Ervaringen met Sotalol

Hartkloppingen (9 meningen)

Bojan Nikolik (31-05-2015)

28-03-2017 | Man | 78
Boezemfibrilleren
voorgeschreven ter behandeling van boezemfibrilleren. Sindsdien geen last meer. Ook geen bijwerkingen.

23-03-2017 | Man | 62
Hartkloppingen
Makkelijk in te nemen, en werking vrijwel direct.

28-12-2016 | Vrouw | 58
Atriumfibrilleren
Sotalol van maart tot september 2016 gebruikt ivm atriumfibrilleren. Aanvallen bleven eens per maand komen ondanks Sotalol. Op deze website gelezen dat Sotalol oorsuizingen kan geven en die had ik! Had anders niet bedacht dat deze link er lag. Gelijk gestopt (zonder overleg met cardioloog) en het oorsuizen verbeterde binnen een week met 80%, atriumfibrilleren werd wat erge[lees meer...]r met wat vaker korte momenten fibrilleren. Grote aanvallen bleven hetzelfde. Na twee maanden oorsuizen over. Vorige week ablatie gehad, daarna tachycardie (te hoge hartslag) en heel erg boezemfibrilleren en na een mislukte electrische cardioversie weer aan de Sotalol, eerst 3dd40 mgr, na twee dagen 2dd40 mgr. En dat werkt echt heel goed, hartslag weer normaal. En ja hoor, daar komt het oorsuizen ook weer aan. Maar dat heb ik er nu voor over. Hopelijk mag ik na drie maanden stoppen als de ablatie goed is gelukt. Gebruik verder alleen Xarelto als bloedverdunners.

27-12-2016 | Man | 58
Aangeboren hartafwijking
Na mijn hartoperatie kreeg ik een aantal hartritmestoornissen. Inmiddels ben ik bijna een jaar verder en gestopt met sotalol. Tijdens het gebruik had ik hoofdpijn en spierpijn. Vooral de spontane spierpijn problemen in de armen waren vervelend. Deze duurden ongeveer 10 minuten en die tijd nam de spierpijn toe. In de volgende 10 minuten nam het dan weer af. Ben nu gestopt [lees meer...]met sotalol en heb nu een infectie aan de urinewegen en bij de scopie waren rode plekken te zien op de blaaswand.

22-12-2016 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Cardioloog wil de medicatie nog niet veranderen. De dosis van 40mg is laag en zou geen bijwerkingen geven aldus de arts. Over 2 weken vervroegde afspraak arts, tot die tijd aanzien.

21-12-2016 | Man | 54
Atriumfibrilleren
na boezemfibrilaties en herseninfarct voorgeschreven gekregen en blij dat ik er nu vanaf ben.

17-11-2016 | Vrouw | 74
Hartritmestoornis
Had steeds vaker last van onregelmatige hartslag vooral bij spanningen, wat de oorzaak was. Ben gecatetriceerd niets gevonden. Heb geen last meer van onregelmatigheden van het hart.

02-11-2016 | Vrouw | 56
sotalol (160mg)

10-10-2016 | Man | 65
Atriumfibrilleren
na een grote stresservaring in Engels ziekenhuis, één dag voor ontslag eerste keer van m'n leven atriumfibrileren. bijwerkingen: diarree, koude extremiteiten, overgeven, gehele dag hoofdpijn, zeer slechte nachtrust, druk op de borst. Wil gezien deze klachten deze medicijnen z.s.m. afbouwen.

23-09-2016 | Man | 68
Boezemfibrilleren
Begin juni 2016 eerste keer. Drie dagen later een tweede aanval. Daarna niet meer tot 13 september. Medicijngebruik gehalveerd : van 2 naar 1 pil pdg.

11-09-2016 | Vrouw | 66

10-08-2016 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
In 2001 kreeg ik 1e grote aanval boezemfibrilatie. Daarna regelmatig 1 a 2 keer per jaar. November 2015 duurde de aanval heel erg lang, te lang volgens huisarts. In overleg met cardioloog sotalol gaan gebruiken. Binnen 1 maand volgde volgende aanval. En in juli jl opnieuw. Dus twijfels bij effectiviteit van dit middel. Binnenkort gesprek cardioloog.

06-06-2016 | Vrouw | 71
Hartkloppingen
Krijg kort naar inname hartkloppingen

16-03-2016 | Man | 65
Angina pectoris
Na een hartoperatie waarbij 5 omleidingen zijn geplaatst, had ik last van hartritme stoornissen, vooral 's nachts. Sinds ik sotalol gebruik, voel ik mij goed. Ik herken niet de bijwerkingen die hier beschreven worden, ik heb de afgelopen 13 jaar volledig gewerkt. Dit jaar op 1 september ga ik na 50 jaar gewerkt te hebben met pensioen.

16-03-2016 | Vrouw | 56
Hartritmestoornis
na een ablatie geen verbetering, vroeger nam ik Emconcor mitis 50 mg 1x per dag en na de ablatie sotalol 80 mg 2x per dag voorgeschreven. De stoornissen zijn nog erger geworden, daar ik er 's nachts bijna niet van kan slapen. Heb ook een druk op de borst en last van kortademigheid. Heeft iemand ervaring ermee? Kan men daar mee afbouwen, en terug mijn oude medicatie nemen?[lees meer...] Heeft iemand daar ervaring mee?

14-03-2016 | Man | 64
Hartritmestoornissen
Na om de dag boezemfibrilleren te hebben gehad, overgegaan van Tambocor naar Sotalol. Na anderhalve week effect. Last van bijwerkingen: vermoeidheid, sombere gedachten, depressief gevoel.