Ervaringen met Candesartan

candesartan

griepachtige symptomen chronische hoest (langer dan 8 weken) met normale thoraxfoto droge hoest nachtmerries spierpijn Misselijk verstoorde slaap vermoeidheid Jeuk over het hele lichaam Verkouden

Hoge bloeddruk (30 meningen)
Hartfalen (4 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

19-06-2019 | Vrouw | 13
candesartan (4mg)
Mijn dochter van 13 is door dit medicijn op advies van neuroloog (Roermond) van wekelijks een migraineaanval (dus ook veel verzuim van school) naar max 1 keer per mnd gegaan. Wat een verbetering! Fantastisch. De dosering is nu verhoogd naar 2 tabletjes per dag in de hoop dat de frequentie van de aanvallen nog meer zal afnemen. Ze heeft geen bijwerkingen, alleen de eerste [lees meer...]dagen wat duizelig en lichte hoofdpijn.

16-12-2018 | Vrouw | 15

18-05-2016 | Vrouw | 22
candesartan (12mg)
Door meerdere migraine aanvallen per week met meerdere aura-aanvallen per keer eerst propranolol (160 mg/dag) geprobeerd. Dit was geen succes door de vele bijwerkingen die ik hiervan kreeg. Hierna van de neuroloog candesartan geprobeerd en dit werkt geweldig. Heel soms een typisch pijntje in de keel en licht duizelig (vooral in het begin van het gebruik) maar hier nu geen [lees meer...]last meer van. Geen migraine met aura meer gehad sinds oktober (7 maanden terug) en maar 1 à 2 keer zonder aura. Zeer tevreden!

31-05-2021 | Vrouw | 25
candesartan (4mg)
Ik heb sinds 8 jaar ongeveer ontzettend veel last van (chronische) migraine, dit samen met ongeveer 2 migraine aanvallen per week, was de ene naar 2-3 dagen voorbij begon de andere weer een dag later. Veel medicatie geprobeerd, uiteindelijk overgestapt van neuroloog. Deze heeft mij candesartan 4 mg voorgeschreven, in combinatie met Rizatriptan bij een aanval. Ik merkte ec[lees meer...]hter wel dat de druk in mijn hoofd nog steeds aanwezig was. In overleg met de Neuroloog mijn dosering verhoogd naar 8 mg, en nu nergens last meer van. Soms denk ik dat ik een aanval krijg maar dan ebt deze met een half uurtje weg dus echt ideaal. Het enige is dat ik er wat vermoeid door ben, maar ik heb liever die vermoeidheid dan mijn migraine. Ik kan weer doen en laten wat ik wil!

27-11-2023 | Vrouw | 26
candesartan (4mg)
Ik gebruik nu bijna een jaar candesartan. Voordat ik begon had ik iedere week migraine waarvoor ik Sumatriptan nodig had. Na de start van de candesartan heb ik nog maar 2 x migraine gehad! En 0 bijwerkingen, ook heel prettig.

30-07-2022 | Vrouw | 28
Hoge bloeddruk
Vorig jaar via de huisarts met spoed doorverwezen naar de internist. Bloeddruk was 220/170. Na eerst Amlodipine voorgeschreven te hebben gekregen welke iets effect had besloten in overleg volledig over te gaan op Candesartan. Niemand vertelde me dat ik deze beter s'nachts innam i.v.m. eventuele duizeligheid. Aanvankelijk begonnen met 8mg maar dit hielp onvoldoende waarna w[lees meer...]e het verhoogde naar 16mg. Daarnaast was mijn eigen oplossing: afvallen. De mannelijke arts gaf me hierin gelijk, de vrouwelijke gaf de stress in mijn leven de schuld. Er zijn in mijn geval meerdere factoren maar na ruim 1 jaar later 15kg kwijt te zijn en weliswaar nog steeds een BMI te hebben van 31 vind ik een bloeddruk van momenteel 174/127 met alle dagelijkse beweging en letten op voeding, belachelijk hoog. Andere reviews van medicijnen geven mij ook weinig hoop. Stress elimineren uit je leven is makkelijker gezegd dan gedaan..had derhalve iets meer hoop dat 16mg me in ieder geval weer tot gezondere waardes kon brengen. Ik blijf volhouden..

28-02-2020 | Vrouw | 28
candesartan (4mg)
Ik heb migraine met uitval verschijnselen sinds ik 12 jaar ben. Kreeg medicijnen raziptran 5mg zodra ik een aanval voelde komen moest ik die innemen. Eindelijk in 2019 naar een neuroloog geweest die helaas zei dat je met deze chronische hersenziekte maar moet leren leven. Ik heb nieuwe medicijnen gekregen voor een aanval de eletriptan. En ook dus de Candesartan 4mg [lees meer...]om elke dag in te nemen. En jeetje wat ben ik blij dat ik medicijn gehad heb! Sinds oktober de afspraak met neuroloog geen aanval meer gehad en ook geen hoofdpijn! Ook geen bijwerkingen van gehad dus ik ben echt super blij ermee.

