Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

05-02-2015 | Vrouw | 50
hydrochloorthiazide
Gebruik dit medicijn sinds een maand of 2. Na de eerste drie weken was mijn bloeddruk aanzienlijk gezakt, maar bij de laatste controle op 28 januari was het weer gestegen. Ook heb ik pijnlijke schouders gekregen sinds het begin van hydrochloorthiazide. Verder heb ik geen bijwerkingen. Ook hoef ik niet meerdere keren naar het toilet, waarvoor ik toch gewaarschuwd was. 13 fe[lees meer...]bruari moet ik weer terugkomen voor controle. Als er dan nog niets verandert is , zal ik vragen wat nu te doen.

06-01-2015 | Man | 44
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Bijwerkingen : Pijn in de linker lies, is wel vervelend. Soms hoofdpijn, een asperine helpt dan goed. Verder gaat met dit medicijn de bloeddruk goed omlaag. Ik had gemiddeld 180 over 112, en dat is nu gemiddeld na 14 dagen in gebruik 130 over 93.

07-11-2014 | Vrouw | 53
hydrochloorthiazide
Ik kreeg dit medicijn voor mijn bloeddruk. De bloeddruk ging meteen goed omlaag, maar ik kreeg vreselijke darmkrampen en zat soms wel 8 keer op een avond op het toilet. Ik heb toen besloten te stoppen met het medicijn en heb geen last meer van darmkrampen. Ik gebruik nu Metoprololsuccinaat en heb geen last meer.

09-11-2013 | Man | 76
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Helaas kon ik dit middel niet meer gebruiken omdat ik een tekort aan natrium kreeg (129). Ik viel twee maal op straat met mijn fiets en belandde in het ziekenhuis. Ik had geen kracht meer in mijn beide armen en ik kon mij zelf niet oprichten. Waarschijnlijk een te laag natriumwaarde. Huisarts adviseerde er mee te stoppen. Dus bloeddruk weer hoger. Helaas.

09-09-2013 | Vrouw | 56
hydrochloorthiazide
Mijn bloeddruk gaat nu goed omlaag. Wat ik wel gek vind, is dat mijn hartslag telkens nogal verhoogd is. Zat rustig op de bank had een bloeddruk van 125/78 met een hartslag van 106! Lijkt me redelijk hoog :-( Is dit nu alleen in aanloop en gaat het na gewenning aan het middel over of blijft het zo?

01-09-2013 | Vrouw | 65
hydrochloorthiazide
Ik heb geen bijwerkingen dankzij dit middel. Sinds ik het gebruik zijn mijn dikke enkels wel bijna verdwenen. Of de hoge bloeddruk lager is geworden weet ik nog niet, dat zien we bij het volgende bezoek aan de huisarts.

21-06-2013 | Vrouw | 58
hydrochloorthiazide
Slik 1 tablet per dag, 's-ochtends, sinds 5 à 6 jaar. Heb sedert 2 jaar last van netelroos, neem hiervoor levocetirizine, 1 tablet per dag. Lees uit principe nooit vooraf de bijsluiter van een medicijn. Heb nu wel de bijsluiter gelezen. En ja hoor, soms kan een reactie op dit medicijn netelroos zijn. Dus vanaf nu stop ik ermee, ben benieuwd of de netelroos verdwijnt. Mo[lees meer...]rgen neem ik contact op met de huisarts.

16-06-2013 | Vrouw | 54
hydrochloorthiazide
Bloeddruk ging niet genoeg omlaag met ander bloeddrukverlagend medicijn. Na 1 week deze erbij merkte ik aan de bloeddruk al verschil. (heb thuis een bloeddrukmeter).

