Ervaringen met Crestor

rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (266 meningen)
Hartinfarct (34 meningen)
Angina pectoris (9 meningen)
Hartklachten (4 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

02-09-2017 | Man | 60
Aderverkalking

28-08-2017 | Man | 64
Hoog cholesterol
Het heeft wel mijn cholesterol naar beneden gebracht maar de bijwerking aan mijn spieren in m'n handen is niet acceptabel. Ik ben monteur en kon geen schroevendraaier meer vasthouden! Daarom ben ik nu 3 maanden geleden gestopt en probeer door niet meer zoveel te snoepen/snacken mijn cholesterol naar beneden te krijgen. Ben benieuwd bij volgende controle. Hiervoor heb ik at[lees meer...]orvastitine 10mg een jaar gehad, maar door mijn spierklachten heb ik de Crestor gekregen met helaas hetzelfde resultaat. Nu, een maand nadat ik gestopt ben kan ik weer normaal met mijn handen werken.

10-08-2017 | Man | 59
rosuvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Na 12 jaar gebruik 'High Dose' Zocor (2x 40 mg) en alternatieve Simvastatines (ivm Zocor prijs) en periodieke controles bleek bij mij in 2012 complete verkalking van mijn hartvaten. Acuut geopereerd, waarna na herstel de controlerend internist vaststelde dat mijn Cholesterol nog altijd te hoog was en schreef naast een andere Statine + Ezetrol 10 mg, de Crestor voor. Mij[lees meer...] bevalt het goed, al zijn mijn waardes nog 'te hoog' ... Bij mijn eerste controle in 1992 was mijn niveau 12,5 tot 13 ... De Zocor verlaagde dit naar 8 tot 8,5. Na mijn operatie zonder Zocor maar met Crestor, was mijn niveau 5,5. Dit blijkt nu als te hoog ervaren te worden, maar in '92 was dit nog ideaal! De waardes worden m.i. steeds verder verlaagd, waardoor de farmacie steeds meer mensen aan de medicijnen kan krijgen. Ik zie het als 1 grote maffia ! Mij heeft het niet geholpen omdat die operatie met 6 omleidingen mijn leven heeft verwoest ! Ik werd namelijk wakker met een half zijdige verlamming .... Invalide op mijn 54e, baan kwijt, gezin kwijt, alles kwijt ... Pillen zijn niet zaligmakend. Denk daar eens goed over na!

18-07-2017 | Man | 81
Cholesterol
Heb eerst Lipitor gebruikt, maar die was nog veel erger, in overleg met cardioloog over gegaan op Crestor, nu zijn de lange zenuwen in armen en benen aangetast waardoor ik nu met stok en orthese aan beide benen moet gebruiken.

29-06-2017 | Man | 57
Hoog cholesterol
Hoog cholesterol, simvastines gekregen. Na half jaar gigantisch hoofdpijnen. Volgens mijn huisarts zou het migraine zijn geweest , eerst dagelijks en pas later (kwartje viel, ik slik medicijnen) gestopt met statines en dagelijkse hoofdpijn weg. Echter komt af en toe terug, maar absoluut niet meer dagelijks. Ander astortine of zoiets na 4 dagen barstende koppijn. Gest[lees meer...]opt , uitzending 2008 bij radar over statines en internet info, leverde op je wordt nog zieker dan je bent met hoog cholesterol. Over gestapt op Kurkuma, hiervan moet ik nog bezien of dat wat gedaan heeft. Is kruid, gemberwortel of zo, wordt gebruikt in Indiaas eten. Zou verlagend werken net zoals rode rijst gist, wil ik anders nog gaan proberen. Mijn internist gaf nu Crestor, weer een statine, volgens hem met minder bijwerkingen. Heb mezelf beloofd geen statine meer te nemen, dus ligt in de hoek. Hij bekijkt het maar, lees nu dus weer veel over crestor. Heb het idee dat ie wel naar nieuw middel wil, is er, via injecties, maar dan moet je wel het hele pallet statines aflopen. Dus zal wel duur zijn. Weet niet of ik hier voor zal gaan. Als de kurkuma werkt en zoals ik lees (ook zei assistent internist rode rijst gist) ga ik daarin verder. Statines geven verlamming op, alzheimer, diabetes en nog wat van dat soort gein. Ik ga toch niet zieker worden door een medicijn?!! Statines zijn de meest geld opleverende medicijnen ter wereld, echter word je er ziek van. tja cholesterol gaat naar benee. Echter te veel cholesterol slecht? Zijn ze ook niet over eens, maar wel stoppen ze statines in je donder en word je er zieker van !!

14-06-2017 | Man | 49
Hartklachten
31 dec 2016 5 Drug Eluting Stents geplaatst in 2 kransslagaders. Voorgeschreven (per dag): Acetylsalicylzuur 80mg, Grepid/Clopidogrel 75mg, Metoprololsuccinaat Retard 25mg, Pantoprazol Pensa 40mg, Simvastatine. Ben na klachten over bijwerkingen Simvastatine overgegaan op Crestor/Rosuvastatine 5mg. LDL-Cholesterol blijft nu onder 2,5 heb geen idee of dat dankzij pil is. He[lees meer...]b na bijwerkingen (verslechterd zicht, lichte slaper/vroeg wakker (was voorheen niet wakker te krijgen), neerslachtigheid, rare spierpijn in mijn schouders/nek, slap gevoel in bovenbenen, gevoel alsof iemand in mijn nieren heeft gestompt, libido verlies) begin juni overlegd met cardioloog, in elk geval 2 weken stoppen om te kijken of klachten verdwijnen. Binnenkort bespreken met huisarts en bloed laten prikken.

01-06-2017 | Man | 65
Cholesterol
Ga rode gist rijst gebruiken. Perfect geen bijwerkingen

01-05-2017 | Man | 62
rosuvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Ik heb mijn mening gegeven i.v.m. gebruik Crestor (rosuvastatine) voorgeschreven door mijn cardioloog na ernstige bijwerkingen van sim/atorvastatine. Ik ben begonnen met gebruiken op 20/4. Was op vakantie 24/4 toen ik heftige spierpijn kreeg en mijn arts niet kon bereiken. Ik ben de volgende dagen doorgegaan met innemen, en had toen totaal geen last meer. Misschien heftig[lees meer...]e bijwerkingen doordat atorvastatine nog niet was uitgewerkt, maar ik heb nu nergens meer last van. Effectiviteit is nog niet gecontroleerd.

24-04-2017 | Man | 62
Hartinfarct
Na erstige klachten van spierpijn tgv inname simvastatine en atorvastatine heeft de cardioloog me crestor voorgeschreven. 20/4 voorgeschreven en nu 24/4 heftige spierpijn bij gebruiken linkerhand. Ik weet het niet meer en baal er van om cardioloog (weer) te bellen. PS: Heb 2x hartinfarct gehad en er is 6x een stent geplaatst, vandaar het belang bij een chloresterol ve[lees meer...]rlagend medicijn.

18-04-2017 | Man | 64
Cholesterol
pijnlijke gewrichten en spierkrampen.

31-03-2017 | Man | 67
rosuvastatine (40mg)

24-03-2017 | Man | 68
Cholesterol
Heb al 3 andere vastatines gebruikt, dit de laatste en de duurste in de serie vastatines maar hebben bij mij allemaal dezelfde bijwerkingen wanneer ik ze ook inneem, S'avonds of in de morgen na een paar uur begint het, dit is niet prettig zo, ben van plan om ermee te stoppen.

04-03-2017 | Man | 68
Hoog cholesterol
Geen probleem ondervonden. Wel duur.

02-03-2017 | Man | 62
rosuvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Sinds zeker 5 jaar last van mijn knie en enkel. ik de pijn meer verdragen wil en ik nog graag wil lopen om mijn ziekte diabetes te verlagen. Helaas, ik ben naar de huisarts geweest en in overleg werd ik geadviseerd effe te stoppen met crestor voor vier weken. Spierpijn werd minder. Ben terug naar huisarts geweest en bloedtest, bleek dat mijn cholesterol hoger is geworden.[lees meer...] Ik maakt me zorgen hiervoor en in overlegt met mijn huisarts besloten de Crestor weer in te nemen en de spierpijn is terug gekomen!!! Via deze site had ik gelezen dat een van de leden Artrotec 75, 1 per dag, heeft ingenomen en bleek dat spierpijn en enkel wat minder is geworden. Ik denk toch dat ik mijn huisarts deze tablet ga vragen. Hebben jullie enige suggesties ik hoor het graag. Met vriendelijke groet.

26-02-2017 | Man | 79
Hartklep aandoening
Mijn man (79) gebruikte enkele jaren statines na een hart/vaat operatie en kreeg gaandeweg steeds meer pijnen in beide heupen en benen. Om onduidelijke redenen kreeg hij het laatste jaar Crestor. De klachten verergerden. Hij is vaak bij de dokter geweest voor de pijnen en nóóit is hij gewezen op het feit dat dit heel goed een bijwerking van de statines kon zijn. In plaats [lees meer...]daarvan heeft hij (zonder succes) de fysio platgelopen (voor zover hij dat nog kon) en heeft verschillende röntgenfoto's en echo's gehad. Daar was niets op te zien. Totdat ik ergens las dat de spierpijnen wellicht van de statines kwamen. Dit met de huisarts besproken (een vervanger) die heel meewarig reageerde op ons voorstel er voorlopig mee te stoppen. 'Ja, maar het cholesterol...' . Eind van het verhaal: na enkele weken stoppen was de pijn weg. Wat heb je voor kwaliteit van leven als je alleen nog thuis op een stoel kunt zitten (met pijn!) maar...je cholesterol is wel mooi laag. Leestip: 'De cholesterolhype' van Malcolm Kendrick.

25-02-2017 | Man | 48
Hoog cholesterol
I.v.m. mijn te hoge cholesterol / metaboolsyndroom dit medicijn voorgeschreven gekregen van de internist. Eerst maar eens even gegoogeld wat ik zojuist bij de apotheek had meegekregen. Crestor. Kwam ik op deze site en wat ik hier allemaal lees maakt me niet vrolijk. Iedereen klaagt over spierzwakte, spierpijn algehele malaise. Twee van de dertig meningen waren niet negatie[lees meer...]f de rest wel... Bovendien vond ik op deze site nog veel meer enge verhalen. Dus ik dacht dit ga ik zeker NIET slikken. Maar wat dan wel? Ik lees ook dat een hoog cholestrol op zich geen kwaad kan, maar in combinatie met hoge bloeddruk, slechte leefgewoontes en geen of weinig beweging dan wel. Zelfs las ik dat je van Crestor suikerziekte krijgt!! (1 op de 255) en daar zit ik natuurlijk helemaal niet op te wachten. Hier (orthokennis.nl onder cholesterol) lees je wat je er ook aan kunt doen ipv medicijnen te slikken, ik geef het in ieder geval een kans en houdt jullie op de hoogte...