Ervaringen met Nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (85 meningen)
Syndroom van Raynaud (22 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

05-03-2018 | Vrouw | 46
Hoge bloeddruk
Dit medicijn voorgeschreven gekregen door een specialist nadat geconstateerd was dat mijn bloeddruk levensgevaarlijk hoog was . De bloeddruk is wel iets gezakt, maar na enkele weken blijft deze nog steeds steken op 180/95 . Voelde me ervoor al lusteloos en snel moe, maar dat is nog veel erger geworden na het gebruik van dit medicijn. Vooral mijn benen voelen loodzwaar, k[lees meer...]nieën tegen het pijnlijke aan, na 5 min staan moet ik al gaan zitten. En zo vrolijk en opgewekt als ik vroeger was, zo humeurig en lusteloos voel ik mij nu. Nergens geen zin meer in. Hoopte dat het na een week of 2 wel zou beteren, maar merk geen verschil, dus ga maar eens in overleg of dit wel het juiste middel voor mij is.

16-01-2014 | Vrouw | 46
Syndroom van Raynaud
Ik heb sinds het begin last van mijn keel en voel me een beetje grieperig. Benen zijn ook savonds dikker. De keelpijn vind ik zeer vervelend. Herkent iemand deze bijwerking?

04-02-2023 | Man | 48
Hoge bloeddruk
Slik nefidipine tegen hogebloed druk . Na inname beginnen tintelingen in armen en benen en optreden van verstijfde spieren. Bijwerkingen worden niet minder ondanks langer gebruik. Slecht product!

16-07-2021 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
troep troep......Ben van kastje naar de muur gestuurd. Inmiddels ook bekend dat er kankerverwekkende stoffen inzitten. Zelf gaan zoeken....gestopt met alle medicijnen. Nu aan Kyolic (EPA en K2) Selenium en Q10. Bloeddruk gaat nog wat op en neer. Het zakt af met de dag.

18-04-2013 | Man | 48
Hoge bloeddruk
Na tweken medicijngebruik is er niets veranderd aan mijn te hoge bloeddruk waarvoor het was voorgeschreven, terwijl de dosering van 10mg naar 120mg per dag is opgeschroefd. Bij deze doseringen veel te maken gehad met ernstige bijwerkingen: Heftige en kloppende hoofdpijn in de 1e paar dagen Slapeloosheid Verhoogde hartslag Obstipatie (stofwisseling geheel tot stils[lees meer...]tand gekomen) Vermoeidheid Bij 10mg per dag had ik wel heerlijk warme handen en voeten, bij 120mg ben ik een menselijke straalkachel geworden. Inmiddels contact opgenomen met de huisarts.

16-07-2020 | Vrouw | 50
Hypertensie
binnen enkele dagen zware reumatische pijnen in gewrichten die al jaren rustig waren. bijgevolg moeilijk lopen, moeizaam gebruik van handen; flink vocht vasthouden (daar had ik diuretica voor, die dus niets uithalen)

01-02-2017 | Vrouw | 50
nifedipine (20mg)
Hoge bloeddruk
Ik heb ze gekregen voor hoge bloeddruk, 2 keer per dag 20 mg en ik heb nog een pil 1 keer per dag beta blokker metoprololsuccinaat. In begin had ik wat hoofdpijn als bijwerking nu niet meer merk er niks van en bloeddruk is weer goed.

23-05-2016 | Vrouw | 50
Syndroom van Raynaud
Voor het syndroom van Raynaud ben ik begonnen met Nifedipine. De eerste drie weken totaal geen reactie. Daarna vermindering van de ergste symptomen van Raynaud maar niet weg. Zelfs op mooie dagen nog handschoenen moeten gebruiken. Na de de eerste drie weken ook ernstige vermoeidheid. Slapen overdag was noodzakelijk. Verder duizelingen en vermindering van conditie. Vorig j[lees meer...]aar de halve marathon gelopen, nu kan ik amper 7 km aan één stuk rennen. Verder zeer emotioneel en heel onzeker. De bijwerkingen zijn voor mij ernstiger dan die van het Symptoom van Raynaud. Ik ben er mee gestopt.

