Ervaringen met Bisoprolol

bisoprolol

darm/maag van streek evenwichtsproblemen vermoeidheid duizeligheid verminderd gezichtsvermogen koude sensatie hartritmestoornissen zichtproblemen neerslachtig voelen hartklopping

Hoge bloeddruk (45 meningen)
Hartklachten (22 meningen)
Hartinfarct (8 meningen)
Hartfalen (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

11-01-2020 | Vrouw | 59
Ademhalingsproblemen
Hartritme bij rust 105

02-12-2019 | Vrouw | 73
Hartfalen
al 20 jaar. koude handen en armen tot elleboog.In de nacht trekkingen in benen. af en toe hoofdpijn en inderdaad veel aangekomen.10 kilo . Gelukkig lees ik nu komt het door de medicijnen.

23-11-2019 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
De laatste jaren bleef ik maar aankomen terwijl ik normaal eet en beweeg. Ben door dit medicijn 15 kilo aangekomen en velen met mij die dit medicijn gebruiken. Betablokkers die eindigen op lol geven allemaal overgewicht. Verder is mijn conditie achteruit gegaan. Krampen in mijn benen. Overmatig zweten. Kortademig. Ik ga stoppen met bisoprolol

19-10-2019 | Man | 64
Hartritmestoornissen
Van metropolol 50mg naar 2,5 mg bisoprolol. Volgens cardioloog werkt dit medicijn meer op het hart en minder op de rest van het systeem (lichaam). Na een paar dagen kreeg ik last van kortademigheid en pijn midden op de borst welke naar beide zijden van mijn lichaam uitstraalt. Ik ben hier nu heel onzeker van geworden. Met mijn hart is niets mis zoals de laatste har[lees meer...]techo heeft uitgewezen. Ik overweeg nu te stoppen met de bisoprolol en ga dat overleggen met mijn huisarts.

28-09-2019 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Ik heb naast Hydrochloritiazide nu bisoprolol 1,5 mg gekregen. Na een week kreeg ik akelig gevoel in armen en benen en benen en hals . Loodzwaar gevoel en zweet aanvallen. Ben vreselijk moe. Moet pas in november terug komen , maar of ik het zolang vol hou weet ik niet.

11-05-2019 | Man | 67
Hartklachten
De hartritmestoonissen zijn misschien wat minder maar ze zijn er wel nog, terwijl ik het daartegen gebruik op voorschrift van de huisdokter. Een ablatie heb ik al ondergaan twee jaar geleden, tot een paar maanden terug ging het vrij goed, maar nu is het weer goed prijs. Van maagklachten heb ik nooit last gehad van tevoren. Bisiprolol w r d vorgeschreven door de dokter omda[lees meer...]t het vorige medicijn ook niet afdoende werkt, maar daavan had ik geen enkele bijwerking.

01-05-2019 | Man | 74
Hartinfarct
dit medicament help niet voor wat het moet dienen

29-04-2019 | Man | 44
Aangeboren hartafwijking
Heb na 5 hartoperaties metropolol retard 100mg gekregen van sandoz . Na enige tijd was deze veranderd in een ander merk . Kreeg hartritme stoornissen en onregelmatig hartslag. Verhuis naar Spanje en kreeg Metropolol 95 mg retart van Beloken en deze werkte perfect . Bijna geen klachten meer gehad . Tot ineens ook hier de apotheek met een nieuw merk aankwam omdat Beloken ni[lees meer...]et meer beschikbaar was in retart ( 24 uurs werking ) Dus na enige tijd wennen aan de nieuwe Metropolol van Krka ook niet echt klachten . En wat denk je ook deze wordt niet meer verkocht in de apotheek . Cardioloog gesproken en gezocht naar goede vervanger en nu slik ik 2 x daags bisoprolol 5 mg van Normon . 1e week geen klachten nu na de 1e week merk ik dat ik vaker hoofdpijn heb en na bepaalde tijd mijn ritmestornis terug komt met een onregelmatige hartslag. Na opnieuw inemen van de 2e gaat het wel weer maar ik ben er een beetje bang voor . En mijn vraag is waarom moeten deze medicijnen steeds vervangen worden . Waarom steeds opnieuw zoeken naar oplossingen terwijl de medicijnen die werken makkelijk gegeven kunnen worden . Gaat dit om geld of wat is hier de bedoeling van ? Zeer frustrerend en vervelend voor alle patiënten die vertrouwen zoeken in hun medicijn. Ben inmiddels 11 jaar met Metropolol bekend en nu wordt het dit . Ben er niet blij mee en hoop dat er een oplossing komt voor een goeie retart 24 uurs medicijn .

