nifedipine

Syndroom van Raynaud (18 meningen)
Winterhanden en -voeten (3 meningen)

12-11-2013 | Man | 65
nifedipine (60mg)
Hartpatient. Bypasses gehad. Ik had vaak dikke onderbenen en voeten. Ben met nifedipine gestopt na 15 jaar gebruik, bloeddruk is iets aan de hoge kant, maar ik zie dat even aan. Er schijnt ook een vervanger van nifedipine te zijn die deze bijwerking niet heeft. Maar... geen dikke benen meer!

11-10-2013 | Vrouw | 53
nifedipine
Ik het het syndroom van renaud, maar dan aan de TONG. Heel vervelend en loop al tijden bij de fysio vanwege erh]ge pijnen in nek en rug. Ik ben beetje huiverig voor al die medicijnen, heb het paar keer geprobeerd en moet zeggen dat het wel enigzind]s werkt. Zal vd winter vaker gaan gebruiken/testen, want wat ik hier lees word je ook niet vrolijk van

17-09-2013 | Vrouw | 38
Syndroom van Raynaud
Dit middel door de reumatoloog voorgeschreven gekregen voor Raynaud klachten. Ik heb er nauwelijks baat bij. De eerste keer dat ik het slikte, in 2007, kreeg ik lekker warme handen en voeten maar dat is ook meteen de laatste keer geweest. Ondanks het slikken van dit medicijn helaas nog koude, wit tot blauwkleurige vingers en koude voeten. De nadelige bijwerkingen zijn: hoo[lees meer...]fdpijn, vermoeidheid, gewrichtsklachten, obstipatie, buikpijn en verminderd libido.

29-06-2013 | Man | 50
Hypertensie
Let op !!!. De tabletten direct in de mond en meteen doorslikken met water! Dus niet even op sabbelen met de tong, of in een bekertje met water doen want het omhulsel lost anders meteen in de mond of beker al op, ipv geleidelijk in de maag. Ik deed dit eerst wel waardoor de gehele 10mg dosis direct vrijkwam en kreeg hierdoor binnen 5 min hartkloppingen. Dit kan tot panie[lees meer...]k leiden en lijkt me gevaarlijk!. Dit staat niet duidelijk genoeg op de verpakking vermeld en is NIET GOED GETEST door de fabrikant!.

20-05-2013 | Vrouw | 35
Auto-immuunziekte
Ik heb last van Raynauds fenomeen en dit medicijn werkt daar goed tegen (in mijn geval). Ik heb soms ('s nachts) een warm hoofd en denk dat het door de nifédipine komt, ook wel eens warme tintelende voeten. Vind ik niet een probleem.

18-04-2013 | Man | 48
nifedipine
Na tweken medicijngebruik is er niets veranderd aan mijn te hoge bloeddruk waarvoor het was voorgeschreven, terwijl de dosering van 10mg naar 120mg per dag is opgeschroefd. Bij deze doseringen veel te maken gehad met ernstige bijwerkingen: Heftige en kloppende hoofdpijn in de 1e paar dagen Slapeloosheid Verhoogde hartslag Obstipatie (stofwisseling geheel tot stils[lees meer...]tand gekomen) Vermoeidheid Bij 10mg per dag had ik wel heerlijk warme handen en voeten, bij 120mg ben ik een menselijke straalkachel geworden. Inmiddels contact opgenomen met de huisarts.

05-03-2013 | Vrouw | 44
nifedipine
ik gebruik sins nov vorig jaar nifedipine.ben sins die tijd heel erg depresief heb nergens geen zin meer in.lig op tijd in bed.angstaanvallen.mijn bloeddruk daalt dan ineens dat ie zo laag is dat ik bijna van mijn zelf ga.als het zo blijft stop ik er mee.dit is niet vol te houden.heeft iemand hier ook last van .heb ook een ander medicijn gehad daar kreeg ik keelpijn van en[lees meer...] hoesten daar heb ik mee moeten stoppen.

