Ervaringen met Nifedipine

nifedipine

slaapgebrek zweten spierkramp

Hoge bloeddruk (86 meningen)
Syndroom van Raynaud (23 meningen)
Winterhanden en -voeten (5 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

30-12-2019 | Vrouw | 67
nifedipine (10mg)
Hoge bloeddruk
Ik heb fibromyalgie in het hele lichaam en polyneuropathie in beide voeten. Sinds ik nifedripine neem zijn de klachten heel erg verergerd. Ik ben sinds januari 2018 op zoek naar de juiste medicatie voor mijn hoge bloeddruk. Ik heb jaren Lomir 5mg genomen zonder problemen, helaas werd dit middel in januari 2018 van de markt genomen. Ik heb sinds toen 16 verschillende medic[lees meer...]aties gekregen die allemaal veel bijwerkingen veroorzaken. Ik ben aan het eind van mijn Latijn.

24-04-2018 | Man | 67
Hoge bloeddruk
na bijwerkingen lisinopril (hoesten en kou) overgestapt op nifedipine 30 mg retard. na 1 dag bijwerkingen: hoofdpijn, misselijk, darmklachten (na 4 dagen 3 kilo afgevallen) , rood hoofd zeer warme handen gevoel van constante koorts (geen koorts na meting) slecht slapen, droge mond, verstopte neus neusbloeding oorzuizen. nauwelijks nog eten kortom gestopt. bloeddruk was wel[lees meer...] 140/90. apotheker meldde dat er clienten zijn die op deze medicatie goed reageren en nergens last van hebben en anderen vele klachten, waartoe ik dus behoorde. nu overgestapt op kaliumlosartan van sandoz 50 mg in combinatie met hydrochloorthiazide 12,5 mg hoop dat ik van bijwerkingen bespaard blijft.

23-07-2017 | Man | 67
Aortaklep aandoening
Ik ben begonnen met een lichtere dosering, maar de tensie bleef hoog. Nu heb bij de hogere dosering nog steeds last van een hogere bloeddruk en last van vocht en lichaamsgewicht. Ik vraag mij af of ik wel reageer op dit medicijn?

10-12-2015 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Plotseling in juni 2015, na meting met een polsmeter van een tante van mij, bleek dat ik een druk had van 200/110, via huisartsenpost en daarna vervangende huisarts medicatie gekregen. Doch evengoed diverse heftige neusbloedingen gehad, naar 3 verschillende KNO artsen en inmiddels bloeddruk op orde. Het probleem van de bloedingen opgelost, doch vele onderzoeken ondergaan e[lees meer...]n nu 15 december alles op tafel en dan verder zien. Wel 8 kg afgevallen en dat is positief doch bijwerkingen van Nifedipine erg vervelend. De bijwerkingen zijn last van erg warm hoofd en stuwend gevoel in het hoofd, rode kleur in gezicht, wordt naarmate langer innemen bepalender, jeuk in en om ogen en in gezicht en op hoofdhuid, erg vervelend en binnenkort dus afspraak met specialist en dan overleg voor een alternatief medicijn.

17-01-2024 | Vrouw | 68
Winterhanden en -voeten
Slechte ervaring geen verandering ga er mee stoppen te slikken

14-03-2021 | Vrouw | 68
Hoge bloeddruk
Veel onrust door voortdurend last van hartkloppingen te hebben. Daardoor moeite om in slaap te komen een rust te ervaren zowel in de nacht als overdag.

18-05-2019 | Man | 68
nifedipine (60mg)
hetzelfde als de schrijver, 20 jaar adalat oros gebruikt zonder problemen, Bayer is gestopt met productie, is niet meer te krijgen. Nu ook Sandoz en heb hetzelfde ,later in de middag zeer vertraagde hartslag.

15-12-2022 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit medicijn naast hydrochloortiazine en losatankalium . Ondanks dat ik me twee maal per dag was en een goede deodorant gebruik , meen ik telkens dat ik mezelf onaangenaam ( zweterig) vind ruiken.

18-04-2019 | Man | 69
Hoge bloeddruk
Na jarenlang gebruik van Adalat Oros 60mg RETARD van Bayer heeft de apotheek mijn medicijn verandert in Nifedipine van Sandoz. Blijkbaar is deze nifedipine dezelfde werkzame stof in beide merken. Nu blijkt na weken van gebruik dat ik een paar keer per week zomaar een enorme bloeddruk vermindering heb naar minder dan 100/70 Dit gaat in eens meestal laat in de middag - zo'[lees meer...]n 8 tot 10 uur na inname. Deze drop in bloeddruk verdwijnt dan na een uur of twee. Het lijkt dat de RETARD functie niet werkt. Mijn conclusie is dat er op zeker moment de werkzame stof in ene wordt afgeven waardoor ik uitval, duizelig, slecht zien en moet gaan liggen. Terug op het oude medicijn Adalat ( had nog een strip ) gaf na een dag de oplossing, het probleem is nu weg. Zoek nu een leverancier - zelf betalen is geen probleem - omdat de apotheek het niet wil of kan leveren.

31-07-2017 | Man | 70
nifedipine (10mg)
Hoge bloeddruk
ik had eerst een ander merk fabriek nifedipine retard CF 10 mg, 3 stuks per dag maar daar had ik minder last van. van de apotheek moest ik deze gebruiken en dit is het zelfde medicatie, maar daar geloof ik niks van en dat klopt ook nog de ogen en de balzak.

20-10-2016 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Heb het 3 wkn gebruikt maar houd het niet langer vol middel erger dan de kwaal .

31-03-2016 | Man | 70
Hoge bloeddruk
Vanwege de CVA reeds andere medicijnen gebruikt. Echter de bloeddruk bleef naar de laatste inzichten te hoog. Moet voor mijn leeftijd en aandoeningen circa 140/80m zijn en vooral niet veel hoger.

05-01-2014 | Man | 70
nifedipine
Hoge bloeddruk
Ik kreeg vrijwel ALLE bijwerkingen die in de bijsluiter staan: sterk gezwollen benen en zelfs gewrichtpijn, slapeloosheid, lusteloosheid, daardoor dodelijk vermoeid met onbedwingbare slaapaanvallen overdag, zware verstoppig, duizeligheid, droge mond, jeuk, vaak s nachts plassen, gebrek aan eetlust, wazig zien. Dit alles zou nog enigszins te verteren zijn, indien het de blo[lees meer...]eddruk effectief had verlaagd. MAAR DAT GEBEURT NIET. Conclusie: dit middel is veel erger dan de kwaal en maakt mij alleen maar doodziek. Met die - zogegeheten - "hoge" bloeddruk kan ik goed leven; Ik ben juist op gewicht, rook en drink niet, houd de stollingtijd van mijn bloed scherp in de gaten, en na een uurtje duursport is mijn bloeddruk meer gezakt dan met een zakvol van deze pillentroep.

23-12-2022 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk
Dit medicijn helpt mij volledig. Is uit de handel krijg andere medicijnen ,maar heb veel bijwerkingen

14-12-2022 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk
Gebruikte het samen met andere medicijnen...sinds de nefipine niet meer leverbaar is gaat mijn bloeddruk weer omhoog. Heb vervangende medicijnen gehad maar krijg er steeds vervelende bijwerkingen v an

26-08-2021 | Vrouw | 71
Syndroom van Raynaud
Ik gebruik nifedipine nu 9 jaar , maar merk er niets van.Ik ben er zins 2 maanden mee Gestopt in over leg met de reumatoloog.