Ervaringen met Atenolol

atenolol

Hoge bloeddruk (40 meningen)
Hartritmestoornissen (12 meningen)
Hartinfarct (4 meningen)
Hartklachten (3 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Verhoogde hartslag (2 meningen)

03-01-2012 | Vrouw | 60
matig.

21-11-2011 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
ik vind zelf de bloeddruk nog wat hoog, 160/90. dit blijft constant.

15-04-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Al een jaar aan de betablokkers ivm zeer hoge bloeddruk (260/140) Sinds 3 maanden overgegaan van metroprolol 2x 50 mg ( ivm bijwerkingen) naar atenolol 1x 100 mg. Mijn bloeddruk begint nu langzaam te stabiliseren maar heb last van vermoeidheid en lijk nauwelijks op gang te komen. Herken ook het koude gevoel in handen en voeten maar heb hier een extra medicijn voor gekrege[lees meer...]n.( Adalat oros) Vooral bij wat meer actie zoals fietsen krijg ik zware benen en armenen moet ik langzaam mijn weg vervolgen. Alles lijkt op de 'rem' gezet.. Sporten durf ik niet eens aan. Mijn hartslag is duidelijk lager en regelmatiger. Mijn huisarts vertelde dat ik ook de tablet voor het slapen gaan mag innemen dan zou ik wat vlotter door de dag kunnen? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou wat meer willen bewegen om op gewicht te blijven. Een fijne bijwerking is dat ik vroeger 1x per maand met zware hoofdpijn op bed lag en dat is niet meer voorgekomen.

17-03-2010 | Man

20-01-2010 | Vrouw
atenolol
Heb nog weinig ervaringen gelezen als middel tegen migraine.. Ben heel benieuwd naar die ervaringen. Ik kan er nog niet veel overzeggen, behalve dan dat ik meer benauwd ben, maar heb ook astma. Merk tot nu toe weinig effect.

27-11-2009 | Vrouw
Verhoogde bloeddruk
Ik lees het nu ook bij iemand anders, heb idd ook erge last van koude neus, handen en voeten en dit vooral 's avonds en 's nachts.

27-11-2009 | Vrouw
Verhoogde bloeddruk

25-11-2009 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Veel last van een vertraagde hartslag. Dit is vooral met sporten een probleem, sterker, sporten lijkt onmogelijk omdat de hartslag niet hoog genoeg te krijgen is. Wat hiertegen wel helpt is sporten vlak voor de volgende dosis of sporten net na inname. Wel onhandig dus. Ook veel last van koude neus, handen en voeten.

08-03-2009 | Vrouw
Hogebloeddruk
Mijn bloeddruk is nooit stabiel schommeld geregeld tussen de140/90 155/95 ondanks de Atenolol ook toen ik meer slikte, dus ben ik maar gaan halveren met het zelfde resultaat

01-04-2020 | Vrouw | 60
Hartfalen

28-11-2019 | Vrouw | 74
atenolol (50mg)
Hoge bloeddruk
Jaren lang Atenolol van Sandoz gehad was er helemaal aan gewend. Plots krijg ik ongevraagd of ik het wil of niet de Atenolol van een andere Fabrikant Teva, heeft misschien wel dezelfde werkzame stoffen maar niet de hulpstoffen. Ik heb erg snel last van bijwerkingen. Maar de bloeddruk is goed.

11-08-2019 | Vrouw | 75
atenolol (100mg)
Hoge bloeddruk
Slikte al jaren atenolol 100mg van mylan nooit geen problemen , sinds ruim 1 1/2 jaar is de apotheek overgegaan op het goedkopere medicijn van accord , 1 uur na inname eerste zweetuitbarsting , apotheek gebeld en die zegt dat er hetzelfde inzit als bij mylan, heeft iemand daar ook ervaring mee

02-08-2018 | Vrouw | 38
Hartritmestoornis
Werkte prima tegen mijn onregelmatige hartslag en bijkomend voordeel was dat mijn migraine ook stuk minder werd. Ik werd alleen met de dag beroerder.. zweten, trillen, diarree, onrust, angstig.. na stoppen met de dag beter gelukkig.

22-11-2016 | Vrouw | 19
Verhoogde hartslag
Ik heb al 6 jaar lang erg veel last van mijn hart en dat terwijl ik nog jong ben (19). Wat er precies aan de hand is, is nog niet bekent. Wel is zeker dat mijn hartslag te hoog is (150 in rust). Eerder heb ik andere. betablokkers, waar ik de naam van ben vergeten, geslikt, maar deze werkte niet voor mij. Na overleggen met de cardioloog kreeg ik Atenolol 25mg Sandoz voorge[lees meer...]schreven. Ik had al gauw na de eerste inname last van koude voeten en handen ook was ik erg moe, maar kon ik niet in slaap komen. Na een tijdje kreeg ik last van meer bijwerkingen. Ik droomde heel erg naar, voelde me enorm down en in conversaties met mensen leek alles compleet langs me heen te gaan. Ik was aanwezig, maar ook afwezig op hetzelfde moment, ook had ik het gevoel dat ik me heel rot voelde terwijl ik daar totaal geen reden toe had. De bijwerkingen bleven dus en qua hartklachten werd het niet minder. Afgelopen maandag kreeg ik ineens het gevoel alsof er iemand continu in mijn hart aan het knijpen was en kreeg ik last van trillende handen en voeten. Ik heb gelijk de afdeling cardiologie gebeld, maar zij verbonden me gelijk door met de spoedeisendehulp. Hier hebben ze in overleg met een cardioloog besloten dat ik accuut moest stoppen met de medicijnen.

04-03-2016 | Man | 72
atenolol (50mg)
Hoge bloeddruk
Bijwerkingen van medicijnen heb ik nogal snel, welke ik ook slik. Het is moeilijk om mijn bloeddruk onder controle te krijgen met medicijnen die acceptabele bijwerkingen hebben. Op zich werken betablokkers wel goed. Al eerder heb ik die gebruikt waarvan ik zeer depressief ben geworden. Of misschien wel medeoorzaak, maar het heeft ernstige gevolgen voor mij gehad indertijd.[lees meer...] Nu merk ik dat na twee maanden gebruik de depressie weer terug dreigt te komen. Dus stop ik er mee en ga met de huisarts op zoek naar een ander medicijn voor de bloeddruk.

02-02-2016 | Vrouw | 58
atenolol (100mg)
Hoge bloeddruk
tob al 14 jaar met een hoge (boven)bloeddruk. heb alle soorten medicijnen al geprobeerd, maar krijg overal de kriebelhoest als bijwerking van. atenolol is tot nog toe minder, maar heb nu extreme haaruitval en nog steeds een bovendruk van 192. volgende week terug naar de arts en dan stop ik met dit medicijn.