09-05-2019 | Vrouw | 28
candesartan (16mg)
Ivm (chronische) migraine ben ik candesartan gaan slikken. Het werkt regelijk goed zeker in samenwerking met de microgynon 50 anticonseptie die ik slik. Hierdoor ben ik van 5-12x per maand een migraine aanval naar maximaal 3x per maand een migraine aanval gegaan.

18-01-2024 | Vrouw | 30
candesartan (8mg)
20 jaar nonstop hoofdpijn gehad en wekelijks last van migraine aanvallen sinds candesartan nauwelijks meer hoofdpijn en zelden een migraine aanval.

15-04-2019 | Vrouw | 30
candesartan (32mg)
Werkt super, ipv 4x migraine per week, nu nog maar max 1 of 2x per maand. Meestal heeft dat dan ook een oorzaak.

06-06-2021 | Vrouw | 32
candesartan (4mg)
Gebruik in combinatie met depakine. 3 keer per dag depakine en 2 keer per dag Candersatan. Dit is het enige wat werkt om mijn migraine aanvallen onder controle te houden. Nu zo’n 5 aanvallen per maand anders dagelijks. Aanvallen behandelen met sumatriptan, dit werkt soms.

06-08-2019 | Vrouw | 33
candesartan (4mg)
Ik gebruik maar 4mg per dag, maar ik ben na 10 jaar van mijn chronische hoofdpijn af. Ook heb ik nu nog maar 1x per maand een migraine aanval i.p.v. 3 á 4 x per maand. Dit medicijn is voor mij echt een verademing!

08-09-2021 | Vrouw | 34
candesartan (8mg)
Gestart met 1 maal daags 1 tablet. Meteen bijwerkingen gekregen en grote twijfel of ik moest gaan opbouwen naar 2 maal daags vanwege de vervelende bijwerkingen. Ik was duizelig had spierpijn, hoofdpijn en werd erg verkouden. Veel griepsverschijnselen. Maar omdat ik meerdere keren per week een migraine aanval had wilde ik doorzetten. Opgebouwd naar twee maal daags. Verkoudh[lees meer...]eid werd minder maar wel heeeel moe. Sporten was ook moeilijker dan normaal. Maar na 3 weken begonnen de bijwerkingen minder te worden en voelde ik mij elke dag wat beter. Nu ben ik ruim 8 weken verder en heb geen migraine aanval meer gehad na week 3. Ben echt zo blij! Ik heb nog wel eens hoofdpijn en voel dat er op dat moment een migraine aanval 'onderdrukt' wordt. Maar met paracetamol op te lossen. Het doel van de neuroloog was om enkele hoofdpijnvrije dagen per week te hebben, maar ik heb enkele hoofdpijndagen en de meeste dagen ben ik hoofdpijn vrij!

14-07-2021 | Vrouw | 34
candesartan (16mg)
Al 20 jaar meerdere dagen in de week hoofdpijn. Met name na een werkdag of intensieve dag. Eerder andere medicijnen, fysio en houdingstherpie geprobeerd ook ogen laten controleren maar mocht geen baat hebben. Uiteindelijke gevraagd voor een verwijzing naar de hoofdpijnpoli, de neuroloog kwam met de diagnose migraine met component van spanningshoofdpijn. Hij schreef di[lees meer...]t middel voor, voor 3 maanden. Eerste week leek het erger te worden maar na deze eerste week is de hoofdpijn geheel weggebleven. Na de 3 maanden de pillen te hebben genomen is de hoofdpijn nog 2 maanden weggebleven. Ik kreeg mijn avonden weer terug en had energie om 's avonds iets te doen. Na dus in totaal 5 maanden hoofdpijn vrij kwam de hoofdpijn weer en daarmee ook het besef wat een invloed die hoofdpijn op je leven heeft. Gelukkig nu weer een recept gekregen voor 3 maanden.

13-04-2016 | Vrouw | 34
candesartan (8mg)
Na een heel aantal andere medicijnen gebruikt te hebben die voorgeschreven waren door mijn huisarts, ben ik doorverwezen naar een neuroloog. Daar kreeg ik meteen Candesartan. Bij het gebruik van 8 en 16 mg merkte ik nauwelijks iets, maar toen ik 24 mg ging slikken kwam er een duidelijke verbetering. De aanvallen komen een stuk minder vaak voor, duren korter en de pijn is m[lees meer...]inder heftig. De eerste weken had ik last van hoofdpijn, maar dat is daarna helemaal verdwenen. Wel heb ik vaak nog een loopneus, vooral 's nachts, maar ik weet niet zeker of dit veroorzaakt wordt door de Candesartan omdat ik meerdere medicijnen gebruik.

03-07-2020 | Man | 35