Ervaringen met Atenolol

atenolol

Hoge bloeddruk (40 meningen)
Hartritmestoornissen (12 meningen)
Hartinfarct (4 meningen)
Hartklachten (3 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Verhoogde hartslag (2 meningen)

27-10-2015 | Man | 56
Hyperventilatie
In 1994 had ik veel last van hyperventilatie, na vele onderzoeken kreeg ik Tenormin/Atenolol, mede omdat mijn vader op zijn 52e overleed aan een hartaanval. Na enkele maanden gaf het wel meer rust, maar ook vermoeidheid en ijskoude handen en voeten. Achteraf gezien begonnen toen ook mijn verstoppingsklachten, erg vaak een opgeblazen buik-gevoel en lusteloosheid. Kreeg mot[lees meer...]ilium van de volgende huisarts om de maag te stimuleren. De laatste jaren slikte ik veel te veel Rennie Deflatine om maar van dat volle gevoel af te komen. Heb altijd veel bewogen, gewerkt, gezwommen en gefietst, maar dat gevoel bleef.. Sinds circa 2002 nam ik steeds vaker een darm-spoeling, klysma dus. Hierna voelde ik me 2 á 3 dagen geweldig goed.. dan kwam de verstopping weer opzetten. Heb jaren vegetarisch gegeten en bio-verantwoord vezels fruit.. niets leek te helpen, alleen regelmatig spoelen.. mede daardoor ben ik ook afgevallen van 88 naar 74 kilo.. wat heel fijn was, behalve nog koudere handen en voeten. Sinds enkele maanden ben ik erachter gekomen dat Atenolol dit waarschijnlijk allemaal veroorzaakt of verergerd heeft. In overleg met de huisarts helemaal gestopt met atenolol en mijn bloeddruk is gewoon normaal gebleven! Ik voel me veel fitter en energieker, heb weer normale honger en de verstopping wordt langzaam steeds minder.. Krijg binnenkort nog een darmonderzoek om te controleren of die in orde zijn en er geen andere oorzaken waren. Ik ben heel blij dat ik er vanaf ben. Hopelijk heb ik de komende jaren geen enkele pil nodig, zoals het zou moeten zijn.

17-07-2014 | Man | 60
atenolol (50mg)
Hoge bloeddruk
Vanaf ik atenolol gebruik is mijn bloeddruk normaal en heb ik geen last meer van hoofdpijn, maar ik heb nu een zure maag van overgehouden. Mijn huisdokter vindt dat het niet daardoor hoeft te zijn.

20-05-2013 | Man | 48
atenolol
Na jaren van redelijk tevreden gebruik accelereerde het hart niet meer bij zware inspanning waarna ernstig boezem fibrileren een levensgevaarlijke toestand veroorzaakte en ik buiten bewustzijn met de fiets ten val kwam waarna ik mij voortaan erg beroerd bleef voelen met veel boezem extra systoles. Van de cardioloog kreeg ik het advies om het medicijn gewoon verder te gebru[lees meer...]iken. Ik kwam er helaas zelf achter dat juist Athenolol de ellende veroorzaakte. Dus ben ik er zelf mee gestopt. De conditie kwam weer op peil en de bloeddruk helaas ook. Ik zou ooit meer de oude worden. Nu andere medicijnen met (jawel) andere bijwerkingen.

08-04-2013 | Man | 65
Hartklachten
Gebruik Atenolol (50 mg) sinds m'n Bypassoperatie in april-2005. Ik was al voor die tijd patient met een lichte vorm van Psoriasis. Sinds die tijd is de Psoriasis erg verslechterd over mijn gehele lichaam. Heb mij sinds enkele jaren onder behandeling van een Dermatoloog moeten stellen, die klip en klaar stelt dat de Psoriasis veroorzaakt wordt door de Atenolol. In samensp[lees meer...]raak met de Cardioloog ben ik 2 jaar geleden naar een lagere dosis (25 mg) Atenolol gegaan. Heb nog wel steeds flink Psoriasis maar minder dan voorheen. Ik wil nu echt helemaal stoppen met de Atenolol. Wat ik wel jammer vind omdat Atenolol een bijzonder goed en effectief middel is voor het hart, echter funest voor patienten met Psoriasis. Een aandoening die vlgns de laatste informatie ook een aanleiding van veel hartproblemen kan zijn.