11-04-2013 | Vrouw | 50
hydrochloorthiazide
het is een prima medicijn en doet wat het beloofd, nu slik ik het niet voor mijn bloeddruk 55-90 maar om te voorkomen dat ik een maagbloeding zou kunnen krijgen en ik hou snel vocht vast. twee maanden geleden lag ik in het ziekenhuis vanwege 6 gebroken ribben, een gescheurde schouderspier en een gaatje in mijn long. ze vergaten mij dit medicijn te geven. na 2 weken was i[lees meer...]k 13 kg. aangekomen. eerst had ik het niet door omdat ik op mijn rug lag en zwaar onder de medicijnen zat gelukkig is dit er nu weer af. de enige bijwerking is inderdaad dat rennen naar het toilet en hopen dat je op tijd bent.

11-03-2013 | Vrouw | 59
hydrochloorthiazide
Ik kreeg plaspillen, vanwege dikke enkels. Mijn bloeddruk is niet gemeten. Wel heb ik ooit een ernstige beschadiging aan mijn bloedvaten in het linkerbeen opgelopen, door een trombose in de buik.Zodoende houd ik kennelijk teveel vocht vast. Ik ben sinds het gebruik bang om flauw te vallen bij inspanning, voel me raar in mijn hoofd en heb oprispingen, zodra ik wat suiker n[lees meer...]uttig zakt het gevoel van flauwvallen weg, druk op mijn hoofd blijft en mijn conditie is laag.

07-01-2013 | Man | 65
Ziekte van Bechterew
hydrochlort gebruik ik al enige jaren ,sinds kort ben ik aan mijn voet geopereerd en heb ik mijn hydrochlort gestopt vanwege entense jeuk. Jeuk aan benen en hoofdhuid en soms aan mijn scrotum.Na 2 weken weer begonnen en jeuk komt weer langzaam terug. Ga nu mijn huisarts raadplegen om hiervoor andere medicijn te krijgen

11-12-2012 | Man | 69
hydrochloorthiazide
opeens bd van 199. Ben een oude man vlgs huisarts. Middel brengt bd terug tot 145 wat goed zou zijn. Heb deze winter last van koude handen en voeten. Ben laatst bij het spinnen duizelig geworden maar dat kan ook iets tijdelijks zijn. Plas tot 3x in de nacht. Zie geen echte reden ermee te stoppen. Bètablockers eerder gebruikt, maar gestopt omdat ik daardoor mezelf niet meer[lees meer...] was.

21-09-2020 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide (25mg)
Ik dacht altijd dat het maar plaspillen waren, tot ik ze niet bij me had tijdens een vakantie en meteen mijn bloeddruk weer omhoog schoot , ik hartkrampen kreeg en echt niet lekker werd. Dus ik vind dit wel degelijk een medicijn dat wat doet met je.....

08-08-2019 | Vrouw | 76

23-04-2019 | Man | 69
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Gekregen als extra med. tegen hoge bl.druk. Ace remmer werkte maar matig. Plaspil leidde tot veel minder plassen 'snachts, beter slapen. Op verzoek van huisarts gestopt na ruim 2 weken, nadat uit bloedcontrole bleek dat nierfunctie fors was verminderd.

20-11-2016 | Man | 51
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Tijdens een bedrijfskeuring werd geconstateerd dat ik hoge bloeddruk heb. Bij de dokter kreeg ik voor 3 maanden de plastabletten voorgeschreven en daar moest ik terugkomen. Door omstandigheden ben ik na 4 maanden pas terug gegaan, eenmaal terug kreeg ik te horen dat de medicijnen blijvend waren. Nu heb ik ze voor een maand weer gehad als proef, maar nu - na 3 weken- krijg [lees meer...]ik bijwerkingen in de vorm van pijn in de onderbuik. Ik zit ben nu een half uurtje wakker, de pijn trekt al weer iets weg, ik ga morgen de dokter maar bellen. Ik heb nog twijfels om het medicijn in te nemen, maar als de pijn zo weg trekt, dan denk ik wel dat ik het vandaag nog inneem. Wordt vervolgt..

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum