Ervaringen met Atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (214 meningen)
Hartinfarct (37 meningen)
Diabetes type 2 (9 meningen)
Angina pectoris (6 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

14-04-2013 | Man | 42

18-02-2013 | Vrouw | 42
Diabetes type 1
Ik gebruik het nu een week maar heb heel veel bijwerkingen, waaronder heel erg moe, pijn in de rug en spieren, hardkloppingen, kan niet meer zo veel aan als voorheen. ik heb eerst een andere pil gehad na een hartinfarct, na een jaar geslikt te hebben. Nu hebben ze ondekt dat ik suikerziekte heb en slik ook medicijnen daarvoor en moest ook atorvastatine gaan gebruiken. maar[lees meer...] denk dat ik naar de huisarts ga voor andere medicijnen want zo wil ik niet verder gaan. Ben pas 42 jaar, geen vrouw van 80, zo voel ik me wel vaak.

28-12-2013 | Vrouw | 46
Diabetes type 1
Al jarenlang gebruiker van Lipitor 20 mg. Moest nu overstappen omdat Lipitor niet meer vergoed wordt. Heb twee weken Atorvastatine Pfizer 20 mg geslikt. Ben heel erg ziek geweest: aanhoudende spierpijnen in armen, schouders, nek en linkerkuit (later ook rechterkuit). Pijn in onderrug. Alhoewel de apotheker zegt dat het dezelfde pillen zijn, ben ik na twee weken gestopt. N[lees meer...]a een dag was de pijn al grotendeels verdwenen. Ondertussen heb ik de originele Lipitor 20 mg besteld en zelf betaald en slik ik deze al weer enkele dagen en alles lijkt weer goed te gaan. Het moeilijkste vind ik dat je niet geloofd wordt. Heel graag zou ik willen dat het verschil tussen beide pillen zou worden aangetoond.

23-05-2013 | Vrouw | 43
Diabetes type 1
Gebruik atorvastatine van Pfizer. krijg van de apotheek in eens van andere fabrikanten zoals Teva en Ranbaxy. Van de Teva krijg ik veel rugklachten waardoor ik niet eens meer normaal kan lopen en een zure maak in mijn mond 24 uur lang. Van Ranbaxy krijg ik 24 uur lang een zure smaak in mijn mond. Wil terug naar Pfizer maar volgens de apotheek moet deze speciaal besteld wo[lees meer...]rden. Mijn arts heeft voorgeschreven Lipitor, waarom krijg ik dan Atorvastatine. Het zijn allemaal verschillende medicijnen met dezelfde werking. Waarom kijken apotheken niet naar de samenstelling van een medicijn maar alleen naar de werkzame stoffen. Waarom krijgen patiënten zomaar een ander merk voorgeschreven. Wij, de patiënten, zijn GEEN PROEFDIEREN. Maar daar wordt nooit rekening mee gehouden. Ik vindt dat de apotheken in overleg met de patiënten pas een ander medicijn kunnen geven en niet op eigen houtje, Ik probeer nu een verklaring te krijgen dat ik op geen andere merken voorgeschreven mag krijgen dan dat de arts voorschrijft.

14-04-2013 | Man | 42
Diabetes type 1
In 2012 gestopt met Simvastatine 10mg goedkoper merk door veel bijwerkingen was mijn cholesterol in maart 2013 verhoogd. Mijn huisarts verteld van alle bijwerkingen die mij vervolgens Atorvastatine 20mg voorschreef... 10 dagen gebruikt en ook weer gestopt.... 10 dagen lang ineens geen energie meer, moeite met opstaan, down, onrustig en gejaagd gevoel, last van mijn ogen.. [lees meer...]vandaag pil niet geslikt en merk nu al weer dat ik me beter begin te voelen... Net als Simvastatine (de goedkopere versie) gewoon TROEP!!!