Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

31-03-2015 | Vrouw | 63
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Ik slik al verschillende medicijnen voor hoge bloeddruk en angina pectoris. Ik voel mij meestal redelijk. Totdat ik dit medicijn ging gebruiken. De eerste week ging het nog goed, maar daarna kreeg ik steeds vaker last van duizeligheid. Zo erg, dat ik niet kan fietsen of in de auto kan rijden en het bed vaak op moet zoeken. Vandaag heb ik het tabletje laten staan, nu [lees meer...]nog geen klachten gehad. Het is natuurlijk niet goed voor mijn bloeddruk als ik dit medicijn niet meer inneem, de bloeddruk is nu mooi en zal wel weer omhoog gaan. Binnenkort ga ik naar de huisarts, eens kijken als er iets anders is voor mij.

20-05-2019 | Man | 64
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Zware kramp in mijn bovenbenen. Gebruikte dit ICM Simvastatine, Lisinopril en Atenolol. Simvastatine was onverdraagbaar, kreeg onleefbare kramp in mijn bovenbenen. Op advies van de dokter gestopt. Had Hydrochloorthiazide erbij gekregen. Kramp werd minder. Na stoppen met Hydrochloorthiazide is de uiterst pijnlijke kram bijna verdwenen. Bloeddruk is goed nu.

25-10-2018 | Vrouw | 64
Hypertensie
Ik gebruik de hydrochloortiazide al erg lang. Ik heb in de zomer soms last van duizelingen bij sporten. Nu ben ik 5 kg afgevallen en nu heb ik heel vaak last van duizelingen. Ik ben twee dagen gestopt en nu ben ik in een dag 1 hele kilo aangekomen. Zou dat door het stoppen van de hydrochloorthiazide komen? Ik heb hem vanochtend maar weer geslikt. Ik las dat je veel moest[lees meer...] drinken dus dat ga ik nu maar proberen. Is het normaal dat je aankomt als je stopt met slikken van deze pil?

01-05-2016 | Vrouw | 64
hydrochloorthiazide (12,5mg)
nog hogere bloeddruk, buikkramp, misselijk, diarree, opgezette buik, druk in de aders van het hoofd, pijn in gewrichten en spieren, zeer gedesorienteerd

28-04-2015 | Man | 64
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Ben in februari 2015 abrupt gestopt met dit middel om te zien wat het gevolg zou zijn. Ik gebruikte het vanaf 2000. Welnu, mijn bloeddruk zakte van 140 - 95 gemiddeld naar 125-80! Conclusie/vraag: was het al die jaren niet nodig geweest?

04-03-2013 | Man | 64
Hypertensie
Na enkele jaren kreeg ik last van jichtaanvallen en toenemende stijfheid in gewrichten van/in arm en mn. heup, knie, enkel en voet; vooral in de ochtend, traplopen ging daarom steeds moeilijker. Na stoppen met HClthiazide verdwenen deze klachten snel. Ook de jichtaanvallen verdwenen volledig. Raar, dat artsen bij onderzoek naar jicht en atrose etc. weinig of niet naar dit[lees meer...] middel leken te kijken. Eventuele stapeling (jarenlang gebruik) van HClthiazide en de concurrentie ervan met de urinezuuruitscheiding lijkt me provocerend voor jicht. Daar zou toch heel gericht door orthopeden en huisartsen op gescreend moeten worden lijkt me. Niet het blind voorschrijven van allopurinol oid, maar het vervangen van HClthiazide door een ander middel lijkt me dan eerder geindiceerd, als dat dan nog nodig mocht zijn.

29-07-2018 | Vrouw | 65
hydrochloorthiazide (25mg)
Oedeem
vanaf 2013 12,5 mg voor verlagen bloeddruk; sinds begin 2018 verdubbeling naar 25 mg voor oedeem van benen. werkt perfect samen met steunkousen šŸ‘šŸ˜Š

19-09-2017 | Man | 65
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Naar medicijn, waar ik nare bijwerkingen van had, zoals vermoeidheid, pijn in het hoofd, druk in het binnenoor en suizende oren. Na 5 weken mee gestopt toen ik me echt beroerd voelde en bij bloeddrukmeting bleek dat het medicijn weinig of geen effect had.

14-09-2015 | Vrouw | 65
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Kreeg last van krampen in benen. Droge mond. Bloeddruk wel omlaag gegaan. Ook sinds gebruik ademhalingsproblemen, waardoor mijn benen vermoeid raken en ik slecht kan lopen, fietsen en sporten. Mijn leven wordt hierdoor zeer beĆÆnvloed. Volgens de huisarts liggen de klachten niet aan het medicijn. Nu slik ik sinds enkele dagen een ander medicijn. Afwachten maar hoe ik hier[lees meer...]op reageer. Inmiddels staat er een afspraak met de cardioloog gepland.

01-09-2013 | Vrouw | 65
hydrochloorthiazide
Ik heb geen bijwerkingen dankzij dit middel. Sinds ik het gebruik zijn mijn dikke enkels wel bijna verdwenen. Of de hoge bloeddruk lager is geworden weet ik nog niet, dat zien we bij het volgende bezoek aan de huisarts.

22-06-2013 | Man | 65

07-01-2013 | Man | 65
Ziekte van Bechterew
hydrochlort gebruik ik al enige jaren ,sinds kort ben ik aan mijn voet geopereerd en heb ik mijn hydrochlort gestopt vanwege entense jeuk. Jeuk aan benen en hoofdhuid en soms aan mijn scrotum.Na 2 weken weer begonnen en jeuk komt weer langzaam terug. Ga nu mijn huisarts raadplegen om hiervoor andere medicijn te krijgen

19-07-2014 | Vrouw | 66
hydrochloorthiazide
Als plaspil doet het niets. Sinds ik dit middel gebruik heb ik een verhoogde bloedsuiker.Ik zou diabetes hebben. Verschijnselen zijn er niet. Nu een maand gestopt en toen suiker laten prikken nu was het normaal. Ook heb ik erg veel last van gewrichtspijn wat ook minder was toen ik stopte met dit middel. Volgens de arts is er geen verband maar ik weiger dit middel nog lan[lees meer...]ger te slikken

23-10-2013 | Man | 66
Hypertensie
Niets over op te merken, het werkt kennelijk.

18-01-2015 | Man | 67
hydrochloorthiazide (25mg)
Aambeien en vaatscheurtjes
hydrochloorthiazide 25ml, waardeloos 6 a 8 plassen per nacht, neer pijn, bijna geen zin meer voor sex, als ik een dag stop dan heb ik zin in alles, ik heb ook daar bij amlodipine, ik weet ook niet of die combinatie goed of niet.

17-01-2015 | Vrouw | 67
Angina pectoris
ik voel mij helemaal niet lekker van diaree deheledag in de maag opgejaagt in mijn lichaam ik geloof dat ik stop

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum