hydrochloorthiazide

Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

02-08-2021 | Vrouw | 60
hydrochloorthiazide (0,5mg/ml)
Ik houd geen vocht vast maar zweet overmatig. Daar zouden deze tabletten ook voor moeten helpen. Mijn bloeddruk is in de nacht helemaal perfect, maar overdag kent hij uitschieters. Dit om in de toekomst schade te voorkomen aan de nieren. Maar ja, in mijn geval is het middel erger dan de kwaal. Ik neem ze niet meer en ga op zoek naar een natuurlijk middel.

20-03-2021 | Vrouw | 53
hydrochloorthiazide (25mg)
Wat een vreselijk medicijn! Vanaf begin inname veel bijwerkingen: Pijn op de borst, hartkloppingen, zwetwn, zwelling buik, obstipatie. Eigenlijk alle bijwerkingen die bekend zijn van dit medicijn Heb hct 3 weken gebruikt, voor ik er zelf achterkwam wat de oorzaak was van mijn klachten. Voor mij geen aanrader!

22-03-2020 | Vrouw | 77
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Heb al jaren Diovan 160mg wat goed te doen is, nu heeft de dokter mij 12,mg Hydrochloorthiazide voor geschreven wat ik inmiddels een jaar er bij slikt. Kreeg van de zomer een puist op de borst wat hevig prikt jeukende huid en tot heden nog niet over is. Slik nu 14 dagen niet Hydrochloorthiazide om te kijken of het minder word en genezen wil. De puist word geleidelijk bete[lees meer...]r en prikt minder. Nu is mijn vraag zijn er meer patienten die daar last van hebben. Ondanks geen gebruik van de plaspil wat toch al niets doet van meer plassen is de bloeddruk goed op peil. Hou het goed in de gaten om regelmatig te meten.

22-07-2019 | Man | 73
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Na een jaar of twee was mijn UV resistentie grotendeels afgenomen. Dit merk je niet tot de gevolgen zich openbaren. Heftige zonneallergie, Bassaal carcinomen en andere zon gerelateerde huid aandoeningen. Ik ben nu zes jaar geleden met Hydrochloorthiazide gestopt. De ellende die dit medicijn als bijwerking heeft valt niet te beschrijven. Ik loop nog steeds bij de dermat[lees meer...]oloog. Het is mij een raadsel dat huisartsen dit middel nog steeds voorschrijven als je weet dat de kans op dit soort huidkanker 99% is. Ook op de site van de Nederlandse vereniging van huisartsen worden de gevolgen gebagatelliseerd en wordt het middel aangeprezen als veilig medicijn. Ik vind dit SCHANDALIG ! Mijn op ervaring gebouwd advies: Laat het middel links liggen. Het middel is namelijk veel erger dan de kwaal. Dit is overigens onlangs op een medisch symposium in Denemarken officieel vast gesteld. Mensen gebruik het middel niet of stop ermee.

20-05-2019 | Man | 64
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Zware kramp in mijn bovenbenen. Gebruikte dit ICM Simvastatine, Lisinopril en Atenolol. Simvastatine was onverdraagbaar, kreeg onleefbare kramp in mijn bovenbenen. Op advies van de dokter gestopt. Had Hydrochloorthiazide erbij gekregen. Kramp werd minder. Na stoppen met Hydrochloorthiazide is de uiterst pijnlijke kram bijna verdwenen. Bloeddruk is goed nu.

14-05-2019 | Vrouw | 68
hydrochloorthiazide (25mg)
Heb diabetes 2 (slik metformine 3xdaags), doordat valsartan uit de handel ging moest ik overstappen op andere pillen en daar kon ik niet tegen. Slik nu 2 weken hydrochloor, maar ik denk dat ik er niet mee door ga, het is en blijft rotzooi allemaal. En werken ho maar, verhoogde bloeddruk en verhoogde suiker.

