Ervaringen met Hydrochloorthiazide

hoesten

Hoge bloeddruk (179 meningen)
Oedeem (8 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

12-07-2016 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk, die door van Aprovel onvoldoende onder controle meer werd gehouden.

06-11-2015 | Vrouw | 76
Oedeem
dikke enkels

18-05-2015 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Sinds ruim een jaar gebruik ik dit medicijn tegen hoge bloeddruk, bijwerkingen, 's nachts regelmatig plassen (soms wel 6 keer per nacht) waardoor 's morgens vermoeidheid optreed, hoesten en een ontzettende droge mond. Ook overdag een vrij constante droge mond.

28-04-2015 | Man | 64
Hoge bloeddruk
Ben in februari 2015 abrupt gestopt met dit middel om te zien wat het gevolg zou zijn. Ik gebruikte het vanaf 2000. Welnu, mijn bloeddruk zakte van 140 - 95 gemiddeld naar 125-80! Conclusie/vraag: was het al die jaren niet nodig geweest?

20-04-2015 | Man | 61
Hoge bloeddruk
Sinds het gebruik gaat mijn lichaamsgewicht omhoog, is dat normaal?? In twee maanden tijd al vier kilogram!!

02-04-2015 | Man | 45
Hoge bloeddruk
Dit medicijn enkele jaren geleden geslikt en sinds ongeveer twee weken weer mee begonnen. Effect op de bloeddruk is goed, bijna direct tot 30 punten lager. Moet er een paar keer van plassen dus rekening houden met het tijdstip van inname. Eigenlijk maar last van één bijwerking, die ik in het verleden ook had: mijn ademhaling stokt. Volgens de huisarts kan je ademhaling nie[lees meer...]t stokken. Maar toch, lig ik 's avonds op bed, stopt de ademhaling er vanzelf mee tot ik ineens naar lucht snak. Het is geen slaapapneu, daar word ik voor behandeld met CPAB, maar zelfs met CPAB stokt nu de ademhaling. Slaap dus heel erg slecht. Overdag in iets mindere mate er last van. alsof je geen lucht krijgt, door een nauwe pijp ademt...

03-03-2015 | Vrouw | 60
Beroerte
Naar aanleiding van een hersenbloeding kreeg ik dit medicijn. Moet er niet meer van plassen als normaal. Mijn bloeddruk blijft hoor 158. Ik heb volgens mij zwelling op mijn rug van dit medicijn. Ook is de ontlasting niet meer vast maar een brei.

05-02-2015 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Gebruik dit medicijn sinds een maand of 2. Na de eerste drie weken was mijn bloeddruk aanzienlijk gezakt, maar bij de laatste controle op 28 januari was het weer gestegen. Ook heb ik pijnlijke schouders gekregen sinds het begin van hydrochloorthiazide. Verder heb ik geen bijwerkingen. Ook hoef ik niet meerdere keren naar het toilet, waarvoor ik toch gewaarschuwd was. 13 fe[lees meer...]bruari moet ik weer terugkomen voor controle. Als er dan nog niets verandert is , zal ik vragen wat nu te doen.

06-01-2015 | Man | 44
Hoge bloeddruk
Bijwerkingen : Pijn in de linker lies, is wel vervelend. Soms hoofdpijn, een asperine helpt dan goed. Verder gaat met dit medicijn de bloeddruk goed omlaag. Ik had gemiddeld 180 over 112, en dat is nu gemiddeld na 14 dagen in gebruik 130 over 93.

07-11-2014 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Ik kreeg dit medicijn voor mijn bloeddruk. De bloeddruk ging meteen goed omlaag, maar ik kreeg vreselijke darmkrampen en zat soms wel 8 keer op een avond op het toilet. Ik heb toen besloten te stoppen met het medicijn en heb geen last meer van darmkrampen. Ik gebruik nu Metoprololsuccinaat en heb geen last meer.

09-11-2013 | Man | 76
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Helaas kon ik dit middel niet meer gebruiken omdat ik een tekort aan natrium kreeg (129). Ik viel twee maal op straat met mijn fiets en belandde in het ziekenhuis. Ik had geen kracht meer in mijn beide armen en ik kon mij zelf niet oprichten. Waarschijnlijk een te laag natriumwaarde. Huisarts adviseerde er mee te stoppen. Dus bloeddruk weer hoger. Helaas.

09-09-2013 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
Mijn bloeddruk gaat nu goed omlaag. Wat ik wel gek vind, is dat mijn hartslag telkens nogal verhoogd is. Zat rustig op de bank had een bloeddruk van 125/78 met een hartslag van 106! Lijkt me redelijk hoog :-( Is dit nu alleen in aanloop en gaat het na gewenning aan het middel over of blijft het zo?

01-09-2013 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Ik heb geen bijwerkingen dankzij dit middel. Sinds ik het gebruik zijn mijn dikke enkels wel bijna verdwenen. Of de hoge bloeddruk lager is geworden weet ik nog niet, dat zien we bij het volgende bezoek aan de huisarts.

21-06-2013 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Slik 1 tablet per dag, 's-ochtends, sinds 5 à 6 jaar. Heb sedert 2 jaar last van netelroos, neem hiervoor levocetirizine, 1 tablet per dag. Lees uit principe nooit vooraf de bijsluiter van een medicijn. Heb nu wel de bijsluiter gelezen. En ja hoor, soms kan een reactie op dit medicijn netelroos zijn. Dus vanaf nu stop ik ermee, ben benieuwd of de netelroos verdwijnt. Mo[lees meer...]rgen neem ik contact op met de huisarts.

16-06-2013 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
Bloeddruk ging niet genoeg omlaag met ander bloeddrukverlagend medicijn. Na 1 week deze erbij merkte ik aan de bloeddruk al verschil. (heb thuis een bloeddrukmeter).

04-12-2023 | Man | 58
Hoge bloeddruk
Doet wat het moet doen en geen bijwerkingen gehad. Bloeddruk in 4 weken van 180-120 naar 135-85. Ik ben tevreden