21-05-2010 | Man
Ritmestoornissen
Dit is het vierde soort betablokker dat ik gebruik ter voorkoming/onderdrukking van hartritmestoornissen. De bedoeling van Atenol is dat het mijn hartritme omlaag brengt en de overslagen die ik heb onderdrukt. Dit laatste is helaas niet het geval. Ook bij dit 'medicijn', waarvan inmiddels in 2007 onderzocht is en blijkt dat het een placebo is (in de meeste gevallen), bl[lees meer...]ijf ik last houden van de overslagen. Bijwerkingen; enorme vermoeidheid, te trage hartslag, ritmestoornissen, en zeer realistische dromen/nachtmerries. Dit laatste is niet overdreven. De dromen zijn realistischer als wanneer je dit medicijn niet gebruikt.

27-03-2010 | Man
Hartritmestoornis

09-02-2022 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Drama om betablokkers te gebruiken. Moeheid, slapeloosheid, spierkramp. onrust, duizeligheid etc etc Drie soorten uitgeprobeerd in de laagste doses. Voor mij waren de bijwerkingen erger dan de kwaal.

03-10-2019 | Vrouw | 75
atenolol (100mg)
Hoge bloeddruk
Altijd atenolol van milang nooit geen problemen sinds een lange tijd van het merk accord na ongeveer 1 uur na inname krijg ik een zweetaanval heel vervelend

09-06-2019 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Heel af en toe een hups in mijn bloeddruk resulteerde in Atenolol 25 Mg. Hondsberoerd van geworden, of ik op mezelf neerkijk, zo vreselijk duizelig, misselijk, geen eetlust, hoofdpijn etc. Na 12 dagen gestopt. Eerst maar weer eens overleggen, dit houd ik niet vol, durf niet meer op de fiets, auto etc. Wie heeft hier ook slechte ervaringen mee.

04-09-2017 | Man | 54
Hartinfarct

11-08-2015 | Vrouw | 76
atenolol (50mg)
Angina pectoris
na een aantal jaren ben ik tot de ontdekking gekomen dat het verlies van mijn haren de bijwerking is van atenolol samen met captropil. ben nu genoodzaakt een pruik te kopen. maar ik ben bang dat wanneer ik er mee stop met dat medicijn de gevolgen nog erger zijn. ook heb ik nu Lupus een ziekte,.

10-08-2015 | Man | 61
atenolol (100mg)
Hoge bloeddruk
Na jaren innemen, kreeg ik een open been een wond van ruim 2 cm hoogte enkel, na onderzoek bleek het geneesmiddel de boosdoener te zijn, lag al op de operatietafel voor verwijderen spataders, maar zelf was ik het er niet mee eens en arts had er ook een probleem mee. Verder onderzocht, dit als resultaat jaar met open been gezeten, na stoppen medicijn ging wond weer dicht du[lees meer...]s..

20-07-2013 | Vrouw | 30
atenolol
ernstige bijwerkingen, misselijkheid en overgeven. eetlust verloren. kon zelfs geen water binnenhouden. extreme uitslag door allergische reactie hulpstoffen.

18-11-2012 | Man | 47
Hypertensie

26-10-2012 | Vrouw | 47
Hoge bloeddruk
Ik heb nu een week Atenolo geslikt ipv Metoprolol. De nachtmerries die zeer regelmatig had zijn 100% verdwenen!

25-07-2010 | Vrouw
Hogebloeddruk schildklier Tia choresterol 3.3
Medicijn gebruik is simvastenine 50mg ; Ascal 100mg; atenolol 50mg; perindopril 2mg; thyrax 3x 25mg. Ben constant misselijk, neiging tot overgeven. Aangegeven bij dokter maar hoort er bij. 3 maanden geleden Tia gehad ,goed vanaf gekomen . Gebruik atenolol en thyrax al 2 jaar, de rest erbij gekregen, voel mij niet goed wordt niet geluisterd naar mijn klachten. j y