24-04-2019 | Man | 48
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Hielp totaal niet en HA maar zeggen van wel, en mij therapie trouwheid ter discussie stellen Verdubbelde naar 25mg met zouten corrigerend middel, toen ging het helemaal mis Zelf gestopt en andere huisarts genomen Nieren herstelden langzaam Zouten vrijwel normaal

11-04-2019 | Vrouw | 46
Hypertensie

02-03-2018 | Vrouw | 74
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Na eerst Lisinopril te hebben geprobeerd (ernstige gewrichtsklachten), in overleg met de huisarts overgestapt op Hydrochloorthiazide Actavis. Controle na twee weken bleek goed uit te vallen. M'n bloeddruk is goed. Na ca. 3,5 week ontstonden echter jeukbultjes langs de haargrens. Na ca. 5 weken zat driekwart van m'ngezicht vol bultjes, met heel veel jeuk. In de afgelopen da[lees meer...]gen ontstond het ook bij de oogleden, neusbrug en halslijn. Ik ben accuut gestopt - en de zoektocht naar een medicijn zonder bijwerkingen (bestaat dat??) gaat opnieuw beginnen!!

12-02-2018 | Vrouw | 43
hydrochloorthiazide (0,5mg/ml)
Geen effect en ben toen toch maar even op dit forum gaan kijken en ben best verbaasd door artikel op internet. (Mijn medicijn : url verwijderen)

09-09-2017 | Vrouw | 70
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Heel veel zware spierpijn en stijfheid. Ziek van de spierpijn. Tot niets meer in staat. Mogelijk beïnvloed door fibromyalgie.

30-05-2017 | Man | 70
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Jicht op drie plaatsen pink links en rechts en rechtervoet. Kijk eerst heel goed wat de evt, bijwerkingen kunnen zijn, heb ik dus niet gedaan.

05-07-2016 | Vrouw | 83
hydrochloorthiazide (25mg)
Mijn moeder van 83 werd tgv zouttekort opgenomen in ziekenhuis. Kreeg een delier en heeft het na allerlei complicaties maar net gered. Nadat deze tablet gestopt werd knapte ze op. De chirurg heeft aangegeven dat ze dit middel NOOIT meer mag gebruiken! Is de combinatie oudere en dit middel voldoende bekend???

01-05-2016 | Vrouw | 64
hydrochloorthiazide (12,5mg)
nog hogere bloeddruk, buikkramp, misselijk, diarree, opgezette buik, druk in de aders van het hoofd, pijn in gewrichten en spieren, zeer gedesorienteerd

09-01-2016 | Man | 45
hydrochloorthiazide (25mg)
Ik had een hoge bloeddruk van 180 - 110. Hiervoor heb ik 2 pillen gekregen: 30mg nifedipine en 20mg Fosinoprilnatrium. De bloeddruk was gezakt naar gemiddeld 140-90. De bloeddruk was nog steeds iets te hoog. Ik kreeg hydrochloorthiazide 12,5mg voorgeschreven. De bloeddruk was na 6 weken nog steeds 140-90. De pillen zijn nu verzwaard naar 25mg, na 5 weken zit de bloeddru[lees meer...]k nog steeds op 140-90. Verder heb ik geen bijwerkingen van de plaspillen. Wacht nu af of ik door moet gaan of dat ik nieuwe pillen krijg van de specialist (nog 1 week doorgaan).

30-08-2015 | Vrouw | 61
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Ik gebruik sinds 2014 hydrochloorthiazide 10 mg. In juli 2015, tijdens mijn vakantie in het buitenland, kreeg ik last van mijn grote teen, dik, stijf en zeer pijnlijk. Kon haast niet lopen. Bij de huisarts aangekomen werd mij verteld dat het jicht was. Hij constateerde dat het 1 van de bijwerkingen was van bovengenoemde tablet. Ben er onmiddellijk mee gestopt.. Ik kreeg ee[lees meer...]n ontstekingsremmende kuur van hem. Die heeft echt geholpen .