Ervaringen met Hydrochloorthiazide

hoesten

Hoge bloeddruk (179 meningen)
Oedeem (8 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

05-11-2015 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Een paar maanden geleden kreeg ik opeens last van tintelende vingertoppen en soms leek het of het gevoel in armen en benen weg viel. Naar weekend huisarts gegaan. Ik bleek koorts te hebben en tot mijn enorme verbazing had ik hoge bloeddruk. Nu heb ik altijd een hele lage bloeddruk gehad en kreeg daar complimenten over (ik had het gewoon) maar goed. De bloeddruk bleef hoog[lees meer...] en de huisarts heeft deze pilletjes voorgeschreven na een 24 uur test, waar we erachter kwamen dat juist als ik slaap mijn druk enorm hoog was. 195. Ik heb ook op zijn aanraden een bloeddrukmeter gekocht en de druk is nu lager, maar nog niet wat het zou moeten zijn. Bovendruk is nu ca 137 en onderdruk is nu 85 ipv 100, dus ik ben daar tevreden over.

15-09-2015 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Ik kreeg deze voorgeschreven voor mijn hoge bloeddruk, niet lang na inname voelde ik me misselijk, kreeg fikse hoofdpijn, en later op de avond zelfs koorts. Hoofdpijn ging nu niet weg, misselijkheid ook niet. moest wel 21 keer die dag na het toilet. Dag 2: had bijna geen klachten tot nadat ik die tablet weer had ingenomen. Fikse hoofdpijn, misselijkheid, diaree en duizelig[lees meer...]heid kwamen opzetten. en dan die vreselijke vermoeidheid. Tegen de avond weer koorts en pijn in de nierstreek. Toiletbezoek was toen die dag 8 keer. Dag 3: klachten zelfde nu nog steeds zo'n 8 keer toiletbezoek, maar er kwam niet echt veel uit. Lijkt net op een aankomende blaasontsteking. En ik me ongeveer verzuipen in water. Dag 4: ik stop ermee. Hoop dat alle klachten zo snel mogelijk verdwijnen. Voor mij was dit medicijn geen aanrader. werd zieker dan de werkelijke klachten die ik zelf voelde.

07-11-2014 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Ik kreeg dit medicijn voor mijn bloeddruk. De bloeddruk ging meteen goed omlaag, maar ik kreeg vreselijke darmkrampen en zat soms wel 8 keer op een avond op het toilet. Ik heb toen besloten te stoppen met het medicijn en heb geen last meer van darmkrampen. Ik gebruik nu Metoprololsuccinaat en heb geen last meer.

20-11-2016 | Man | 51
Hoge bloeddruk
Tijdens een bedrijfskeuring werd geconstateerd dat ik hoge bloeddruk heb. Bij de dokter kreeg ik voor 3 maanden de plastabletten voorgeschreven en daar moest ik terugkomen. Door omstandigheden ben ik na 4 maanden pas terug gegaan, eenmaal terug kreeg ik te horen dat de medicijnen blijvend waren. Nu heb ik ze voor een maand weer gehad als proef, maar nu - na 3 weken- krijg [lees meer...]ik bijwerkingen in de vorm van pijn in de onderbuik. Ik zit ben nu een half uurtje wakker, de pijn trekt al weer iets weg, ik ga morgen de dokter maar bellen. Ik heb nog twijfels om het medicijn in te nemen, maar als de pijn zo weg trekt, dan denk ik wel dat ik het vandaag nog inneem. Wordt vervolgt..

09-09-2013 | Man | 51
Hypertensie
Makkelijk, 25ng/d werkt naar behoren en vrij direct omdat de drang tot urineren gaat toenemen dus niet voor een lange belangrijke vergadering of net voor het slapengaan. Afdrukken van weefsel zoals sokken etc. verdwijnen en op de huid drukken met de vinger laat geen kuiltje meer achter. Wel vaak een droge mond (voor cariësgevoelige personen kan dit problemen geven) en er k[lees meer...]an een mineralen onbalans worden opgewekt, bijvoorbeeld hypokaliëmie, trillen, zweetaanvallen. dus goed en volledige voeding... Lekker spoelen met water, fles kraanwater binnen handbereik ! Licht gewichtsverles, hoeft niet ongunstig te zijn. Meet actief de tensiewaarden en ben onder controle, bijvoorbeeld af en toe een 24uursmeting. Goed en beproefd middel. Gebruik simultaan met simvastatine 40mg/d (FHH, familiaire heterozygote hypercholesteremie)

30-01-2018 | Vrouw | 50
Hypertensie
Bij controle van mijn bloedruk bij de psyciater voor gebruik methylfenidaat bleek mijn bloedruk veel te hoog dus naar de huisarts en kreeg hydrocloorthiazide na een half jaar was hij nog niet helemaal goed mijn hart ging te snel dus Bisoprolol erbij gekregen na drie maanden was mijn bloeddruk goed

