Ervaringen met Perindopril

perindopril

erectieproblemen duizeligheid tintelingen over het hele lichaam kortademigheid misselijkheid vermoeidheid verstikkend gevoel zichtproblemen

Hoge bloeddruk (81 meningen)
Hartinfarct (15 meningen)
Hartfalen (11 meningen)
Hartklachten (7 meningen)
Angina pectoris (4 meningen)

Lisinopril (237 meningen)
Enalapril (203 meningen)
Coversyl (57 meningen)
Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

23-09-2020 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
Sinds 2 weken dit medicijn tegen hoge bloeddruk. Na een week stekende pijn in rechter bovenbuik, later pijn in gehele buik en opgeblazen gevoel. Ook misselijk. Ben direct gestopt.

23-09-2020 | Vrouw | 59

31-08-2020 | Vrouw | 76
Hoge bloeddruk
Droge keel en hoest, hiervoor A.Vogel hoestspray droge hoest gekocht. Werkt snachts prima op droge keel/hoest. Gebruik ochtend en avond 2 mg om te snelle bloeddrukdaling tegen te gaan in begin. Heb het nu veel warmer en daardoor jeukende huid. Slaap veel beter. Onregelmatige hartslag veel rustiger geworden

06-08-2020 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk die niet onder controle kwam met Bisoprolol 5mg. Perindopril bijgestart en nu wel zeer goede bloeddrukken. Minder aangenaam is de hoest als bijwerking, nu zeker in coronatijden. Ik heb wat schrik om tijdens boodschappen doen of gewoon op straat zo'n hoestbui te krijgen want mensen koppelen hoesten nu aan corona... terwijl het een nevenwerking van de medica[lees meer...]tie is. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet aan iedereen gaan uitleggen!

21-07-2020 | Vrouw | 53
perindopril (2,5mg)
Nierinsufficiëntie
maandenlang Perindopril gebruikt, dag en nacht spierkrampen in benen , handen en voeten. Af en toe sterkte kriebel in de keel. Ben gestopt met dit middel. Spierkrampen zijn weg. Verder geen bijwerkingen . Geen duizeligheid of moeheid wat ik van andere bloeddrukmedicijnen wel merk.

07-04-2020 | Vrouw | 42
Hypertensie
Prettig middel. Bloeddruk netjes. Erge overslagen verdwenen.

29-03-2020 | Vrouw | 67
Hartfalen
Ik neem het savonds in

13-11-2019 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Kreeg eerst dit medicijn 4 mg. In het begin wat duizelig maar verder ging het wel. Is nu opgehoogd naar 6 mg, Erg duizelig hiervan, naar gevoel hoofd, droge mond, druk op borstbeen. Kortom voel me niet prettig. Vandaag toch maar even 4 mg ingenomen de ellende is nu iets minder.

20-10-2019 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
kreeg deze in combinatie met chloorthyazide en nifidepine tegen hoge bloeddruk, na twee dagen flauwgevallen.Vanuit het niets opeens flauwgevallen,heel eng, bloeddruk gemeten en die was 112 bovendruk, was eerst rond de 145. Was weekend en dacht slik nog door tot maandag, dan naar de huisarts maar na een dag weer flauwgevallen, wederom die 112 bovendruk.Direct daarna met per[lees meer...]indopril gestopt. Trouwens ook geen vervanging voor genomen ondanks dat huisarts graag een derde medicatietablet er bij zag omdat dat normaal de gang van zaken was. Wel uiteindelijk de chloorthyazide ingeruild voor chloortalidon vanwege slechte uitkomsten onderzoek thyazide.(verhoogde kans op huidkanker )Chloortalidon zelfde eigenschappen, maar verlaagd de bloeddruk beter, snap niet dat het niet direct wordt voorgeschreven aangezien dit zelfs al uitgezocht en bekend was.Bij mij nu bovendruk van 134 en onderdruk rond de 80...en geen bijwerkingen, blij mee.

14-10-2019 | Vrouw | 52
perindopril (8mg)
Hypertensie
Neem de pil gelijk als je wakker word voor het eten.ik heb hem ooit gedacht om dezelfde tijd in te nemen(10uur) vanwege me wisseldiensten.maar dat werkt niet.gewoon wakker en innemen.ik doe dat nu al 10 jaar.

11-02-2019 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
Ga direct naar arts bij keelproblemen

18-02-2018 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk
Na 2 dagen gebruik, voelde ik me niet lekker, druk achter mijn borst, extreem moe, bij controle huisarts bleek ik een bloeddruk te hebben van 240/140 en werd vanuit de huisarts per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk een allergische reactie op dit middel, dus voor mij nooit meer

11-05-2017 | Vrouw | 46

24-06-2016 | Vrouw | 31
perindopril (10mg)
Hoge bloeddruk
ze hebben ontdekt dat ik hoge bloeddruk heb, daardoor teveel eiwit in mijn urine en toen moest ik Perindopril slikken. Legt tevens een beschermlaagje over je nieren ivm eiwitten. Ik heb gewoon mega veel last van de bijwerkingen. Ben een vrouw van 31 jaar en voel me belemmerd door alle bijwerkingen. Heb altijd veel gesport, maar kom nu niet vooruit. Probeer nog altijd te ac[lees meer...]cepteren dat ik een medicijn neem wat me eigenlijk heel erg moe en somber maakt.

09-05-2016 | Vrouw | 46
Aderverkalking
Nadat ik ben gedotterd en nog aantal klachten hield, zoals het op hol slaan van mijn hart na inspanning kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Toen ik het haalde bij de apotheek kreeg ik van de apothekersassistente te horen dat het als bijwerking kriebelhoest had en als ik dat niet had ik dus mazzel had. Ik had geen kriebelhoest en heb het 15 dagen gebruikt[lees meer...] toen het balletje bij mij ging rollen dat ik wel heel snel in gewicht toenam afgelopen weken en me heeeeeel erg vermoeid voelde, terwijl ik daarvoor alweer hele dagen door kon halen (geen middagdutje meer). Ik ben op eigen initiatief gestopt en heb nu zo een afspraak met huisarts want ik ben overal helemaal klaar mee!

24-04-2016 | Vrouw | 46
Hoge bloeddruk
Sinds enige tijd gebruik ik dit middel en ben zeer tevreden over het effect, mijn bloeddruk is weer normaal. Wat ik wel vervelend vind is de kriebelhoest die ik geregeld heb, duurt een aantal minuten en is dan weer over, maar als ik daar nog eens van af kon zijn.....