propranolol

Bij  MigraineX

Tremor (21 meningen)
Hartritmestoornissen (14 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

08-06-2020 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Propranolol werkte zo'n 40%, daar was ik eerst blij mee, maar had nog geen leven zo met aanvallen van 2,5 dag en mega spugen.. Last vd bijwerkingen dus van 120 terug gegaan naar 80. Na 17 jaar op candersartan over dat helpt veel beter tegen migraine, minder bijwerkingen maar heb wel ook veel hogere dosis.

07-04-2020 | Vrouw | 18
propranolol (80mg)
Ik heb draaiduizeligheids aanvallen, hierdoor begint alles om me heen te draaien en zak ik door mijn benen kan dan 1 week weinig tot niks. Ook heb ik zulke aanvallen zonder dat ik omval. ze denken nu migraine zonder hoofdpijn. Slik deze medicijnen nu 5 maanden en heb nog geen aanval meer gehad.

09-02-2020 | Vrouw | 48
propranolol (80mg)
Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.

06-01-2020 | Vrouw | 37
propranolol (80mg)
Als 20er had ik elke 2 weken 2 a 3 dagen hevige migraine. Met P verminderde met de tijd naar 1x per maand. Ik stond regelmatig slapend op mijn bed te gillen. Had elke dag stevig buikkrampen. Mijn conditie was helemaal weg en opbouwen lukte niet. 500 meter lopen en ik was bek af en voelde het bloed kloppen in m’n benen alsof ik een marathon had gelopen. Heb het 7 a 9 jaar[lees meer...] ingenomen en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb kunnen doen als 20er, ik had de energie er niet voor. Voelde mij een omaatje. Na het stoppen ivm gewenste zwangerschap in een emotionele rollercoaster gekomen. Had binnen 4 weken afgebouwd op advies huisarts. Jaren later ben ik er achter gekomen dat het ook gevoelens afvlakt dus dat verklaart de rollercoaster. Kan mij niet herinneren of deze werking toen al bekent was (2003). Ik heb nog altijd last hiervan, ook na jaren hulp gehad te hebben. Zijn er meer mensen die lang zo’n hoge dosis hebben genomen en na het stoppen hiermee kampen? Zijn er onderzoeken gedaan naar de effecten hiervan?

14-05-2019 | Vrouw | 51
propranolol (10mg)

23-04-2019 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Ik ben sinds 20 jaar migraine patiënt. Aanvallen tot 4 x per maand . Sinds ik Propranolol neem is mijn migraine drastisch verminderd . Neem deze medicatie ondertussen 6 maanden en heb nog maar 2 keer terug een aanval van migraine gehad . Voor mij een wondermiddel !

11-02-2019 | Vrouw | 37
propranolol (40mg)
de eerste vier à vijf dagen van het gebruik, voelde ik me fantastisch: geen hoofdpijn, energiek,... Dit gevoel ebde de dagen nadien jammer genoeg weer weg, en een significante impact op mijn migraine had het ook niet, zelfs na verdubbeling van 1x naar 2x 40mg per dag... Gelukkig ook niet veel bijwerkingen, occasioneel een beetje licht in mijn hoofd, verder niks.

10-10-2018 | Vrouw | 50
Sinds ik het neem is de migraine voor 90 % verminderd

04-12-2017 | Vrouw | 56
propranolol (40mg)
Door de neuroloog is vestibulaire migraine vast gesteld. Derhalve deze medicijnen. Ik plaats van beter werd ik alsmaar zieker. Hebben totaal niet beholpen om de duizelingen hoofdpijn en oorsuizen te verminderen. Vanwege hartoverslagen uiteindelijk gestopt.

04-12-2017 | Vrouw | 56
propranolol (40mg)
Voor vestibulaire migraine gebruikte ik 40 mg propranolol 2 keep per dag. Bijwerkingen slap op de benen, oorsuizen nog luider. Lage hartslag geen energie slap en futloos. Hevige hart overslagen die toenamen hoe langer het medicijn gebruikt werd.

