Hartklachten (14 meningen)
Hartfalen (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

31-10-2014 | Vrouw | 59
bisoprolol
heb nog steeds last met slapen ben vanaf 1 à 2 uur wakker omdat ze niet meer werken, heb weer de marathon gelopen en sta als een wrak met zware hoofdpijnen op en moet weer overdag slapen, omdat ik niet meer kan, waarom werken ze niet 24 uur lang, als ik straks weer moet werken hou ik dat geen dag vol .

05-08-2014 | Vrouw | 30
bisoprolol (2,5mg)
Cardiomyopathie
hoi allemaal, ik had eerst metoprolol en daar werd ik niet goed van en toen had ik bisoprolol Sandoz 2.5 mg gekregen. op zich ging het goed, totdat het niet meer leverbaar was, kreeg ik een vervanger de bisoprolol teva 2.5. ze zeiden het is hetzelfde, maar zo voel ik me zelf niet. voel me echt futloos en angstaanvallen en toen had ik de assistente van de cardiologie gebel[lees meer...]d en die zei dat het niet kon dat ik mij zo voelde door de teva, omdat het het zelfde medicijnen waren.

28-07-2014 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
bisoprolol 5 mg nam ik ook verdeeld over 3x 1/2 tablet, bij of voor de maaltijden. als er stress aan te pas kwam, werkte de tablet niet ! de ritmestoornissen, duurden uren, voor ze overgingen ! daarom zijn we terug overgegaan naar een " oud" product, Prpranolol 40 mg. in het begin werkt dit heel goed, na één week, sta ik terug bij AF, en komen de hartritmestoornissen terug[lees meer...] veelvuldig door, ook met inname vd tabletjes...als ik bvb 1/2 co. neem bij het ontbijt, en ik krijg een VKF aanval, duurt het zeker twee uur en meer, alvorens dat product werkt ! dan stelde de cardioloog me Seloken 100 mg voor...omdat het direct zou werken, doch ik lees nu dat het net als propranolol pas binnen het uur begint te werken...veel beter is dit dan niet, nog maar te zwijgen over al die nare bijwerkingen, waarvan ik er zeker heel veel heb, door overgevoeligheid vd medicatie(s)

07-07-2014 | Man | 81
Aambeien en vaatscheurtjes

29-06-2014 | Man | 48
bisoprolol
Bisoprolol doet wat het moet doen maar heeft toch bijwerkingen zoals koude handen-voeten. Daar valt best mee te leven. Ik heb de indruk dat je er dikker van wordt maar kan dit nergens bevestigd krijgen. Gewichtstoename icm hoge bloeddruk vind ik een vreemde situatie omdat je zo verder afzakt.

19-06-2014 | Vrouw | 63
bisoprolol
Na tien jaar dit middel te hebben gebruikt kreeg ik last van psoriasis, dat overgegaan is tot zeer ernstige psoriasis over mijn hele lichaam. Ik moest gelijk met dit middel stoppen. Het heeft lang geduurd dat ik was genezen van de psoriasis.

21-05-2014 | Man | 47
Hartritmestoornis
Ik heb een ICD ingebouwd wegens mogelijk Brugadasyndroom, mijn ICD registreerde al een paar keer een (te) hoog hartritme. Mijn cardioloog schreef Bisoprolol voor waarvan ik een halve dosis innam met slapeloosheid en oververmoeidheid tot gevolg. Mijn nieren functioneren ook niet meer normaal, ik heb constant een gigantische dorst. Ik ben vandaag gestopt met het product en [lees meer...]ga morgen eens horen wat de traditionele Chinese geneeskunde als alternatief kan bieden.

15-04-2014 | Man | 68
bisoprolol (2,5mg)
Hartkloppingen
Door de frequenter jicht aanvallen en de bijkomende ontstekingen, ben ik door mijn huisarts naar de reumatoloog gestuurd. Deze specialiste heeft me, na een uitgebreid onderzoek, als chronische jicht patiënt verklaard. Ik heb mijn vermoedens geuit dat dit waarschijnlijk bijwerkingen waren van bepaalde medicijnen. Zij vond het prima, maar ondanks alles moest ik een nieuwe[lees meer...] kuur, dagelijks Allopurinol en Colchicine gedurende drie maanden gebruiken. Ik heb deze kuur niet gevolgd en ik ben verder gaan zoeken op het Internet naar soortgelijke gevallen. Zeer snel heb ik gevonden dat de antidiureticums, plaats medicijnen genoemd, de aanmaak van urinezuur konden verhogen, de bron van jicht! Na een lange lijdendsweg ben ik achter gekomen dat de frequente jicht aanvallen waren door deze medicijn veroorzaakt. Sinds dat ik met Bisoprololfumaraat ben gestopt zijn geleidelijke de jicht aanvallen verwijderd.

22-01-2014 | Vrouw | 54
Hartritmestoornissen
Ongeveer een uur na inname zo ziek als een hond/lag 20 uur per dag op de bank van de moeheid en ziekheid.. Pijn op de borst, alsof ik erge griep had, met het uur steeds zieker. In de avond rond 23.00 knapte ik weer op. Ik dacht die dag dat ik dood ging, diarree, misselijk, echt zo ziek was ik nooit geweest. Een keer leek het er op, medicijnvergiftiging bij lithium. Cardi[lees meer...]oloog gebeld, dosering halveren, en afbouwen. Een dag goed, vandaag weer zo doodziek. Naar de huisarts, want mijn oogleden begonnen op te zwellen, ook nog. Cardioloog gebeld. Direct stoppen. Er is geen antigif of zo, dus weer zo ziek tot ongeveer 23.00. Wat een ellendige reactie op dit middel. Ik dacht echt, magere hein staat klaar. Ik wil wel weten of anderen ook zo reageren op dit middel.

