Ervaringen met Sotalol

Hartkloppingen (9 meningen)

Bojan Nikolik (31-05-2015)

10-03-2018 | Man | 77
Hartritmestoornis
kreeg door maagzuurremmer met de hulpstof povidon een leverprobleem na opname in ziekenhuis kreeg vervolgens 3 liter vocht toegediend en daardoor vocht achter de longen en hartritmestoornis. van af dat moment kreeg ik sotalol voorgeschreven.Volgens de bijsluiter was een van de bijwerkingen vergeetachtigheid.Er vanuit gaande dat dit tijdelijk zou zijn heb ik er niet z[lees meer...]oveel aandacht aan geschonken maar het werd erger. heb het uiteindelijk voorgelegd aan de cardioloog en die dacht dat het niet van de sotalol kwam.Tot mijn verbazing stond het ook niet meer in de vernieuwde bijsluiter onder de kop bijwerkingen.Moet eind van deze maand[maart] weer voor controle naar de cardioloog en ook vragen naar een ander medicijn.

22-02-2018 | Man | 20
Hartritmestoornissen
Ik ben hier denk ik een van de jongste(20)en heb al hartritmestoornis sinds mijn 12e. gebruik het medicijn dus al een heel tijdje en ben er ook wel eens vanaf geweest. Sinds een jaar gaat het niet zo goed veel vermoeidheid, last van spierklachten, slapenloosheid,darmklachten moeite met werk en studie. Vaak kan ik met sport niet goed meedoen als mijn vrienden, ook moet ik[lees meer...] het uitgaansleven vaak overslaan. Dit alles resulteerde in meer Psychische klachten en depresssie. Toen een traject ingegaan met psycholoog etc. allemaal niks geholpen natuurlijk. Toen heb ik meer resource gedaan naar sotalol en alle bijwerkingen komen mij allemaal erg bekend voor. Ben nu in gesprek met de cardioloog over andere oplossingen. Ablatie ook al geprobeerd maar de operatie was toen te gevaarlijk wat zou resulteren in een pace-maker. conclusie: zo snel mogelijk proberen om van sotalol af te komen in mijn geval.

20-02-2018 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Sinds juli 2017 gebruik ik 2x daags Sotalol 40 mg. Dit nadat ik in nov. 2016 een ablatie heb ondergaan en sindsdien toch weer last heb van hartritmestoornissen. Midden 2017 korte opname in ziekenhuis en daarna dus naast Xarelto (bloedverdunner) en Sotalol. Sinds december last van ademnood; continue lichte benauwdheid. Nu - ik ben sinds twee dagen snotverkouden - ben ik ern[lees meer...]stig benauwd. De huisarts constateerde geen ontsteking in de longen en heeft mij vooralsnog Ventolin voorgeschreven. 'k Hoop dat het helpt en dat de benauwdheid weer zakt na de grieperigheid. Toch ben ik bang dat de benauwdheid een gevolg is van het gebruik van Sotalol.

01-02-2018 | Vrouw | 75
Hartritmestoornis
Kreeg de Sotalol in 2011, van de cadioloog en die zei erbij, denk erom je verbranding staat op nul. En sinds 2011, ben ik 10 kg.aangekomen, met lijnen val ik niet af, en eet niet veel eerder te weinig zei de dieettist.

27-01-2018 | Man | 64
Boezemfibrilleren
Al 8 jaar heb ik last van Boezemfibrilleren en het sick sinus syndroom. Voor het boezemfibrilleren in het verleden Tambocor, Flecainide, Metoprolol voorgeschreven gekregen. Echter hielpen deze allemaal maar even. Nu heb ik sinds september vorig jaar Sotalol 80 mg (3x dag) voorgeschreven gekregen. Tot nu toe helpen deze goed. Af en toe nog wel eens een roffel maar dit is na[lees meer...] een paar minuten weer over. Totaal geen (waarneembare) bijwerkingen. Terwijl ik van bv Metoprolol altijd moe en slaperig was. Voor mij tot voor nu een goed medicijn. Voor het sick sinus syndroom is er een DDD pacemaker geinplanteerd. Deze werkt perfect.