14-11-2015 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Ik gebruik al jaren hydrochloortiazide voor mijn hoge bloeddruk. Van mijn ha moest ik afvallen, maar dat ging moeizaam. De laatste 2 jaar heb ik erg last van mijn voeten gekregen. Ze zijn pijnlijk na lang lopen of als ik te lang heb gezeten kom ik moeilijk op gang. Na een jaar behandeling aan de hielspoor en na 3 spuitjes heb ik nog steeds last maar niet van hielspoor maar[lees meer...] van verstijfde voeten. Op ct scan en mri hebben ze niks kunnen zien en dus ben ik uitbehandeld. Na veel googelen las ik dat dit weleens door hydrochloortiaziden kan komen. En ook ben ik in gewicht toegenomen. Herkent iemand zich in dit?

30-09-2015 | Man | 50
Hoge bloeddruk
prima spul werkt na paar weken eindelijk bloeddruk veel lager nu op 130 was 180 continu God zij geprezen ik heb resistente hoge bloed druk maar eindelijk een pil die werkt

04-06-2015 | Man | 50
Nieraandoening

05-02-2015 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Gebruik dit medicijn sinds een maand of 2. Na de eerste drie weken was mijn bloeddruk aanzienlijk gezakt, maar bij de laatste controle op 28 januari was het weer gestegen. Ook heb ik pijnlijke schouders gekregen sinds het begin van hydrochloorthiazide. Verder heb ik geen bijwerkingen. Ook hoef ik niet meerdere keren naar het toilet, waarvoor ik toch gewaarschuwd was. 13 fe[lees meer...]bruari moet ik weer terugkomen voor controle. Als er dan nog niets verandert is , zal ik vragen wat nu te doen.

23-08-2023 | Vrouw | 49
Oedeem
Er is een verkeerd spiraaltje ""dan gevraagd"""!!! geplaatst. Kreeg bacteriële infectie, tijd later alsnog spiraal laten verwijderen door aanhoudende klachten. Lichaam hield ineens erg veel vocht vast. Circa 1 liter per dag. Nu 10 kilo boven mijn feitelijk gewicht. Niemand werkt mee. Na veel zeuren toch plastabletten mogen krijgen en blijk er niet tegen te kunnen. Bijwe[lees meer...]rkingen wegen niet op tegen ,..wat het eigenlijk zou moeten doen. Namelijk, vocht verliezen. Zeer zeer teleurgesteld in het krijgen van adequate hulp. Ik moet alles zelf uitdokteren. Duurt nu al 3 maanden. Bloeduitslagen blijkbaar niet spoed genoeg. Ondertussen stik ik zowat van het vocht in mijn longen. Laten je gerust nog even 3 weken wachten. Bel je de spoedlijn, komt er niemand hoor!!!!!!!!

08-01-2016 | Vrouw | 49
Hoge bloeddruk
Ieniemini pilletje, doet wat het doen moet, geen enkele bijwerking tot nog toe. Gebruik het nu 2 maanden.

24-04-2019 | Man | 48
Hoge bloeddruk
Hielp totaal niet en HA maar zeggen van wel, en mij therapie trouwheid ter discussie stellen Verdubbelde naar 25mg met zouten corrigerend middel, toen ging het helemaal mis Zelf gestopt en andere huisarts genomen Nieren herstelden langzaam Zouten vrijwel normaal

03-06-2016 | Vrouw | 48
Bevalt prima, geen bijwerkingen

29-06-2014 | Man | 48
Hoge bloeddruk
Heb een jaar HCT gebruikt icm betablokker. Eerst viel alleen het vele plassen op. Op het laast was mijn conditie zo slecht geworden dat ik de trap niet op kon lopen zonder bijna flauw te vallen. Toen nog maar eens de bijsluiters nagelezen en bleek dat ik ook allerlei andere bijwerkingen herkende die me niet direct ogevallen waren (misselijk - duizeligheid - blauwe plekken)[lees meer...]. Nu gestopt en kan weer fatsoenlijk inspannen. Voor mij wogen de bijwerkingen duidelijk niet op tegen de werking. Nu hogere dosis betablokker en dat gaat beter.

19-10-2023 | Man | 47
Hoge bloeddruk
Ooit overgestapt op hydrochloorthiazide vanwege hoge bloeddruk en direct na inname benauwd gevoel na anderhalve week compleet gestopt hiermee vanwege deze bijwerking. Toen ik onlangs oude voorraad lisoprinil pillen vond die ik altijd slik tegen de hoge bloeddruk (en deze werken perfect) was ik vergeten dat in die oude voorraad ook 12,5 mg hydrochloorthiazide zat in één p[lees meer...]il. Na een week benauwd te zijn geweest kwam ik hier pas achter en nu vandaag weer accuut gestopt en al die voorraad pillen weg gegooid. Kortom bij mij heeft hydrochloorthiazide een extreme benauwdheid als bijwerking.