01-12-2017 | Vrouw
propranolol (80mg)
Ik gebruik propranolol nu pas een paar welen alleen mijn hoofdpijn gaat niet over, maar lijkt wel of het erger wordt, is dat normaal? Heeft er iemand tips Migraine

30-10-2017 | Vrouw | 39
propranolol (40mg)
Hallo, Ik heb ongeveer elk middeltje onder de zon geprobeerd om van migraine af te geraken: de pil, de prikpil, propranolol, hormoonspiraal, en neem ondertussen ca. 1 jaar topiramaat (onder de naam Topamax). Propranolol werkte in het begin redelijk in die zin dat het aantal migraineaanvallen verminderde, maar op middellange termijn maakte het me sloom, lusteloos en ont[lees meer...]nam me elke energie. Ik heb jaren op automatische piloot geleefd, en de migraines waren nooit helemààl weg. Ik heb niks, maar dan ook NIKS met alternatieve geneeskunde. Toch ben ik sindsdien langs gegaan bij een huisarts/homeopaat, uit pure wanhoop. Hij was me aangeraden door meerdere mensen, en als niks anders helpt denk je op den duur "baat het niet, dan schaadt het niet" nietwaar. Mijn neuroloog had er echt niets mee, die dacht dat het waanzinnig tijdverlies was. Maar die homeopaat heeft me getest op voedingsovergevoeligheden - dus geen allergie of intolerantie, gewoon overgevoeligheid - en me een lijst gegeven met voedingsmiddelen die ik moet mijden. Sinds ik dat doe: quasi géén migraine meer! (sommige van mijn migraines zijn hormonaal, die krijg je natuurlijk niet weg met voeding aan te passen). En ja, sommige van die voedingsmiddelen had ik zelf al ondervonden als zijnde problematisch (tomaten, koffie, varkensvlees), maar andere had ik geen idéé van (citroen, soja, koemelk-eiwit...). Uiteraard was het even moeilijk om mijn voeding om te gooien en alternatieven te vinden, maar het was het waard: ik ben weer voltijds aan het werk en heb (bijna) geen last meer van migraine! Hij heeft me dus geen "rare" medicijnen voorgeschreven, enkel getest en een lijstje "te mijden" voedingsmiddelen meegegeven, en HET HELPT MIJ. Dus in dit éne geval ben ik voorstander :-) Ik neem momenteel wél ook nog altijd Topamax. Ik hoop voor alle migrainelijders dat jullie de migraineaanvallen onder controle krijgen! En ik wou mijn ervaring delen voor het geval dit iemand kan helpen... Veel succes!

28-07-2016 | Vrouw | 31

18-05-2016 | Vrouw | 22
propranolol (80mg)
Een langere periode veel last van migraine gehad, zo'n 3 à 4 keer per week met meerdere aura-aanvallen. Eerst lichtere dosissen geprobeerd, maar dit werkte onvoldoende, huisarts ging al snel naar een hoge dosis (160 mg). Migraine werd wel minder, maar de bijwerkingen waren niet mals. Verschikkelijke dromen en onrustige nachten gehad, daarnaast nog meer bijwerkingen als kou[lees meer...]de tenen en depressieve gevoelens. Huisarts vond het hierna tijd om naar de neuroloog gegaan en die haalde me meteen van de propranolol af. Klachten verdwenen, maar de migraine niet, dus naast een klein dieet ook candesartan geprobeerd en nu al in 7 maand 1 of 2 keer lichte migraine gekregen.

01-04-2016 | Vrouw | 54

16-02-2016 | Vrouw | 22
propranolol (40mg)
Ik kreeg propranolol voorgeschreven i.v.m. migraine en na jaren gebruiken ben ik via een homeopathisch arts erachter gekomen dat al mijn klachten, namelijk overweldigende vermoeidheid, energiegebrek, hoofdpijn, buikpijn, duizeligheid en depressie worden veroorzaakt door dit medicijn. Mijn bloeddruk was nog geen 50 hierdoor. Het heeft wel enigszins geholpen bij mijn migrain[lees meer...]eaanvallen, maar dit is het echt niet waard. Pas heel goed op met dit medicijn, want ook bij sporten kan je hart niet goed genoeg werken! Ik haalde geen hartslag boven de 140 hierdoor, terwijl dit wel nodig is. Ook word ik duizelig bij het sporten door dit geneesmiddel. Ben er onmiddellijk mee gestopt, nadat ik hoorde dat ik bradycardie hierdoor heb gekregen.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum