rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (262 meningen)
Hartklachten (4 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

18-05-2018 | Man | 74
rosuvastatine (40mg)
Ik heb meegedaan met een m medicijntest een daarvoor 2 jaar creatie 40mg geslikt. Eventuele lichte bijwerkingen zouden direct na het stoppen van het middel over zijn. Na de test had ik wat lichte klachten. Deze gingen niet over maar werden steeds erger en na een paar maanden kon ik bijna niets meer en deed alles pijn. Ik kreeg prednison tegen spierreuma. Dat hielp enigszin[lees meer...]s. Na 3 jaar de prednison afgebouwd. Ik bleef wel last houden van spierpijn en tintelende handen en voeten (neuropathie). Deze klachten worden langzaam erger en ik ga steeds moeilijker lopen. Van de leverancier van het middel geen enkele medewerking. Ik word als gebruikt proefkonijn afgedankt. Voor de test was ik kerngezond, deed ik veel aan sport en liep regelmatig een halve marathon na de test kan ik niets meer.

16-04-2018 | Man | 58
Diabetes type 2
Crestor werkte perfect maar toen moest ik van apotheker een nieuw middel gebruiken ( rosuvastatine 10 mg ) centen kwestie zorgverzekeraar CZ !!!!! nou ben ik bang voor bijwerkingen niet de artsen bepalen het medicijn maar de zorgverzekeraar die gaan over lijken voor de winst!

18-03-2018 | Man | 68

Chlorestorol

04-02-2018 | Man | 59

18-12-2017 | Man | 77
Hoog cholesterol
Op aanraden van de huisarts het gebruik van Crestor 40 mg per dag i.v.m. slecht cholesterol van 3,4. Daarvoor gebruikte ik atorvastine (40 mg). Ik heb een lichte schildklierafwijking (werkt te langzaam. Ik slik het medicijn Levothjyroxine 100 ug en 25 ug. Op internet las ik dat Crestor niet goed is voor schildklierafwijkingen. Mijn klachten zijn: maagpijn en weinig[lees meer...] eetlust. Ik wil dus stoppen met dit medicijn en weer Atorvastine gebruiken. Volgens de huisarts zou Crestor minder ?? bijwerkingen hebben

12-12-2017 | Man | 77
Hoog cholesterol
I.v.m met de slechte cholesterol (LDL) (3,4 mmol) heeft mijn huisarts Crestor 40 mg voorgeschreven. Daarvoor gebruikte ik Atorvastine 40 mg. Slik de Crestor kort en heb bovenstaande klachten. Ik had de eerste dagen geen last, maar nu wel. Overweeg om te stoppen. Heb ook een lichte schildklierafwijking( werkt te langzaam) en dit medicijn zou niet goed zijn voor de schi[lees meer...]ldklierfunctie. Althans dat las ik op internet. Begrijp dan ook niet dat de huisarts dit voorschrijft, en gelijk de hoogste dosering. Ik ga stoppen met dit middel.

26-11-2017 | Man | 74
Hersenbloeding
Eerst de gebruikelijke statines geprobeerd en, driemaal is scheepsrecht, nu Crestor. Gebruik dit nu 3 weken en de oude klachten komen terug. Spierpijn, jeuk en minder goed slapen.

02-10-2017 | Man | 62
Hoog cholesterol
Omdat ik een te hoog cholesterol heb gebruik ik Crestor 10 mg , ik gebruik deze medicijn nu twee jaar. Heb veel last van spierpijn en gewrichtspijn in armen nek en handen. Ben er nu een paar weken mee gestopt omdat ik van meer mensen om mij heen hoorde van de bijwerking die deze medicijnen geven en dezelfde klachten ondervonden. Mijn cholesterol is wel gezakt, maar heb [lees meer...]mijn voedingspatroon ook aangepast. Omdat nu gestopt ben met Crestor ben ik benieuwd of het cholesterolgehalte sterk zal stijgen. Nu ik het niet meer gebruik nemen de klachten langzaam af maar nog niets spectaculair wellicht dat de klachten naar verloop van tijd nog meer afnemen. Het is wel een dubbel gevoel want je krijgt niet voor niets medicatie voorgeschreven. Maar de spierpijn werd teveel

09-09-2017 | Man | 70
Hartinfarct

02-09-2017 | Man | 60
Aderverkalking

28-08-2017 | Man | 64
Hoog cholesterol
Het heeft wel mijn cholesterol naar beneden gebracht maar de bijwerking aan mijn spieren in m'n handen is niet acceptabel. Ik ben monteur en kon geen schroevendraaier meer vasthouden! Daarom ben ik nu 3 maanden geleden gestopt en probeer door niet meer zoveel te snoepen/snacken mijn cholesterol naar beneden te krijgen. Ben benieuwd bij volgende controle. Hiervoor heb ik at[lees meer...]orvastitine 10mg een jaar gehad, maar door mijn spierklachten heb ik de Crestor gekregen met helaas hetzelfde resultaat. Nu, een maand nadat ik gestopt ben kan ik weer normaal met mijn handen werken.

10-08-2017 | Man | 59
Hoog cholesterol
Na 12 jaar gebruik 'High Dose' Zocor (2x 40 mg) en alternatieve Simvastatines (ivm Zocor prijs) en periodieke controles bleek bij mij in 2012 complete verkalking van mijn hartvaten. Acuut geopereerd, waarna na herstel de controlerend internist vaststelde dat mijn Cholesterol nog altijd te hoog was en schreef naast een andere Statine + Ezetrol 10 mg, de Crestor voor. Mij[lees meer...] bevalt het goed, al zijn mijn waardes nog 'te hoog' ... Bij mijn eerste controle in 1992 was mijn niveau 12,5 tot 13 ... De Zocor verlaagde dit naar 8 tot 8,5. Na mijn operatie zonder Zocor maar met Crestor, was mijn niveau 5,5. Dit blijkt nu als te hoog ervaren te worden, maar in '92 was dit nog ideaal! De waardes worden m.i. steeds verder verlaagd, waardoor de farmacie steeds meer mensen aan de medicijnen kan krijgen. Ik zie het als 1 grote maffia ! Mij heeft het niet geholpen omdat die operatie met 6 omleidingen mijn leven heeft verwoest ! Ik werd namelijk wakker met een half zijdige verlamming .... Invalide op mijn 54e, baan kwijt, gezin kwijt, alles kwijt ... Pillen zijn niet zaligmakend. Denk daar eens goed over na!

18-07-2017 | Man | 81
Cholesterol
Heb eerst Lipitor gebruikt, maar die was nog veel erger, in overleg met cardioloog over gegaan op Crestor, nu zijn de lange zenuwen in armen en benen aangetast waardoor ik nu met stok en orthese aan beide benen moet gebruiken.

29-06-2017 | Man | 57
Hoog cholesterol
Hoog cholesterol, simvastines gekregen. Na half jaar gigantisch hoofdpijnen. Volgens mijn huisarts zou het migraine zijn geweest , eerst dagelijks en pas later (kwartje viel, ik slik medicijnen) gestopt met statines en dagelijkse hoofdpijn weg. Echter komt af en toe terug, maar absoluut niet meer dagelijks. Ander astortine of zoiets na 4 dagen barstende koppijn. Gest[lees meer...]opt , uitzending 2008 bij radar over statines en internet info, leverde op je wordt nog zieker dan je bent met hoog cholesterol. Over gestapt op Kurkuma, hiervan moet ik nog bezien of dat wat gedaan heeft. Is kruid, gemberwortel of zo, wordt gebruikt in Indiaas eten. Zou verlagend werken net zoals rode rijst gist, wil ik anders nog gaan proberen. Mijn internist gaf nu Crestor, weer een statine, volgens hem met minder bijwerkingen. Heb mezelf beloofd geen statine meer te nemen, dus ligt in de hoek. Hij bekijkt het maar, lees nu dus weer veel over crestor. Heb het idee dat ie wel naar nieuw middel wil, is er, via injecties, maar dan moet je wel het hele pallet statines aflopen. Dus zal wel duur zijn. Weet niet of ik hier voor zal gaan. Als de kurkuma werkt en zoals ik lees (ook zei assistent internist rode rijst gist) ga ik daarin verder. Statines geven verlamming op, alzheimer, diabetes en nog wat van dat soort gein. Ik ga toch niet zieker worden door een medicijn?!! Statines zijn de meest geld opleverende medicijnen ter wereld, echter word je er ziek van. tja cholesterol gaat naar benee. Echter te veel cholesterol slecht? Zijn ze ook niet over eens, maar wel stoppen ze statines in je donder en word je er zieker van !!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum