sotalol

Hartkloppingen (8 meningen)

Bojan Nikolik (31-05-2015)

10-03-2018 | Man | 77
Hartritmestoornis
kreeg door maagzuurremmer met de hulpstof povidon een leverprobleem na opname in ziekenhuis kreeg vervolgens 3 liter vocht toegediend en daardoor vocht achter de longen en hartritmestoornis. van af dat moment kreeg ik sotalol voorgeschreven.Volgens de bijsluiter was een van de bijwerkingen vergeetachtigheid.Er vanuit gaande dat dit tijdelijk zou zijn heb ik er niet z[lees meer...]oveel aandacht aan geschonken maar het werd erger. heb het uiteindelijk voorgelegd aan de cardioloog en die dacht dat het niet van de sotalol kwam.Tot mijn verbazing stond het ook niet meer in de vernieuwde bijsluiter onder de kop bijwerkingen.Moet eind van deze maand[maart] weer voor controle naar de cardioloog en ook vragen naar een ander medicijn.

22-02-2018 | Man | 20
Hartritmestoornissen
Ik ben hier denk ik een van de jongste(20)en heb al hartritmestoornis sinds mijn 12e. gebruik het medicijn dus al een heel tijdje en ben er ook wel eens vanaf geweest. Sinds een jaar gaat het niet zo goed veel vermoeidheid, last van spierklachten, slapenloosheid,darmklachten moeite met werk en studie. Vaak kan ik met sport niet goed meedoen als mijn vrienden, ook moet ik[lees meer...] het uitgaansleven vaak overslaan. Dit alles resulteerde in meer Psychische klachten en depresssie. Toen een traject ingegaan met psycholoog etc. allemaal niks geholpen natuurlijk. Toen heb ik meer resource gedaan naar sotalol en alle bijwerkingen komen mij allemaal erg bekend voor. Ben nu in gesprek met de cardioloog over andere oplossingen. Ablatie ook al geprobeerd maar de operatie was toen te gevaarlijk wat zou resulteren in een pace-maker. conclusie: zo snel mogelijk proberen om van sotalol af te komen in mijn geval.

20-02-2018 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Sinds juli 2017 gebruik ik 2x daags Sotalol 40 mg. Dit nadat ik in nov. 2016 een ablatie heb ondergaan en sindsdien toch weer last heb van hartritmestoornissen. Midden 2017 korte opname in ziekenhuis en daarna dus naast Xarelto (bloedverdunner) en Sotalol. Sinds december last van ademnood; continue lichte benauwdheid. Nu - ik ben sinds twee dagen snotverkouden - ben ik ern[lees meer...]stig benauwd. De huisarts constateerde geen ontsteking in de longen en heeft mij vooralsnog Ventolin voorgeschreven. 'k Hoop dat het helpt en dat de benauwdheid weer zakt na de grieperigheid. Toch ben ik bang dat de benauwdheid een gevolg is van het gebruik van Sotalol.

01-02-2018 | Vrouw | 75
Hartritmestoornis
Kreeg de Sotalol in 2011, van de cadioloog en die zei erbij, denk erom je verbranding staat op nul. En sinds 2011, ben ik 10 kg.aangekomen, met lijnen val ik niet af, en eet niet veel eerder te weinig zei de dieettist.

24-11-2017 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Voorgeschreven ivm boezem fibrilleren. Zeer ziek geworden van dit middel. Binnen 2 dagen begon de ellende. Na nauwelijks 1 week gebruik gestopt in overleg met cardioloog.

13-11-2017 | Man | 68
sotalol (160mg)

03-06-2017 | Man | 68
sotalol (80mg)
Hartritmestoornissen
Geen werking en daarom overgestapt op amiodaron

27-04-2017 | Man | 55
Hartritmestoornis
Ik gebruik 3x daags om de 8 uur sotalol40. De inname verdeeld over 24uur is lastig. Na verloop van tijd lijkt het erop dat mijn hart gewend is geraakt aan sotalol waardoor de hartritmestoornissen in de zelfde mate terugkomen als voorheen zonder medicijnen. Mijn vrouw en kinderen kennen mij niet meer/ Ik ben niet vooruit te branden en mijn karakter is totaal veranderd van [lees meer...]een actief persoon naar een slak. Slaap slecht, veel dromen. Om 14.00uur 's middags ben ik doodmoe. 's Avonds moet ik een uur slapen om weer even door te gaan tot 23.00 uur. Ook een nadeel is de koude ledematen. Als iedereen lekker in dunne kleding buiten loopt, heb ik handschoenen en een winterjas aan. Ik wil om al deze nadelen afbouwen. Weet iemand wat de beste manier is bijv. de dosering en de afbouwduur? Ik lees daar namelijk helemaal niets over in de bijsluiter of via Internet.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (554) - Antibiotica - penicillines breedspectrum