29-06-2013 | Man | 50
Hypertensie
Let op !!!. De tabletten direct in de mond en meteen doorslikken met water! Dus niet even op sabbelen met de tong, of in een bekertje met water doen want het omhulsel lost anders meteen in de mond of beker al op, ipv geleidelijk in de maag. Ik deed dit eerst wel waardoor de gehele 10mg dosis direct vrijkwam en kreeg hierdoor binnen 5 min hartkloppingen. Dit kan tot panie[lees meer...]k leiden en lijkt me gevaarlijk!. Dit staat niet duidelijk genoeg op de verpakking vermeld en is NIET GOED GETEST door de fabrikant!.

10-02-2020 | Vrouw | 51
nifedipine (10mg)
Angina pectoris
Twee uur na gebruik onhoudbare hoofdpijn, hoge hartslag, hoge bloeddruk, misselijk. Ontzettend naar van gevoeld

20-03-2015 | Man | 51
Hoge bloeddruk
voorgeschreven ivm hoge bloeddruk. 1 maal daags 1 tablet van 30 mg. geen probleem maar bloeddruk bleef te hoog daarom heeft de arts de dosering verhoogd naar 2 x 30 mg per dag. vanaf de verhoging van de dosering, lichtelijk verward, licht gevoel in het hoofd en gewrichtspijn in grote teen van rechtervoet. Ga huisarts bellen om te vragen hoe en wat maar zo doorgaan is g[lees meer...]een optie. Moet gaan sporten(bewegen) ivm gewichtsafname maar als je niet kunt lopen word het moeilijk

12-10-2023 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
Ik kreeg nifidipine samen met eplerenon plastablettren Bètablokker lisinopril van alle kreeg ik bijwerkingen nifidipine is het enige wat ik nog slik maar al die troep heb bijwerkingen bah bah 🤢 Ik dacht hé hé fijn nu alleen deze nog maar pfffff ik krijg het benauwd ervan reumatische klachten en dikke benen en doodmoe en slecht slapen 😴 schiet mijn maar lek

27-01-2018 | Vrouw | 52
nifedipine (10mg)
Ik heb 2 x 2 dagelijks voorgeschreven gekregen. Kan nog geen effectiviteit aangeven omdat ik net begonnen ben...Ik vind het wel erg snel werken qua bijverschijnselen zoals dus rood en vrij warm gezicht , hartslag die veel sneller gaat en lichte hoofdpijn. Had liever nog afgewacht tot mijn bloeddruk dmv veranderd voedingspatroon vanzelf lager was geworden wat een goede kans[lees meer...] is. Ik ben sinds paar weken bezig zo min mogelijk zout te eten (niet meer veel toevoegen wat ik altijd deed) en helemaal geen zoutjes/chips, toastjes, frisdranken etc. te nemen en ook veel meer water te drinken en minder suiker nemen aangezien mijn glucose te hoog was (voor het eerst in mijn leven). Daar krijg ik ook een tabletje voor (Metformine tablet 500 mg) Aangezien ik dit alles jarenlang wel at (& laatste jaar heel weinig beweging) moet dat toch een bloeddrukverlaging opleveren na een tijdje. Heb geen overgewicht, maar ben al paar kilo afgevallen sinds 2 weken dit gezondere patroon aan te houden.

04-09-2016 | Man | 52
Hoge bloeddruk
Zeer slechte ervaring dacht zal er wel aan moeten wennen maar dit is voor mij gif. Pijnlijke gewrichten, meer vocht vast houden, zicht vermindering, hoofdklachten, moe, jeuk, droge keel, veel vocht op andere plaatsen oksels enz, rode vlekken op de enkels.

01-02-2017 | Man | 53
Hoge bloeddruk
Gebruikte al losartan/hydrochloortiazide 100/25mg en metoprolol 50mg maar dit bleek niet voldoende om de bloeddruk te verlagen. Nifedipine erbij gekregen en bloeddruk daalde tot een redelijk niveau. De bijwerkingen zijn echter dusdanig ernstig dat er nu gekeken gaat worden welk ander middel gebruikt moet gaan worden. Jammer dat ik zo veel last van de bijwerkingen heb.

08-05-2015 | Vrouw | 53