Ervaringen met Candesartan

candesartan

griepachtige symptomen spierpijn droge hoest Misselijk Jeuk over het hele lichaam Verkouden

Hoge bloeddruk (29 meningen)
Hartfalen (4 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

01-05-2019 | Vrouw | 77
candesartan (8mg)
Een half uur na inname ´smorgens moet ik naar de w.c. Geen diarree maar gerommel in mijn buik en licht misselijk. Tot na de middag gaat dat door, dan neemt het af. Ben ook duizelig.

05-09-2019 | Man | 76
candesartan (4mg)
het werkt wel, maar heb de hele dag een zwaargevoel in mijn hoofd, de ene dag meer als de andere

13-08-2021 | Man | 75
Hoge bloeddruk
Direct na inname van de eerste pil duikelt de bloeddruk spectaculair. Gaandeweg het gebruik stijgt de bloeddruk naar waarden als voor het gebruik van Candesartan. Als ik verhoog dan stijgt de bloeddruk mee. De achterzijde van de tong en de keel worden gaandeweg rood geïrriteerd. Mogelijk door zuurdampen uit de maag. De praktijkbegeleider van mijn huisarts had juist Candes[lees meer...]artan geselecteerd omdat ik met meerdere andere medicaties voordien maagzuur problemen had die met maagzuurremmers alleen maar erger werden. Ik ben gestopt met de farmaceutica en ben het alternatieve circuit ingegaan. Werkt prima.

13-02-2024 | Vrouw | 74
Hartfalen
werkt prima

27-08-2018 | Man | 74
candesartan (32mg)
Aderverkalking
Ik gebruik het als vervanging van valsartan. Merk nog geen bijwerkingen. Heel moeilijk in te nemen. Niet glad genoeg[zie ook andere inbreng]! Dus: fabrikant: maak het gemakkelijker!!!!

06-11-2016 | Man | 74
Hoge bloeddruk
In eerste instantie geen bijwerkingen, maar na ca. een maand starten de problemen zoals hier beschreven. Duizeligheid, onzeker gevoel, teveel plassen, pijn in mijn kruis, geen enkele behoefte meer aan seksueel contact met echtgenote, inkrimpen penis tot minimale lengte Na drie maanden gebruik was mijn bloeddruk niet gedaald

02-03-2016 | Man | 73

15-10-2023 | Man | 72
candesartan (2)
Gebruik al bijna 30 jaar bloeddrukverlagers. Eerst betablokkers maar omdat ik een nierziekte heb moest ik Cardesartan gebruiken. Groot probleem duizelig misselijk. Gebruik nu 2 mg en nog duzelig bij opstaan of lopen Gebruik nu alleen wanneer de tensie boven de 140/90 is . Op advies nefroloog maar blijft moeilijk.

22-11-2020 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Ik neem de medicatie s'avonds laat in zodat de werking in de nacht en ochtend het meest effectief is en de bijwerkingen bij aanvang het minst stoorden. Bloeddruk van gemiddeld 160 /165 bovendruk naar 135/140 en van 80/85 naar 70/75 onderdruk. Had voorheen Hydroch 4 mg per dag die minder effectief waren met veel meer toilet bezoek.

23-01-2019 | Man | 72
Hartritmestoornis
kan er nog niets over zeggen want ik ben vandaag begonnen!

28-10-2018 | Vrouw | 71
candesartan (4mg)
en hoge bloeddruk. Ik gebruik dit medicijn pas vier dagen

22-04-2015 | Man | 71

27-09-2022 | Man | 70
candesartan (4)
Hoofdpijn
Al 43 jaar migraine. Behandeld met injectie sumatripan. 3 x per week zware hoofdpijn. Belastte mijn hele werkzame leven. Gebruik injecties: ca 60 keer per jaar. Na bezoek neuroloog november 2021 tablet Candesartan lage dosering. voorgeschreven gekregen . Werkte al na enkele dagen. Nu, na 11 maanden slecht 3 x migraine gehad en injectie moeten gebruiken. Mijn leven ziet [lees meer...]er nu heel wat beter uit.

03-12-2018 | Vrouw | 70
candesartan (8mg)
Doordat ik dit middel dagelijks gebruik is de frequentie van de aanvallen sterk verminderd.Eerder had ik meer dan 15 dagen per maand hoofdpijn. Nu samen met de Cefaly (electrode) die ik 2x per week gebruik zijn de heftige aanvallen er niet meer.

10-07-2017 | Vrouw | 70
Tevreden geen bijwerkingen

09-03-2015 | Man | 70
Hoge bloeddruk
Heb voor dit medicijn diverse andere gehad, allemaal met bijwerkingen gebruik nu Candesartan 4 mg, het medicijn doet zijn werk goed. mijn bloeddruk blijft heel goed op peil, alleen heb ik ernstige haaruitval en dunner wordend haar, ben hier niet blij mee, maar kan het medicijn niet missen. Ben onlangs naar de dermatoloog geweest, het bloedonderzoek heeft niets opgeleverd[lees meer...]. De voorgeschreven minoxidil heb ik nu enkele dagen in gebruik, volgens de apotheek kan het wel 3 tot 4 maanden duren voordat er eventueel resultaat is te zien, wat 'n ramp en ook nog eens een hele duren, moet voor het flesje van 100 ml. € 43.-- betalen en wordt niet vergoed, met de 100 ml. kan ik net geen maand doen. Als iemand dit leest die dezelfde ervaring heeft met candesartan 4 mg en nu een uitstekend alternatief heeft, laat het weten.