14-02-2013 | Vrouw | 42
nifedipine
ik ben nu 5 jaar van het roken af ,toen de ellende begon , mijn schilklier hield er volledig mee op ,ik kreeg diabetes ,daardoor zijn mijn nieren en lever aangetast ,hoge bloeddruk ,ik ben in 3 jaar tijd 38 kilo afgevallen en doe nu 3 jaar veel aan sport ,elke dag 1 uur wandelen en 2x per week fitniss ook hen ik al jaren last van wintertenen het begon met jeuk ,maar het[lees meer...] is nu zo hevig ,ik heb 4 tenen die blauw soms zwart zijn ,en ze doen zo,n pijn ,maar sinds vorige week zijn er 2 tenen open ,en dat kun je als diabetes patient natuurlijk niet hebben ik ben gisteren met nifedipine begonnen 3x daags ik heb gisteren de hele dag heel veel last gehad van hoofdpijn ,en sinds gisteravond heb ik lekkere warme voeten ,ik heb in geen jaren warme voeten gehad ,het is een super medicijn voor wintertenen ,perfect ,ik wou dat ik ze 4 jaar eerder had gehad een echte aanrader

29-12-2012 | Vrouw | 70
Hypertensie
Eerste weken last van vocht in de benen.Ook veel nachtelijk urineren.Onder bepaalde omstandigheden toch weer zeer hoge bloeddruk(neem dan zelf op). Heb tegenwoordig bijna altijd kikker in m'n keel als ik begin te praten.Onlangs gemerkt dat ik depressief aan 't worden ben.Sombere gedachten,rare emotionele uitbarsting,ken mezelf niet meer.

02-12-2012 | Vrouw | 44
nifedipine
Heb vanmiddag, eh gistermiddag voor het eerst een pilletje ingenomen en ben nu helemaal hyper. Hartkloppingen, niet kunnen ontspannen, slapeloosheid(ben nog nooit zo wakker geweest). Als ik in bed lig verkrampen mijn spieren helemaal en begin ik te shaken, heel vaak plassen, blozen. Nee, ben er niet blij mee...

09-08-2012 | Man | 57
nifedipine
sinds 2006 heb ik hoge bloeddruk, hier tegen gebruik ik 2 medicijnen waaronder Nifedipine ben vaak extreem moe, last van kramp in mijn benen en de bloeddruk wil niet echt veel lager worden 155/80

05-03-2012 | Vrouw | 15
nifedipine
Ik heb winterhanden en voeten, maar ik heb het ook een beetje in mijn armen en benen. Ik kreeg er kramp van. Mijn huisarts heeft mij een hele lage dosering voorgeschreven(10 mg) om mijn bloedvaten wijder te maken voor een betere doorbloeding. De 1e dag verschrikkelijke hoofdpijn, 2e dag niets meer. Ik heb meteen warme handen en voeten en ik heb ook geen kramp meer. Met all[lees meer...]es, heel tevreden.

22-02-2012 | Vrouw | 51
Hypertensie
Op 1e dag van gebruik hoofdpijn en misselijk gevoel. Afwachten hoe het verloop zal zijn.

26-01-2012 | Man | 42
savonds om 20:00 uur ingenomen om 03:00 vrezelijke heeftpijn niet meer geslapen

17-11-2011 | Vrouw | 27
Raynaud; Hoge bloeddruk
Voor mij ideaal middel tegen het fenomeen van Raynaud. Zelfs als het vriest geen koude, witte (of juist rode) en pijnlijke tenen en vingers meer. De nadelen zijn: hoofdpijn (vooral in de eerste week van gebruik), duizeligheid en af en toe gezwollen voeten (tijdens het uitgaan bijvoorbeeld). Nadelen wegen absoluut niet op tegen enorme voordeel. Naast Raynaud nu ook helaas e[lees meer...]en hoge bloeddruk, maar dit middel werkt ook daar tegen dus ik hoef geen extra pil - ook ideaal. Alleen nog even uitvissen hoe ik dat in de zomer ga doen (dan namelijk vrijwel geen last van Raynaud, maar wel van een hoge bloeddruk waarschijnlijk). Zo jammer dat dit medicijn niet voor iedereen zo goed werkt.

26-10-2011 | Man | 64
Wintertenen- en voetzolen
nefidipine is voor mij sinds januari 2011 een perfect middel tegen wintervoeten, ik gebruik het in de periode dat de buitentemperatuur overdag beneden ca 15 graden ligt, jammer dat weinig mensen op de hoogte zijn van dit geneesmiddel

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum