Ervaringen met Atenolol

atenolol

Hoge bloeddruk (40 meningen)
Hartritmestoornissen (12 meningen)
Hartinfarct (4 meningen)
Hartklachten (3 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Verhoogde hartslag (2 meningen)

18-05-2020 | Vrouw | 60

09-08-2019 | Vrouw | 68
Aangeboren hartafwijking
In verband met een mindere werking van een hartklep gebruik ik dit medicijn al ruim 30 jaar. Maar niet alle merken werken hetzelfde.

05-06-2018 | Man | 41
Hartritmestoornissen
Ik gebruikte ongeveer 2 jaar metoprolol tegen migraine en de laatste 4 maanden verhoogd naar 50mg om hartritmestoornissen tegen te gaan. Door de metoprolol moe, nachtelijke hallucinaties, en down... In overleg met specialist over op de atenolol, nu sinds een week of 2. Wat een verschil! De voordelen van atenolol t.o.v. metoprolol (voor mijn individuele geval dan) [lees meer...] - Veel meer energie - Slaap goed, niet meer wakker en geen nachtelijke hallucinaties - Beter libido - Veel minder down -Hart klopt enorm rustig...geen gebonk en geen misslagen - Werkt ook preventief tegen mijn migraine - Huid veel rustiger Kortom, ik ben tot nu toe zeer tevreden.

06-10-2017 | Man | 70
Hartinfarct
Dit medicijn gebruik ik sinds mijn hartinfarct in 2010 tegen hoge bloeddruk. In eerste instantie 25 mg per dag maar na klachten over koude handen en voeten verlaagd naar 12,5 mg per dag. Het innemen is wat lastiger omdat ik het al kleine tabletje van 25 mg door midden moet breken.

31-01-2017 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Slik dit medicijn al vele jaren, samen met een ander bloeddruk verlagend middel. Heb nooit klachten en/of bijwerkingen van dit medicijn gehad. Het zijn kleine pilletjes, dus makkelijk in te nemen met een beetje water. Geeft geen maagklachten, ook niet bij inname op de nuchtere maag.

12-02-2016 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk in ernstige vorm (soms onderdruk van 160 en niet te meten bovendruk). Sinds de inname van deze bètablokker constante bloeddruk van 80 a 90 onder- en 140 bovendruk. Een gouden medicijn dat bij mij waarschijnlijk levensverlengend is gebleken. Door lagere hartslag (ongeveer 70 a 75 in rust en bij fikse inspanning maximaal 100). Wel oppassen met sporten of fitne[lees meer...]ss, omdat dan de aanbevolen polsslag niet gehaald kan worden, dus ook niet proberen!

01-07-2013 | Vrouw | 58
Hartkloppingen
Dit medicijn werkt heel goed bij mij, geen bijwerkingen. Heb al de jaren geen last meer van hartoverslagen. Gebruik atenolol van Sandoz tot vorige week kreeg ik ineens atenolol van actavis en drie dagen later had ik overslagen of dit nu door dit andere merk komt geen idee.

15-02-2013 | Man | 73
Hoge bloeddruk
op verzoek aan de huisarts sinds 3 maanden atenolol. Slikte sinds 2004 ( 65 j ) metoprolol 100 mg per dag. Kreeg de laatste 2 jaren steeds meer last van slecht slapen en zéér levendige dromen. Na googlen ontdekte ik dat bij langjarig gebruik van metoprolol een stof in de hersenen wordt opgeslagen die voornoemde klachten kunnen veroorzaken. Slaap inmiddels weer goed en die [lees meer...]levendige dromen daar ben ik vanaf.

14-02-2013 | Man | 43
Hartinfarct
na licht hartinfarct aanvankel als Betablokker Metoprolol gekregen. Koude handen en voet vond ik als bijwerking niet zo erg, maar krijg extreme slapeloosheid, sliep op enige moment 7 dagen achtereen niet, uiteraard als gevoel naar 3 maanden dat ik door uitputting depressief raakte. Uiteindelijk overgestapt op Atenolol. Geweldig! Voor zover ik nu merk, geen enkele bijwerkin[lees meer...]g, ik slik maar 1x daags 25mg en ik slaap weer nromaal en ook mijn hartslag blijft keurig. Ben er blij mee.

30-01-2013 | Vrouw | 26
Hypertensie
nu sinds 2 jaar hartritmestoornissen en hoge bloeddruk. in eerst instantie bisoprolol en tambocor. Dit hielp onvoldoende, de ritmestoornissen kwamen terug, nu alleen atenolol 100mg. fantastisch!! (behalve de koude handen/voeten)

19-12-2012 | Vrouw | 41
Hypertensie
Sinds ik dit medicijn gebruik is mijn bloeddruk goed onder controle.Ik heb geen enkele bijwerking ondervonden

16-11-2012 | Man | 47
Hartritmestoornis
Ik gebruikte voordat ik startte met Atenolol eerst MetopRolol. Van dit middel had ik erge bijwerkingen. Ik dacht dat ik gek werd. Helemaal dizzy in mijn hoofd. De hartspecialist vertelde dat dit middel ook in de hersenen komt waardoor je deze klachten kunt krijgen. De enige lichte bijwerking die ik nu heb van Atenolol is dat ik na inname merk dat ik moe wordt. Ook het als [lees meer...]het ware op al mijn spieren slaat. Maar dit is na een paar uur weg gelukkig. Verder gebruik ik hiernaast Valsartan. Mijn bloeddruk is 80/130 en hartslag 59 en geen hartritmestoornissen meer (die soms uren duurden)

12-09-2012 | Vrouw | 65

12-09-2012 | Vrouw | 68

12-09-2012 | Man | 64

12-09-2012 | Man | 56
Gewrichtspijn
gewrichtstoename na verhoging van dosering.