28-04-2019 | Vrouw | 45
Hartklachten
2017 werd ik bij ambulance naar de ziekenhuis gebracht med een mogelijke hartinfarct sinds dien heb ik Bisoprolol toen werd dit medicatie gegeven met geen uitleg voor wat of waarom binnen 4 dagen begonen de bijwerkingen en nu bijna 2 jaar later heb hun nog steeds. Ik heb Sjogrenens syndrome en astma maar niemand controleerd mijn klachten van dit medicatie. Ik ben vaak vert[lees meer...]eld dat IK KAN NIET NAAR ZOLANG GEBRUIK NOG STEEDS BIJWERKING HEB. Van gebruik van dit medicatie heb Ik nu een hartritme stoornis dat Ik had NOOIT in mijn verleden de bijwerking blijven en Ik voel dagelijks slechter en slechter van.

01-04-2019 | Man | 64
Hartfalen
Krijgt U ook net als mij benauwdheid aanval halveer de medicijn door eerste week halve tablet nemen daar proberen hele lukt het neem weer contact met U specialist ik had 2,5 mg kan ook met 1,5 mg of U moet een sterker medicijn je heb ook 5 mg of 7,5 max 10 mg bij zeer slechte hartfslen zeer slechte hartpomp

09-10-2018 | Vrouw | 20
Hartritmestoornis

25-09-2018 | Man | 55
Hartinfarct
gekregen van specialist na hartinfarct, na 1 maand begonnen de bijwerkingen echt heel vervelend te worden, toen afgebouwd. Moest toen weer beginnen aan 2 x 2,5 mg per dag en inmiddels weer dezelfde bijwerkingen. Ik ga weer afbouwen en stoppen hiermee, extreem moe, vooral na een kleine maaltijd, depressief en ademnood, moet echt inspannend ademhalen. Dit wordt nog veel erge[lees meer...]r bij stress situaties. Bloeddruk weliswaar omlaag maar dit red ik zo niet. Dan maar stoppen of een hele kleine dosis. Vroeger kreeg ik atenolol maar kreeg toch een hartinfarct.

01-06-2018 | Vrouw | 64
Hartklachten
Al na een paar dagen, gestart met 2,5 mg per dag, kreeg ik depressieve klachten. Zin om in een boom te gaan hangen. Na overleg de dosis gehalveerd. Tussendoor zowel met huisarts als cardioloog overlegd. Bleef een depri gevoel houden en vond deze medicatie niet bij mij passen. Bij controle aangegeven te willen stoppen en ander medicijn gevraagd. Al na 4 dagen een veel beter[lees meer...] gevoel. De rare ideeen in mijn hoofd zijn weg en ik ben weer energieker. Goede keuze geweest voor mij om met deze pillen te stoppen. Luister naar je lichaam heet dat.

03-05-2018 | Man | 64

23-04-2018 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Naast Amiodaron en Irbesartan heb ik dit medicijn gekregen. Na eerder gebruik, ongeveer 2 mnd geleden kreeg ik het vermoeden dat dit de veroorzaker van mijn ademhalingsprobleem was. Na een paar dagen stoppen verdwenen de klachten. Sinds 2 dagen weer genomen en de klachten kwamen weer terug, Morgen weer overleg met de cardioloog. Zeer vervelend. Ik niet slapen, partner nie[lees meer...]t slapen en dus moe en prikkelbaar overdag. Heb wel het gevoel dat mijn hart rustiger is.

14-04-2018 | Man | 65
bisoprolol (10mg)
Hypertensie
De bijwerking zweten staat niet vermeld op de bijsluiter van Lodoz 10 mg. Ik ken nog 1 persoon die ook vlug zweet na langdurige inname (meer dan een jaar) van bisoprolol. Wordt zweten gemoduleerd door gamma receptoren en zou de verhoogde werking van het parasympatische zenuwstelsel het zweten kunnen verklaren ?