Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

15-11-2021 | Vrouw | 68
hydrochloorthiazide (12,5mg)
niet tevreden krijg elk jaar een apktje nu kwamen ze erachter met het onderzoek dat me nierfunctie 12 procent af genomen was. in een jaar tijd. Ik voel me een beetje voor de gek gehouden. ik zeg zelf zou het aan de pillen kunnen liggen ? krijg niet of nauwelijks een antwoord maar ze schrijven wel gelijk hierbij pillen voor die de nieren moeten beschermen. Nog nooit eer[lees meer...]der pillen geslikt dus ik denk dat ik toch een andere manier ga vinden om van me hoge bloeddruk af te komen

14-05-2019 | Vrouw | 68
hydrochloorthiazide (25mg)
Heb diabetes 2 (slik metformine 3xdaags), doordat valsartan uit de handel ging moest ik overstappen op andere pillen en daar kon ik niet tegen. Slik nu 2 weken hydrochloor, maar ik denk dat ik er niet mee door ga, het is en blijft rotzooi allemaal. En werken ho maar, verhoogde bloeddruk en verhoogde suiker.

15-06-2013 | Vrouw | 68
hydrochloorthiazide
ik slik sinds 4 dagen hydrochloorthiazide en ben zeer vermoeid ook veel last van buikkrampen en diaree ook lusteloosheid treed op ik ben niet vooruit te branden ik weet niet of ik hier wel mee door moet gaan, mischien moet ik nog wennen dus ik brobeer het nog een week en als het nog zo is stop ik er accuut mee!

23-04-2019 | Man | 69
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Gekregen als extra med. tegen hoge bl.druk. Ace remmer werkte maar matig. Plaspil leidde tot veel minder plassen 'snachts, beter slapen. Op verzoek van huisarts gestopt na ruim 2 weken, nadat uit bloedcontrole bleek dat nierfunctie fors was verminderd.

11-12-2012 | Man | 69
hydrochloorthiazide
opeens bd van 199. Ben een oude man vlgs huisarts. Middel brengt bd terug tot 145 wat goed zou zijn. Heb deze winter last van koude handen en voeten. Ben laatst bij het spinnen duizelig geworden maar dat kan ook iets tijdelijks zijn. Plas tot 3x in de nacht. Zie geen echte reden ermee te stoppen. Bètablockers eerder gebruikt, maar gestopt omdat ik daardoor mezelf niet meer[lees meer...] was.

13-07-2019 | Man | 70
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Bij een bezoek aan mijn nieuwe huisarts(ongeveer 30 jaar oud)liet hij mij een A4tje zien met een onderzoek dat bij het landurig gebruik van Hydrochloorthiazide en de inwerking van de zon je huidkanker krijgt. Dus ik ben nu op zoek naar een ander middel misschien homeopatisch!

18-06-2018 | Man | 70
Bloedverdunnen
droge huid die kapot gaat en slecht geneest, rode uitslag op tenen

06-10-2017 | Man | 70
Hartinfarct
Dit medicijn slik ik sinds mijn hartinfarct in 2010 tegen hoge bloeddruk. Ik heb hierbij totaal geen last van bijwerkingen.

09-09-2017 | Vrouw | 70
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Heel veel zware spierpijn en stijfheid. Ziek van de spierpijn. Tot niets meer in staat. Mogelijk beïnvloed door fibromyalgie.

30-05-2017 | Man | 70
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Jicht op drie plaatsen pink links en rechts en rechtervoet. Kijk eerst heel goed wat de evt, bijwerkingen kunnen zijn, heb ik dus niet gedaan.

31-03-2016 | Man | 70
hydrochloorthiazide (50mg)
In eerste instantie kreeg ik de doses 100 mg per dag. Echter bij een managenet-controle door een arts viel ik bijna van de fiets af vanwege te lage bloeddruk. Daarop is de doses verlaagd tot 50mg. De bijwerkingen, voor zover ik er last van had verminderden. Thans gebruik ik nog 25 mg. per dag in combinate met perindopril en nefidipine ten einde de bloeddruk rondom 140/80 t[lees meer...]e houden, wat aardig lukt.

05-06-2013 | Man | 70
hydrochloorthiazide
in april vorig jaar bleek mijn bloeddruk te hoog. Na 2 weken medicijngebruik was hij weer normaal. Toch kreeg ik in November een TIA, daarvan heb ik geen restverschijnselen. Van de bloeddrukverlager heb ik geen last en ik merk ook niet dat ik meer moet plassen. niks mis mee dus voor mij

26-02-2013 | Man | 70
hydrochloorthiazide
In april 2012 was mijn bloeddruk te hoog en kreeg in Hydrochloortiazide. Mijn bloeddruk is na ca een week gezakt naar normale waarden en sindsdien slik ik 1 zo'n pilletje per dag. ik heb geen last van bijwerkingen, ook meer plassen na inname terwijl het toch vochtafdrijvend is

27-12-2017 | Man | 71
hydrochloorthiazide (25mg)
Goed resultaat v.w.b. gebruik maar 26 december 2017 acuut gestopt n.a.v. de publicatie dat het gebruik van hydrochloorthiazide een hoger risico van verbranding door de zon oplevert en (nog erger) een significant hoger risico op huidkanker oplevert. Ik wil vervanging van dit medicijn want dit slik ik echt niet meer.

28-10-2012 | Vrouw | 71

18-05-2015 | Man | 72
hydrochloorthiazide (25mg)
Sinds ruim een jaar gebruik ik dit medicijn tegen hoge bloeddruk, bijwerkingen, 's nachts regelmatig plassen (soms wel 6 keer per nacht) waardoor 's morgens vermoeidheid optreed, hoesten en een ontzettende droge mond. Ook overdag een vrij constante droge mond.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum