Ervaringen met Atenolol

atenolol

Hoge bloeddruk (40 meningen)
Hartritmestoornissen (12 meningen)
Hartinfarct (4 meningen)
Hartklachten (3 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Verhoogde hartslag (2 meningen)

26-08-2010 | Vrouw
Bloeddruk
Dit med. gebruik ik ongeveer 13 jaar. ik werkt prima waarvoor ik het heb gekregen, onregelmatige hartslag. ik heb geen last van bijwerkingen ik was daarvoor vaak moe en mijn hart bonkte als ware door mijn hoofd, dat was na drie dagen helemaal verdwenen. voor mij een wereld van verschil.

26-07-2010 | Man
Hcm hartritmestoornissen
Na 9 maanden Metopronolsucinaat geslikt te hebben, leverde dit mij zware vermoeide benen op, koude voeten etc. Het gebruik sinds 3 maanden Atenolol leverde een grote verbetering op. Doorbloeding van benen, maar ook andere delen aanzienlijk verberterd, ook de potentie.

13-06-2010 | Vrouw

25-04-2010 | Vrouw

12-04-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Dit medicijn helpt mij heel goed om mij hoge bloeddruk op pijl te houden. Het heeft voor mij geen bijwerkingen.

23-03-2010 | Vrouw
Bloeddruk
Bij langdurig gebruik benauwdheid, astma en andere verschijnselen.

22-03-2010 | Man
Hartritme stoornissen
Last van koude handen en voeten. Sporten (fitness) gaat wel goed hoewel hartslag lager is dan voorheen zonder medicijnen en uithoudings- oefeningen mij wel zwaarder vallen.

21-12-2009 | Man
Ritmestornis
ik gebruik anatololum voor ritmestornis en ben er zeer tevreden over.

30-11-2009 | Man
Hoge bloeddruk
Geen bijzondere ervaringen , het medicijn werkt gewoon goed.

11-10-2008 | Man
Hoge bloeddruk door stress
Houdt mijn bloeddruk heel goed onder controle. Heb wel voor mezelf ook de "oefening" gemaakt stress onder controle te krijgen : onthaasten, me niet laten opjagen, niet te veel piekeren, zoveel mogelijk rust zoeken op de manier die me best past (een wandeling, stilte, klassieke muziek, de tuin, ... Combinatie van beiden (zelf stress onder controle houden en trouw medicijnen[lees meer...] nemen) heeft heel goed resultaat : als je je laat gaan voel je snel ... dat je eigenlijk beter zou moeten weten, dat je niet mag toegeven aan stress : die hoge bloeddruk is geen aangenaam gevoel ... en het maakt je weer duidelijk dat je die stress voor een groot stuk zelf in de hand hebt : je medicijn moet een hulpmiddel zijn in je "therapie", het belangrijkste onderdeel van de therapie ben je zelf, je moet jezelf "opnieuw programmeren", oude gewoonten afleren, mentaal gezonder worden en daar fysiek de vruchten van plukken.

26-09-2023 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
Goed medicijn voor mijn hoge hartslag in rust en mijn hoge bloeddruk

14-07-2020 | Vrouw | 16
Aangeboren hartafwijking

09-05-2020 | Vrouw | 23
Hartkloppingen
Fijn medicijn, verminderd mijn hartkloppingen. Wel geeft het vermoeidheid ervoor terug.

11-02-2020 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Geen problemen, bloeddruk onder controle

11-02-2020 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Ik gebruik alweer dan 25 jaar atenolol in verband met een hoge bloeddruk. Meet de voorgeschreven dosering en dagelijkse inname op een vast tijd bleef de bloeddruk op een aanvaardbaar niveau voor mijn leeftijd. De laatste jaar of daaromtrent kreeg ik in verband met het preferentie beleid van de verzekering atenolol van het merk Actavis. Door leveringsproblemen in de tweede [lees meer...]helft van 2018, kreeg ik eenmalig voor 3 maanden atenolol van het merk TEVA. Daarna weer terug naar Actavis. Echter in augustus 2019 was Actavis weer niet leverbaar en werd er atenolol van het merk Sandoz verstrekt door de apotheek. Na ca. 3 maanden gebruik merkte ik op dat mijn hartritme omhoog was gegaan naar ca 130. Toeval of veroorzaakt door wisseling van fabrikant? Intussen door de cardioloog overgezet naar metoprolol en een cardioversie ondergaan, maar heb nog steeds hartritme problemen.

10-01-2020 | Man | 60
Hartklachten
Atenolol is een betablokker waarbij je helder blijft; ik ben ermee begonnen omdat ik van metoprolol te lusteloos en mentaal geremd werd. Bijkomend voordeel blijkt dat mijn ademhalingsspieren beter functioneren -- ik kan weer beter zingen nu ik mijn ademsteun (middenrif) beter kan controleren.