nifedipine

Syndroom van Raynaud (18 meningen)
Winterhanden en -voeten (3 meningen)

06-10-2011 | Vrouw | 56
Cva
Ik heb last van mijn beenen en ben heel moe altijd.

30-09-2011 | Man | 43
Bloeddruk
Na 3 dagen voelde ik me wel beter maar nu 10 dagen verder hele dikke benen. maar weer terug naar huisarts.

28-03-2011 | Vrouw | 49
nifedipine
merkte al na 2 dagen dat het werkte. Heerlijk warme handen en voeten. Helaas mee moeten stoppen omdat mijn tandvlees er ernstig van ging woekeren en ik abcessen in mijn mond kreeg. Zelfs wegsnijden van tandvlees hielp niet, het groeide net zo hard weer aan.

23-01-2011 | Vrouw | 65
Tegen hoge bloeddruk
Ik heb nog niet veel resultaat gezien. Als bijwerking heb ik hartkloppingen.

23-01-2011 | Vrouw | 66
De bloeddruk is dalend

23-01-2011 | Vrouw | 50
nifedipine
Het 1e halfjaar geen effect waargenomen. Na een half jaar kreeg ik last van hartkloppingen en opgloeiende wangen. Twee weken geleden ben ik op advbies van de arts gestopt en krijg nu lycinopronol.

23-01-2011 | Vrouw | 64
Vanwege TIA

22-01-2011 | Man | 43
Hypertensie-hoge bloeddruk
Ik heb last van algehele moeheid en dikke benen, voor al sávonds de dikke benen. Ik heb nu sinds 4 weken last van mijn keel, lijkt op keelpijn. Droge hoest en geen stem. begonnen met diclofenac en codeine tegen het hoesten, uiteindelijk behandeld met een´ kuur. Niets helpt , longen zijn rustig en stil bij het luisteren. Het is puur de keel. Ik verdenk de Nifedipine van[lees meer...] de klacht. Staat zo her en der vermeld dat je er een droge mond van kunt krijgen. Ik ben geneigd om er mee te stoppen en gewoon mijn Enalapril weer te gaan gebruiken. De huisarts wil me al doorsturen naar een KNO arts. Ondanks dat je niets kunt zien dan wat irritatie ijn mijn keel. Praten gaat zeer moelijk. iemand ervaring?

14-02-2010 | Man
Hoge bloeddruk en wintertenen
vanwege steeds ernstiger klachten van wintertenen (zeer pijnlijk en ook 'dode' stukjes, overgegaan op deze bloeddrukverlager. Voor de bloeddruk werkt het even goed (na uitbreiding van één tablet naar 2 per dag). Voor wintertenen werkte het perfect. Klachten waren in enkele dagen helemaal weg. En dat terijl de winter van 09-10 juist koud met veel sneeuw en ijs is! Geen kou[lees meer...]de voeten meer bij fietsen en hardlopen.

26-12-2009 | Man
Witte of dodevingers
na gebruik van nifedipine geen koude handen meer resultaat al na 2 dagen voor mij een zeer effectief medicijn .

08-11-2009 | Vrouw
nifedipine
voor, tijdens zwangerschap en borstvoeding gebruikt, en nu nog steeds gebruik ik het. lijkt het enige middel waar ik op reageer?!? klachten zijn vooral zware benen, obstipatie en een algeheel gevoel van lamlendigheid. ik hoop ooit een ander middel te vinden wat minder invloed heeft op mijn stemming. maar mijn bloeddruk is al jaren keurig :)

28-06-2009 | Man
Hypertensie

16-11-2008 | Vrouw
Hypertensie, Raynaud
ik gebruik nifedipine ret. en voor mijn hypertensie werkt het samen met de metoprolol & HCLthiazyde prima. maar het is een vaatverwijder en dat merk ik haast niet. in de wintermaanden moet ik toch een ilomedinekuur halen voordat ik op wintersport kan gaan.

20-07-2008 | Vrouw
nifedipine
Onderdruk reageert beter dan bovendruk. Dosering steeds verhoogt door langdruig,noodzakelijk gebruik prednisolon. Gebruik ik oa samen met cozaar en veel l ast van vermoeidheid, soms echt dagen dat ik niets kan. (wil wel)

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum