Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

06-11-2013 | Vrouw | 58
Hypertensie
Ik gebruik HCT sinds juli 2011 vanwege een bloeddruk die toen 220/120 was en blijkbaar al geruime tijd voor het eindelijk ontdekt werd. Nadat ik begonnen was met HCT ging de bloeddruk langzaam omlaag om uiteindelijk uit te komen op 140-42/ 80. Zowat iedere nacht werd ik gillend van de pijn wakker door de vreselijke krampen in kuiten en bovenbenen en soms in alletwee [lees meer...]benen tegelijk. Voor HCT had ik daar sporadisch last van. Ik heb na twee en een half jaar gebruik last van krampen, huiduitslag en gewrichtspijnen. Ik weet niet in hoeverre dit te maken heeft met langdurig gebruik, maar stoppen is geen optie, want na twee dagen geen gebruik is de bloeddruk alweer 220/120. Eén dag is geen probleem, ik ben een paar keer vergeten HCT in te nemen, vandaar.

21-06-2013 | Vrouw | 58
hydrochloorthiazide
Slik 1 tablet per dag, 's-ochtends, sinds 5 à 6 jaar. Heb sedert 2 jaar last van netelroos, neem hiervoor levocetirizine, 1 tablet per dag. Lees uit principe nooit vooraf de bijsluiter van een medicijn. Heb nu wel de bijsluiter gelezen. En ja hoor, soms kan een reactie op dit medicijn netelroos zijn. Dus vanaf nu stop ik ermee, ben benieuwd of de netelroos verdwijnt. Mo[lees meer...]rgen neem ik contact op met de huisarts.

04-05-2016 | Vrouw | 57
hydrochloorthiazide (12,5mg)
door hoge bloeddruk Tia gehad, krijg daarvoor 2 verschillende medicijnen, bloeddruk blijft nu goed en bijna nooit meer hoofdpijn.

02-02-2015 | Vrouw | 57
hydrochloorthiazide
Ik slik dit medicijn nu 5 jaar. Nooit geen last gehad van bijwerkingen. Bloeddruk nog steeds onder controle.

06-11-2012 | Vrouw | 57
hydrochloorthiazide
Na gebruik van een tablet. Na drie dagen effect. Uit het niet, instabiel ter been of je inderdaad dronken bent, de nacht eroop volgend veel plassen.bloeddruk laag. Bovendruk onder de 100, watten in het hoofd. Ga het niet meer gebruiken.

16-07-2016 | Man | 56
hydrochloorthiazide (25mg)
hoge bloeddruk, dus hct en enalaprilmaleaat (enal) bovendien simvastine(sim) voor cholesterol, ging goed bloeddruk naar in de 120, Zelf check met bloeddruk meter. Leek me wijs aan te kopen om wat te zien. Alles prima tot 2015, daarna knetterende koppijn aanvallen. Dokter geweest, zonder blikken of verblozen stelde migraine. dacht zal wel. Kon hoofdpijn opwekken met hobby[lees meer...] elect. gitaar spelen, wat dus geen lol meer was. Tijd later kreeg ik het idee medicijnen te checken, wat dokter dus niet deed en migraine had gediagnosteerd. Zowel sim als enal konden hoofdpijn geven, 2 dagen gestopt met beide, een verlichting. sim zou minder kans op hoofdpijn geven, dus wederom ingenomen, na half uur knetterende koppijn. Hier weer mee gestopt en enal weer ingenomen, wel echter nog steeds de hct. Bijsluiters hct gelezen, werd afgeraden in combinatie met cholesterol medicatie. Naar dokter geweest en verteld, dokter zegt: ze zetten alles op bijsluiter om zich in te dekken, lekker!! Langer gestopt met sim, voor cholesterol test. Bleek weer hoog en hij gaf me Pravavastin, en... je raadt het al weer een statine met hct , dus na 3 dagen weer knallende koppijn. STOP dus, al duurde het langer (dagen)voor hoofd weer echt tot rust was. Ook maar eens gaan checken wat bloeddruk deed bij hoofdpijn, deze was dus dan hoog 160. Ook normaliter was bloeddruk weer gestegen, ook maar gecheckt in normale situatie. Van dokter 24 uur bloeddruk meter gekregen. Moet daarvoor nog terug. Dus ging mijn bloeddruk zomaar omhoog, resulterend in hoofdpijn of kreeg ik hoofdpijn en ging daardoor bloeddruk omhoog? Weet ik nog niet. Intussen kwam ik een verhaal tegen over Linus Pauling, waarin werd verteld dat hoge doseringen vitamine C met Lysine een positieve werking zou hebben hoge bloeddruk en plaque in aderen zou oplossen !! Voorlopig neem ik nu 2x daags een 1000mg vitamine C en 1000 mg lysine, bloeddruk lijkt weer lager te worden. Ik neem echter nog wel steeds hct en anal. Voor verdere discussie moet ik terug naar dokter. Als dit echt zo werkt, dan maakt cholesterol level ook niet meer uit. Moet alleen dan zien wat als hoge dosering van beide in houdt en wellicht weet hij dat wel? Anders maar weer naar specialist en het daar mee bespreken. En anders zelf dan maar proberen, want in deze tijd lijkt het erop dat je eigen dokter moet zijn en de arts kritisch moet beschouwen. Immers stelde hij migraine, terwijl het duidelijk vanuit de statines komt met of zonder hct. WEl begrepen dat statines geen echt medicijn zijn en jezelfs zieker kunnen maken. Men spreekt over q10 afbraak, krijgen van Parkinson, afbraak van spiermassa, diabetes worden en nog vele andere nare bijwerkingen. Daar ga ik dus niet meer naar terug. En wellicht stop ik ook een poos met de hct !!

26-07-2014 | Vrouw | 56
hydrochloorthiazide
Had maar vreselijke spierpijnen in armen en mn gewrichten waren allemaal ontstoken, omdat ik ook reuma heb dacht ik een slechte periode te hebben, toch maar even alles opgezocht en elke week 1 medicijn even niet genomen, en jawel na het niet slikken van dit kleine venijnige tabletje al mn klachten weg, jippy ik kan mn handen weer gebruiken, had dit pilletje samen lisinopr[lees meer...]il, en mn bloeddruk is zelfs nog beter als met, niet meer snachts 4x naar wc en mn hoofd is heel rustig, slaap ook weer prima, lag voorheel hele nachten wakker.

09-09-2013 | Vrouw | 56
hydrochloorthiazide
Mijn bloeddruk gaat nu goed omlaag. Wat ik wel gek vind, is dat mijn hartslag telkens nogal verhoogd is. Zat rustig op de bank had een bloeddruk van 125/78 met een hartslag van 106! Lijkt me redelijk hoog :-( Is dit nu alleen in aanloop en gaat het na gewenning aan het middel over of blijft het zo?

21-04-2013 | Vrouw | 56
Hypertensie
De eerste week geen effect op bloeddruk, maar wel op plassen. Hoef ineens niet meer 3x per nacht veel te plassen maar veel meer verdeeld over de dag. De tweede week ging mijn bloeddruk als een speer naar beneden. Inmiddels de derde week achter de rug: bloeddruk daalt wat langzamer maar is nu prima, 110/75.

07-04-2015 | Vrouw | 55
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Vorige week bij bloeddrukcontrole een bloeddruk van 170/80. Op advies van de verpleegkundige HTC gekregen en ik had al Enalapril voor de hoge bloeddruk. Ik heb de tabletten drie dagen ingenomen en nu besloten om er mee te stoppen. Ik hoef niet vaker naar de wc, maar transpireer overmatig zowel overdag en 's nachts, duizelig zo erg dat ik thuis regelmatig steun moet zoeken [lees meer...]om niet te vallen en durf niet auto te rijden. Concentratie en herinnering is ook slecht.

09-07-2014 | Vrouw | 55
hydrochloorthiazide
Belachelijk veel plassen, hoofdpijn.veel dorst en last van wazig zien door omstandigheden een paar dagen niet geslikt en geen klachten meer.

17-02-2013 | Man | 55
hydrochloorthiazide
Ik kreeg hydrochloorthiazide voorgeschreven van mijn huisarts i.v.m. te hoge bloeddruk. Binnen enkele maanden kreeg ik jicht aan mijn voet. Zeer pijnlijk. Daarna nog een keer in mijn voet en toen een paar maal in mijn elleboog. Werd door vrienden erop gewezen (door eigen ervaring) dat het komt van dit medicijn. In overleg met de huisarts ander medicijn (Lisinopril) gekrege[lees meer...]n en de klachten verdwenen helemaal en de bloeddruk is perfect (120/80)

28-11-2014 | Man | 54

16-06-2013 | Vrouw | 54
hydrochloorthiazide
Bloeddruk ging niet genoeg omlaag met ander bloeddrukverlagend medicijn. Na 1 week deze erbij merkte ik aan de bloeddruk al verschil. (heb thuis een bloeddrukmeter).

20-03-2021 | Vrouw | 53
hydrochloorthiazide (25mg)
Wat een vreselijk medicijn! Vanaf begin inname veel bijwerkingen: Pijn op de borst, hartkloppingen, zwetwn, zwelling buik, obstipatie. Eigenlijk alle bijwerkingen die bekend zijn van dit medicijn Heb hct 3 weken gebruikt, voor ik er zelf achterkwam wat de oorzaak was van mijn klachten. Voor mij geen aanrader!

05-11-2015 | Vrouw | 53
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Een paar maanden geleden kreeg ik opeens last van tintelende vingertoppen en soms leek het of het gevoel in armen en benen weg viel. Naar weekend huisarts gegaan. Ik bleek koorts te hebben en tot mijn enorme verbazing had ik hoge bloeddruk. Nu heb ik altijd een hele lage bloeddruk gehad en kreeg daar complimenten over (ik had het gewoon) maar goed. De bloeddruk bleef hoog[lees meer...] en de huisarts heeft deze pilletjes voorgeschreven na een 24 uur test, waar we erachter kwamen dat juist als ik slaap mijn druk enorm hoog was. 195. Ik heb ook op zijn aanraden een bloeddrukmeter gekocht en de druk is nu lager, maar nog niet wat het zou moeten zijn. Bovendruk is nu ca 137 en onderdruk is nu 85 ipv 100, dus ik ben daar tevreden over.