16-01-2018 | Man | 64
Boezemfibrilleren
Werkt bij mij zeer goed. Totaal geen bijwerkingen. Had eerst Metropolol en Tambocor waar ik moe en lusteloos van was. Met dit medicijn totaal niet. Aften toe koude handen en/of voeten maar dat is dan ook alles.

24-11-2017 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Voorgeschreven ivm boezem fibrilleren. Zeer ziek geworden van dit middel. Binnen 2 dagen begon de ellende. Na nauwelijks 1 week gebruik gestopt in overleg met cardioloog.

13-11-2017 | Man | 68
sotalol (160mg)

02-11-2017 | Man | 69
Cardiomyopathie
Al vlug na gebruik werd het wandelen minder en fietsen lukte helemaal niet door pijn en krachteloze benen. Het wandelen werd steeds minder door pijn en kramp en na een maand gebruik kan ik alleen in huis wat strompelen door de hevige kramp en de trap op en af is helemaal een crime. Ook ben ik in en in koud. Vele malen in het ziekenhuis de klachten verteld, maar moest Sota[lees meer...]lol blijven slikken tot ik bijna in elkaar zakte en de huisarts benaderd heb en daar werd wel naar geluisterd. Nu overgezet op Atenolol actavis 50 mg. Hopelijk verdwijnen de klachten.

14-10-2017 | Man | 71
Atriumfibrilleren
Het ging na een uur wel over, maar ik ben nu al 3 dagen ziek. Als het met propranolol niet over gaat dan neem ik sotalol.

07-09-2017 | Man | 45
Aortaklep aandoening
Ben in 2010 geopereerd aan mijn aortaklep. Kreeg enkele dagen na de ingreep een hartritme stoornis. Hierna kreeg in de sotalol.

18-08-2017 | Vrouw | 67
sotalol (160mg)
Hartkloppingen
heel veel hartfibrillatie, heel heftig na zeker twee maanden 2x160 Mg sotalol.

06-06-2017 | Man | 51
Boezemfibrilleren
Eerst Metoprolol geslikt en cardioversie ondergaan. Gelukt, maar na 2 dagen weer terug in permanent boezemfibrilleren. Vervolgens overgezet op Sotalol omdat frequentie van het hart niet al te hoog was en Sotalol meer op het ritme werkt. Wederom een cardioversie en deze maal lijkt het resultaat beter. Hartslag is nu wel iets aan de lage kant (41 in rust), maar voel me ve[lees meer...]rder prima. Geen last van bijwerkingen. Moet het hardlopen weer gaan opbouwen en ben wel benieuwd of ik de hartslag bij inspanning hoog genoeg kan krijgen. Maar vooralsnog zeer tevreden.

03-06-2017 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Geen werking en daarom overgestapt op amiodaron

27-04-2017 | Man | 55
Hartritmestoornis
Ik gebruik 3x daags om de 8 uur sotalol40. De inname verdeeld over 24uur is lastig. Na verloop van tijd lijkt het erop dat mijn hart gewend is geraakt aan sotalol waardoor de hartritmestoornissen in de zelfde mate terugkomen als voorheen zonder medicijnen. Mijn vrouw en kinderen kennen mij niet meer/ Ik ben niet vooruit te branden en mijn karakter is totaal veranderd van [lees meer...]een actief persoon naar een slak. Slaap slecht, veel dromen. Om 14.00uur 's middags ben ik doodmoe. 's Avonds moet ik een uur slapen om weer even door te gaan tot 23.00 uur. Ook een nadeel is de koude ledematen. Als iedereen lekker in dunne kleding buiten loopt, heb ik handschoenen en een winterjas aan. Ik wil om al deze nadelen afbouwen. Weet iemand wat de beste manier is bijv. de dosering en de afbouwduur? Ik lees daar namelijk helemaal niets over in de bijsluiter of via Internet.

09-04-2017 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Benauwd, ademnood, spierpijn. Ik had eerst 40 mg, ging beter 2x per dag. Ik moet nu geopereerd worden aan prostaat, heb vandaag 2x halve van 80 mg gepakt. Zal morgen overleggen met narcotiseur. Ik had eerst flecainide, daarna amiodaron. Allebei slecht voor mij, teveel bijwerkingen. Ik hoop dat ik ze binnenkort niet meer nodig heb.