Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

31-03-2016 | Man | 70
hydrochloorthiazide (50mg)
In eerste instantie kreeg ik de doses 100 mg per dag. Echter bij een managenet-controle door een arts viel ik bijna van de fiets af vanwege te lage bloeddruk. Daarop is de doses verlaagd tot 50mg. De bijwerkingen, voor zover ik er last van had verminderden. Thans gebruik ik nog 25 mg. per dag in combinate met perindopril en nefidipine ten einde de bloeddruk rondom 140/80 t[lees meer...]e houden, wat aardig lukt.

02-03-2016 | Man | 73

05-11-2015 | Vrouw | 53
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Een paar maanden geleden kreeg ik opeens last van tintelende vingertoppen en soms leek het of het gevoel in armen en benen weg viel. Naar weekend huisarts gegaan. Ik bleek koorts te hebben en tot mijn enorme verbazing had ik hoge bloeddruk. Nu heb ik altijd een hele lage bloeddruk gehad en kreeg daar complimenten over (ik had het gewoon) maar goed. De bloeddruk bleef hoog[lees meer...] en de huisarts heeft deze pilletjes voorgeschreven na een 24 uur test, waar we erachter kwamen dat juist als ik slaap mijn druk enorm hoog was. 195. Ik heb ook op zijn aanraden een bloeddrukmeter gekocht en de druk is nu lager, maar nog niet wat het zou moeten zijn. Bovendruk is nu ca 137 en onderdruk is nu 85 ipv 100, dus ik ben daar tevreden over.

06-11-2013 | Vrouw | 58
Hypertensie
Ik gebruik HCT sinds juli 2011 vanwege een bloeddruk die toen 220/120 was en blijkbaar al geruime tijd voor het eindelijk ontdekt werd. Nadat ik begonnen was met HCT ging de bloeddruk langzaam omlaag om uiteindelijk uit te komen op 140-42/ 80. Zowat iedere nacht werd ik gillend van de pijn wakker door de vreselijke krampen in kuiten en bovenbenen en soms in alletwee [lees meer...]benen tegelijk. Voor HCT had ik daar sporadisch last van. Ik heb na twee en een half jaar gebruik last van krampen, huiduitslag en gewrichtspijnen. Ik weet niet in hoeverre dit te maken heeft met langdurig gebruik, maar stoppen is geen optie, want na twee dagen geen gebruik is de bloeddruk alweer 220/120. Eén dag is geen probleem, ik ben een paar keer vergeten HCT in te nemen, vandaar.

11-09-2013 | Man | 39
hydrochloorthiazide
IVM een Hartinfarct een paar jaar geleden heb ik diverse medicatie gekregen waaronder ook hydrochloortiazide. Op een gegeven moment mocht ik stoppen met een aantal medicijnen maar door wederom een verhoogde bloeddruk ben ik inmiddels weer gestart met de hydrochloortiazide. Enige echte nadeel van dit middel vind ik dat je veelvuldig moet plassen. Bij mij is het dan ook [lees meer...]dat als ik moet ik ook echt moet!

09-09-2013 | Man | 51
Hypertensie
Makkelijk, 25ng/d werkt naar behoren en vrij direct omdat de drang tot urineren gaat toenemen dus niet voor een lange belangrijke vergadering of net voor het slapengaan. Afdrukken van weefsel zoals sokken etc. verdwijnen en op de huid drukken met de vinger laat geen kuiltje meer achter. Wel vaak een droge mond (voor cariësgevoelige personen kan dit problemen geven) en er k[lees meer...]an een mineralen onbalans worden opgewekt, bijvoorbeeld hypokaliëmie, trillen, zweetaanvallen. dus goed en volledige voeding... Lekker spoelen met water, fles kraanwater binnen handbereik ! Licht gewichtsverles, hoeft niet ongunstig te zijn. Meet actief de tensiewaarden en ben onder controle, bijvoorbeeld af en toe een 24uursmeting. Goed en beproefd middel. Gebruik simultaan met simvastatine 40mg/d (FHH, familiaire heterozygote hypercholesteremie)

17-04-2013 | Vrouw | 59
hydrochloorthiazide
Sinds een aantal jaren heb ik bij de eerste zonnestralen ernstige last van zonneallergie. Daarna moet ik heel langzaam en voorzichtig wennen aan de zon. En dan te bedenken dat ik altijd zeer snel bruin ben zonder me in te hoeven smeren. Ik denk dat het door de thiazide komt. Verder geen last van bijwerkingen, zelfs niet van opvallend meer plassen dan eerst.

16-05-2021 | Vrouw | 87
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Goed middel tegen hoge bloeddruk,maar waardeloos voor je huid

05-10-2018 | Man | 42
Hypertensie
Ik gebruik Hydrochloorthiazide icm Enalapril maleaat tegen een hoge bloeddruk, sinds 2011. Het werkt uitstekend. Ik ga er wel meer van plassen, maar ja, het is dan ook een 'plaspil'. Bijgevolg heb ik wel altijd dorst.

29-07-2018 | Vrouw | 65
Oedeem
vanaf 2013 12,5 mg voor verlagen bloeddruk; sinds begin 2018 verdubbeling naar 25 mg voor oedeem van benen. werkt perfect samen met steunkousen 👍😊

30-01-2018 | Vrouw | 50
Hypertensie
Bij controle van mijn bloedruk bij de psyciater voor gebruik methylfenidaat bleek mijn bloedruk veel te hoog dus naar de huisarts en kreeg hydrocloorthiazide na een half jaar was hij nog niet helemaal goed mijn hart ging te snel dus Bisoprolol erbij gekregen na drie maanden was mijn bloeddruk goed

06-10-2017 | Man | 70
Hartinfarct
Dit medicijn slik ik sinds mijn hartinfarct in 2010 tegen hoge bloeddruk. Ik heb hierbij totaal geen last van bijwerkingen.

03-06-2016 | Vrouw | 48
Bevalt prima, geen bijwerkingen

17-03-2016 | Vrouw | 59
Hypertensie
Gebruikte eerst een beta blokker, maar werd daar erg moe van en had last van "dode" vingers en tenen

08-01-2016 | Vrouw | 49
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Ieniemini pilletje, doet wat het doen moet, geen enkele bijwerking tot nog toe. Gebruik het nu 2 maanden.

30-09-2015 | Man | 50
hydrochloorthiazide (12,5mg)
prima spul werkt na paar weken eindelijk bloeddruk veel lager nu op 130 was 180 continu God zij geprezen ik heb resistente hoge bloed druk maar eindelijk een pil die werkt

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum