Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (111 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

30-09-2015 | Man | 65
Angina pectoris
December 2014 vanwege dichtgeslibde kransaderen met spoed 5 bypasses gehad. Was al jaren daarvoor gestopt met statines vanwege problemen hiermee. Na bypasses en wederom klachten met statines overgezet op ezetrol. gemid. cholesterol van 5.5 terug naar 4.2 , maar hondsziek en beroerd bloeddruk ook weer omhoog nu 2 weken zonder ezetrol , voel we weer top! bloeddruk w[lees meer...]eer ok en sport weer volop, en werk weer 65 uur (willeswaar zittend werk) dus let wel extreem op eten maar nooit meer een cholesterol medicijn. Cardioloog gaf aan dat er een nieuw medicijn getest wordt, kan in testgroep, maar gaf ook aan dat 50% kans ik in placebo groep kom dus niet zo zinvol ben 65+, dan maar 5 jaar korter leven ,maar wel kwaliteit

23-09-2015 | Vrouw | 68
ezetimibe (10mg)
Ezetrol voorgeschreven om mijn cholesterolwaarde kunstmatig laag te houden. Ik heb een erfelijke stollings stoornis FVL die stolsels veroorzaakt met als gevolg meerdere TIA's. Aanvankelijk werden mij Statines voorgeschreven maar die verdraag ik niet. Heel veel klachten zoals depressiviteit en spierpijnen en lusteloosheid. Behalve Ezetrol slik ik als hoofdmedici[lees meer...]jn ook een bloedverdunner Clopidogrel 75A

25-08-2015 | Man | 64
Hartinfarct
Eerst Simvastine gebruikt daarna pravasitine en toen een jaar niets gebruikt, daarna van de vasculair arts ezotrol gekregen. Alle medicijnen gaven bij bij zeer veel spierpijn en instabiliteit. Nu ik gestopt ben met alles is de medicijn erger dan de kwaal. Nu zes weken later nog heel veel spierpijn en instabiliteit. Door neuroloog onderzocht en de oorzaak van mijn klachte[lees meer...]n is te wijten aan de cholesrtol verlagers. De tijd moet het leren hoe het herstel zal gaan.

24-08-2015 | Vrouw | 60
Cholesterol
Ik slikte eerst zoals voorgeschreven 1 tablet per dag, maar vreselijk veel spierpijn en erg moe. Ik ben toen uit mijn zelf naar een halve tablet per dag gegaan. Dit ging prima tot 3 weken terug. Nu weer vreselijk veel spierpijn lopen gaat moeilijk nek en rug erg zeer en kan hele dag wel slapen. Het is dat ik een hond heb en er uit moet maar zelfs dat is mij te veel aan het[lees meer...] worden. Ik besluit dan ook vanaf vandaag te stoppen met deze troep.

27-07-2015 | Vrouw | 75
Hartinfarct
Erg veel spierkrampen en spierpijn, ik wil nu stoppen om te zien of het beter gaat.

13-05-2015 | Man | 65
Cholesterol
Na alle statines geprobeerd te hebben, ging ik over op Ezetrol. De eerste dagen totaal geen klachten. Na 'n dag of 10 begon de ellende. In de nacht verschrikkelijke hoestbuien en spierkrampen. Alles ging zeer doen door al dat hoesten. Ik ben er gisteren mee gekapt, want ik hoest me 'n ongeluk. Nou maar hopen dat het hoesten gauw verminderd. Nee, geen Ezetrol meer. Je vraag[lees meer...]t je weleens af waar je beter mee af bent, met de kwaal of het medicijn.

25-02-2015 | Man | 69
Hoog cholesterol
Alle statines al gehad en bij allemaal ernstige spierpijn. Op aangeven van de cardioloog Ezetrol gaan slikken; Hiervoor is in Belgie voorafgaande toestemming van de mutualiteit vereist (= relatief duur). Cholesterol na gebruik van één verpakking 25 % omlaag. Hou er geen dieet op na en slik geen andere medicijnen. Voorlopig maar eens kijken hoe het gaat. Vwb de bijverschij[lees meer...]nselen: ouderdom komt evengoed met gebreken.

17-02-2015 | Man | 74
Darmpijn krampen.Spierpijn.

15-02-2015 | Vrouw | 53
Cholesterol
ik krijg er vreselijk hoofdpijn van, over het effect gebruik ik het te kort.

14-02-2015 | Man | 67
Angina pectoris
gebruikte eerst simvastatine, hierdoor overal spierpijnen toen door cardioloog ezetrol gekregen en nu bijna geen spierpijn meer.

03-02-2015 | Man | 67
nog te kort

31-01-2015 | Man | 58
Diabetes type 1
Ezetrol beviel mij goed. slec hts 1 tablet per dag. uiteindelijk ging toch mijn cholestorol omhoog en spierpijn was niet helemaal weg

11-11-2014 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Tegen te hoog cholesterol gekregen, nadat allerlei Statines teveel bijwerkingen gaven. In het begin geen klachten gehad, maar na paar jaar gestopt om te zien of ik me beter voel zónder Ezetrol en het middel nog steeds werkt. Inderdaad, voel me prettiger, minder stijf e.d. Maar cholesterolgehalte bleek hetzelfde te zijn na een half jaar niets ingenomen te hebben. Laat ov[lees meer...]er een half jaar weer meten om te zien of het hoger is geworden. Maar neem dus nog steeds geen medicijnen daarvoor in.

13-10-2014 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
ik begon in februari met simvastatine 40 mg hevig pijn in bil heup lies knieën kon de trap bijna niet op. toen kreeg ik fluvastine 20 mg een maand ook weer hevig pijn in spieren, daarna in juni kreeg ik ezetrol 10 mg even leek het beter omdat ik niet veel deed. de huisarts denk aan overbelasting, maar ik voel wel dat de spieren en gewrichten pijn doen van die statines,[lees meer...] ben zelf gaan beginnen met glucodamine chondraotine msm voor mijn spier en gewrichten, vanaf een maand geleden, ik denk dat het de helft minder is met pijn, maar dat is met elke dag verschillend, zo probeer je van alles, gezond eten, een magneetkoperhartje in lies voor spierpijn, baad het niet dan schaad het niet, ik zoek nog naar een oplossing???

05-10-2014 | Man | 66
Cholesterol
Piet 66 jaar 05-10-2014 Ik heb zes jaar ezetrol gebruikt het laatste maand kreeg veel rugpijn en nekpijn en spierpijn ik ben er mee gestopt en naar een natuurwinkel gegaan en kreeg roderijst capsules en vitamine k2 180 mcg en twee maanden gebruikt en toen bloed laten prikken en de uitslag was prima van 7,9 naar 4,1 het werkt prima en geen pijn meer

01-10-2014 | Man | 62
Cholesterol
Ook van deze medicijn krijg ik de bijwerking spierafbraak, gauw moe val veel in slaap.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum