Ervaringen met Hydrochloorthiazide

hoesten

Hoge bloeddruk (179 meningen)
Oedeem (8 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

12-11-2023 | Man | 62
Oedeem
Enkels zwollen op door hoge bloeddruk / hartinfarct gehad 16 jaar geleden

01-12-2014 | Man | 62
Jeuk
Op voorschrift van mijn huisarts gebruikte ik dit medicijn. Bij het op de polsen aanbrengen van verschillende eau de toilettes kreeg ik daar drie dagen jeuk. Na het zonnen kreeg ik last van jeuk op armen en benen. Alle vakanties waren een drama, altijd dag en nacht jeuk. Na het stoppen van dit medicijn ben ik overgegaan op amlodipine. Het resultaatcode dat ik nergens last[lees meer...] meer van heb. Ben zelfs op halve dosering overgaan van 10 naar 5 Mg.

11-11-2022 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
ik gebruik dit nu al jaren had eerst een ander merk van mylan nu heb ik deze maar denk dat de klachten erger worden, steeds duizelig , veel pijn aan de spieren , eerst denk je komt van kou je bedenkt wat, apotheek gevraagd, zij kan er niet veel uit halen, misschien ander hulpmiddel dat er in zit, iemand ervaring mee? ook soms met lopen drukkend gevoel op borst

23-09-2022 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
Ik heb de hydrochloorthiazide in combinatie gehad met Lisinopril. Op zich werkte het goed, maar de mist in mijn hoofd werd langzaam erger. Vandaar uiteindelijk gestopt en alleen met Lisinopril verder gegaan. Maar dit alleen werkt niet tegen mijn hoge bloeddruk. Ik wil niet opnieuw starten met hydrochloor.

02-02-2022 | Man | 61
Hoge bloeddruk
ontevreden van deze tablet ik slik dit een jaar de bloeddruk gaat heen en weer ik ben gestopt en gekeken op mijn bloeddruk meter en wat denk je mijn bloeddruk is beter dan met deze tabletjes ik ben een sporter ik rook en drink niet een gezond vermijd zo veel mogelijk zout ik ben 61 jaar sinds ik gestop ben met deze tabletjes voel ik mij 100% beter wat er verandert is ik he[lees meer...]b geen piep met hardslag in mijn oor het is weg ik kan weer gewoon ademen niet alsof je keel dichtwordt geknepen met deze tabeletjes ik let op mijn voeding ik denk dat sommige artsen te gauw medicijnen voor schrijven aan de mensen het is troep de hydrochloorthiazide medicijnen .

05-10-2015 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
Gebruik ook beta- blokker tegen hoge bloeddruk, maar hou daar veel vocht door vast. Al eerder dit tablet gebruikt maar deed weinig, nu nogmaals geprobeerd. Maar nu ziek van de bijwerkingen, hoofdpijn , misselijk, pijn in bovenbuik ( galstreek) obstipatie en plas niet echt veel meer. Gestopt even gewacht of ik niet ook een buikgriepje had, maar weer dezelfde klachten, en de[lees meer...] bloeddruk zakt er niet op. Helaas geen goed middel voor mij.

30-08-2015 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
Ik gebruik sinds 2014 hydrochloorthiazide 10 mg. In juli 2015, tijdens mijn vakantie in het buitenland, kreeg ik last van mijn grote teen, dik, stijf en zeer pijnlijk. Kon haast niet lopen. Bij de huisarts aangekomen werd mij verteld dat het jicht was. Hij constateerde dat het 1 van de bijwerkingen was van bovengenoemde tablet. Ben er onmiddellijk mee gestopt.. Ik kreeg ee[lees meer...]n ontstekingsremmende kuur van hem. Die heeft echt geholpen .

20-04-2015 | Man | 61
Hoge bloeddruk
Sinds het gebruik gaat mijn lichaamsgewicht omhoog, is dat normaal?? In twee maanden tijd al vier kilogram!!

24-06-2013 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
In navolging van vorige review 29-04-13 het volgende. Sinds 26 april dit jaar ben ik gestopt met hydrochloorthiazide na 6 jaar gebruik. Sindsdien ben ik bij het eten een snufje Herbamare van natriumbeperkt kaliumzout gaan gebruiken, in combinatie met 1 kleine eetlepel magnesium vloeibaar per dag. E.a. geheel in overleg met mijn huisarts. De bloeddruk is significant omlaag [lees meer...]gegaan. Van waardes van 180/100 naar 120/80. Ik word gevolgd door mijn huisarts (zij vindt het zelf ook interresant) in combinatie met aanvullend bloedonderzoek (kalium/natriumgehalte). Ik kan sowieso vertellen dat ik mijzelf tegenwoordig in het geheel veel beter voel dan in de tijd van benodigde medicatie. Mede door een veranderende leefwijze en meer bewustwording t.a.v. mijn voedingsgedrag m.b.t. tot eigen gezondheid. Wellicht is bovenstaande mede een tip voor Hct gebruikers die vervelende ervaringen ondervinden van deze bloeddrukverlager (of ander merk). Eventueel eerst in overleg met uw eigen huisarts/specialist! Maar een aanrader is het zeker.

25-03-2024 | Vrouw | 60

hoesten

Benauwd op de borst 's morgens en hoest. Helpt wel goed tegen hoge bloeddruk

02-08-2021 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide (0,5mg/ml)
Hoge bloeddruk
Ik houd geen vocht vast maar zweet overmatig. Daar zouden deze tabletten ook voor moeten helpen. Mijn bloeddruk is in de nacht helemaal perfect, maar overdag kent hij uitschieters. Dit om in de toekomst schade te voorkomen aan de nieren. Maar ja, in mijn geval is het middel erger dan de kwaal. Ik neem ze niet meer en ga op zoek naar een natuurlijk middel.

21-09-2020 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide (25mg)
Hoge bloeddruk
Ik dacht altijd dat het maar plaspillen waren, tot ik ze niet bij me had tijdens een vakantie en meteen mijn bloeddruk weer omhoog schoot , ik hartkrampen kreeg en echt niet lekker werd. Dus ik vind dit wel degelijk een medicijn dat wat doet met je.....

03-03-2015 | Vrouw | 60
Beroerte
Naar aanleiding van een hersenbloeding kreeg ik dit medicijn. Moet er niet meer van plassen als normaal. Mijn bloeddruk blijft hoor 158. Ik heb volgens mij zwelling op mijn rug van dit medicijn. Ook is de ontlasting niet meer vast maar een brei.

13-03-2014 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
hoge bloeddruk en sinds een paar jaar hydrochloortiazide, heb heel veel bijwerkingen oorsuizen verstopping maagklachten zuurbranden hoofdpijn oorpijn spierpijn, maar volgens de huisarts komen ze niet van de tabletten. nu een 2 weken gestopt, alle klachten zijn weg. nu de bloeddruk nog, maar drink nu een glas bietensap per dag, bloeddruk gaat iets naar beneden.

17-03-2016 | Vrouw | 59
Hypertensie
Gebruikte eerst een beta blokker, maar werd daar erg moe van en had last van "dode" vingers en tenen

04-12-2023 | Man | 58
Hoge bloeddruk
Doet wat het moet doen en geen bijwerkingen gehad. Bloeddruk in 4 weken van 180-120 naar 135-85. Ik ben tevreden