14-08-2013 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Sinds 1994 heb ik last van " hartkloppingen"kreeg er verschillende medijnen voor,maar hielpen niet goed. ben er dan dan even mee gestopt, tot in 2002 werd er Voorkamerfirbillatie vastgesteld. Ik ben gestart met Emconcor 2,5 mg, dit was te licht, sinds die dag, heb ik verschillende pillen geprobeerd. Er waren er bij die VKF in de hand werkten. Nu op heden sinds 2 jaar neem [lees meer...]ik Bisoprolol Mylan 5 mg, daarvan gebruik ik 1/4 per dag bij het ontbijt. Ook dit is niet zo efficiënt, maar heb geen andere keuze, ik verdraag heel weinig medicatie(s), ablatie is niet aan de dagorde, reeds besproken met cardioloog! om VKF aanvallen in te dijken, neem ik ook nog een homeopatisch middel in Lachesis Muta M, met dit, gaan de aanvallen wel over. Ik vind het spijtig dat ik geen andere medicijnen verdraag, het zou mijn leven stukken aangenamer maken, want door deze ziekte ben ik beperkt in mijn doen en laten, en krijg steeds weinig begrip van anderen die gezond zijn.. groetjes

23-06-2013 | Man | 58
Hartritmestoornis
Slik het nu ruim 2 jaar. Maar krijg de ritme stoornis weer wat terug. Hielp wel tot nu. Maar . . . . ik heb libido problemen gekregen. Om precies te zijn ik hou mijn penis maar moeilijk meer goed stijf. Kan dit door dit medicijn? Anderen hier ook last van? Heb al eens geprobeerd er mee te stoppen maar dan weet ik snel weer waarvoor ik het gebruik. Cardioloog stelt ablatie [lees meer...]voor maar daar ben ik nog niet aan toe. Brrrrr.

14-06-2013 | Vrouw | 41
bisoprolol
hoge bloeddruk 220 om 140 dit medicijn gekregen drama duizelig tot flauwvallen misselijk druk op de borst

01-05-2013 | Man | 48
Hartritmestoornissen
Vanwege ernstige linkerkamer ritmestoornissen ICD gekregen en o.a. Bisoprolol voorgeschreven. Aanvankelijk lage dosering van 2,5 mg, na afgaan ICD is de dosering verhoogd naar 5 mg. Gevoelens van neerslachtigheid en depressie namen na de verhoging van de dosering toe, conditie nam af. Op internet gelezen over betablocker Atenolol. Aan cardioloog voorgesteld om over te stap[lees meer...]pen. Hij was akkoord. Het verschil is erg groot!! Conditie is stukken beter en ook mentaal gaat het stukken beter. Effect al na een dag na overstappen. Ik zou zeggen altijd proberen!

26-04-2013 | Vrouw | 42
Hartritmestoornis
Ik heb al een hele tijd last van hartritme stoornis . Eerst metropolol gebruikt , hielp niet . Vorig jaar okt biso voorgeschreven gekregen . Een drama , de hartkloppingen werden niet minder , misschien wel meer zelfs . Energie van 0 komma 0 ...niet vooruit te branden . Alleen maar moe . Ben 1 april bij mijn cardioloog geweest , advies : stoppen !! Heb 3 dagen afgeb[lees meer...]ouwd en vond het toen welletjes ...en voel me sindsdien als vanouds . Voel me weer fit , en het belangrijkste is dat de hartkloppingen toch minder zijn ! Volgende maand een 24 uur holter om te kijken hoe mijn hart hierop reageert . Maar ik heb er wel vertrouwen in !

04-04-2013 | Vrouw | 63
Hartritmestoornissen
heb geen conditie meer, ben heel snel moe.Ik denk dat ik ga afbouwen! Hoop dat ik niet te onrustig wordt daarbij, heb n.l. met dit middel wel een goede bloeddruk, zelfs wat laag. Iemand een tip?

18-03-2013 | Man | 61
Hartritmestoornis
volgens de cardioloog een stoornis waar ik honderd mee kan worden, maar hij wilde het "probleem" wel verhelpen. Met de inname van 2,5 mgr. per dag kreeg ik last van de bijwerkingen. Na terugbrengen tot 1,25 mgr. leken deze eerst voorbij, maar ik kreeg met sporten, voornamelijk hardlopen, grote problemen, Ik liep altijd zonder problemen 7 tot 10 km. maar onlangs kwam ik n[lees meer...]iet verder maar dan 2 tot 3 km. en blokkeerde dan volledig. Later werd ik ook erg duizelig. De huisarts constateerde een hartsalg tot de 30 en 40 slagen per minuut. Hij adviseerde me direct met het medicijn te stoppen. Ik heb er over nagedacht en ben geheel gestopt. De afspraak met de cardioloog heb ik inmiddels ook afgezegd. Na een week liep ik weer 5 km. hard zonder enig probleem. Ik probeer zo wel honderd te worden!