Ervaringen met Ezetrol

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (113 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

14-12-2015 | Vrouw | 57
Aderverkalking
Ik slik dit middel sinds vandaag. Omdat mijn cholesterol 7.5 is. Heb eerder statines geslikt. Maar mee opgehouden, omdat ik daar vreselijke spierpijnen van kreeg. Ik heb al M.S. en kan dat er niet bij gebruiken. Mijn cardioloog zei dat in dit medicijn geen statines zitten. En weinig bijwerkingen heeft. Maar zoals ik hier lees, geeft dit middel dus ook behoorlijk veel bijwe[lees meer...]rkingen. Bah! Word zo ontmoedigd door al die medicijnen. Ik denk dat ik deze ook maar laat staan.

14-10-2015 | Man | 72
Hoog cholesterol
Gebruik het nu ca 10 jaar. Heb praktisch geen bijwerkingen. Als ik het niet gebruik gaat de cholesterol waarde behoorlijk om hoog. Anderzijds, bij gebruik blijft de waarde wel boven de norm. Ik kijk eigenlijk toch naar een ander middel, dat de waarde echt goed omlaag krijgt, maar ben bang voor alle bijwerkingen van statines.

04-10-2015 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Heb 4 dagen ezetrol gebruikt ivm cholesterolwaarden van 10. Reeds eerder allerlei statines gebruikt, maar gestopt ivm spierpijnen e.d. 2 jaar geleden ook ezetrol gebruikt, toen spierpijnen en stijging van cholesterol en dus gestopt. Vorige week kreeg ik te horen dat de waarden nu 10 was en dat ik toch echt wat moet gebruiken. De andere dag al heel erg moe en geen spierbe[lees meer...]heersing over mijn blaas met alle gevolgen vandien. De andere dag extreme vermoeidheid, buikpijnen, spierpijnen. Weer n dag later daarbij ernstige benauwdheid, opgezette tong, opgezette handen en voeten, kon bijna niet meer lopen, veel pijnen in nek, armen, benen en vooral rug. Had het zo benauwd dat ik nog geen 500 meter meer kon lopen!! Ben nu gestopt. wat n troep. Dan maar n verhoogd cholesterol. vlg mij is mijn kwaliteit van leven veel belangrijker en bovendien: ik ga dan misschien niet dood aan een hartinfarct, maar ben vlg mij al eerder dood door hartfalen en bijwerkingen van die rotzooi. Dus na al jaren van alles geprobeerd te hebben definitief alle medicijnen voor cholesterol afgezworen. Ben benieuwd wanneer alles weer uit mijn lijf is.

30-09-2015 | Man | 65
Angina pectoris
December 2014 vanwege dichtgeslibde kransaderen met spoed 5 bypasses gehad. Was al jaren daarvoor gestopt met statines vanwege problemen hiermee. Na bypasses en wederom klachten met statines overgezet op ezetrol. gemid. cholesterol van 5.5 terug naar 4.2 , maar hondsziek en beroerd bloeddruk ook weer omhoog nu 2 weken zonder ezetrol , voel we weer top! bloeddruk w[lees meer...]eer ok en sport weer volop, en werk weer 65 uur (willeswaar zittend werk) dus let wel extreem op eten maar nooit meer een cholesterol medicijn. Cardioloog gaf aan dat er een nieuw medicijn getest wordt, kan in testgroep, maar gaf ook aan dat 50% kans ik in placebo groep kom dus niet zo zinvol ben 65+, dan maar 5 jaar korter leven ,maar wel kwaliteit

23-09-2015 | Vrouw | 68
ezetimibe (10mg)
Ezetrol voorgeschreven om mijn cholesterolwaarde kunstmatig laag te houden. Ik heb een erfelijke stollings stoornis FVL die stolsels veroorzaakt met als gevolg meerdere TIA's. Aanvankelijk werden mij Statines voorgeschreven maar die verdraag ik niet. Heel veel klachten zoals depressiviteit en spierpijnen en lusteloosheid. Behalve Ezetrol slik ik als hoofdmedici[lees meer...]jn ook een bloedverdunner Clopidogrel 75A

25-08-2015 | Man | 64
Hartinfarct
Eerst Simvastine gebruikt daarna pravasitine en toen een jaar niets gebruikt, daarna van de vasculair arts ezotrol gekregen. Alle medicijnen gaven bij bij zeer veel spierpijn en instabiliteit. Nu ik gestopt ben met alles is de medicijn erger dan de kwaal. Nu zes weken later nog heel veel spierpijn en instabiliteit. Door neuroloog onderzocht en de oorzaak van mijn klachte[lees meer...]n is te wijten aan de cholesrtol verlagers. De tijd moet het leren hoe het herstel zal gaan.

24-08-2015 | Vrouw | 60
Cholesterol
Ik slikte eerst zoals voorgeschreven 1 tablet per dag, maar vreselijk veel spierpijn en erg moe. Ik ben toen uit mijn zelf naar een halve tablet per dag gegaan. Dit ging prima tot 3 weken terug. Nu weer vreselijk veel spierpijn lopen gaat moeilijk nek en rug erg zeer en kan hele dag wel slapen. Het is dat ik een hond heb en er uit moet maar zelfs dat is mij te veel aan het[lees meer...] worden. Ik besluit dan ook vanaf vandaag te stoppen met deze troep.

27-07-2015 | Vrouw | 75
Hartinfarct
Erg veel spierkrampen en spierpijn, ik wil nu stoppen om te zien of het beter gaat.

13-05-2015 | Man | 65
Cholesterol
Na alle statines geprobeerd te hebben, ging ik over op Ezetrol. De eerste dagen totaal geen klachten. Na 'n dag of 10 begon de ellende. In de nacht verschrikkelijke hoestbuien en spierkrampen. Alles ging zeer doen door al dat hoesten. Ik ben er gisteren mee gekapt, want ik hoest me 'n ongeluk. Nou maar hopen dat het hoesten gauw verminderd. Nee, geen Ezetrol meer. Je vraag[lees meer...]t je weleens af waar je beter mee af bent, met de kwaal of het medicijn.

25-02-2015 | Man | 69
Hoog cholesterol
Alle statines al gehad en bij allemaal ernstige spierpijn. Op aangeven van de cardioloog Ezetrol gaan slikken; Hiervoor is in Belgie voorafgaande toestemming van de mutualiteit vereist (= relatief duur). Cholesterol na gebruik van één verpakking 25 % omlaag. Hou er geen dieet op na en slik geen andere medicijnen. Voorlopig maar eens kijken hoe het gaat. Vwb de bijverschij[lees meer...]nselen: ouderdom komt evengoed met gebreken.

17-02-2015 | Man | 74
Darmpijn krampen.Spierpijn.

15-02-2015 | Vrouw | 53
Cholesterol
ik krijg er vreselijk hoofdpijn van, over het effect gebruik ik het te kort.

14-02-2015 | Man | 67
Angina pectoris
gebruikte eerst simvastatine, hierdoor overal spierpijnen toen door cardioloog ezetrol gekregen en nu bijna geen spierpijn meer.

03-02-2015 | Man | 67
nog te kort

31-01-2015 | Man | 58
Diabetes type 1
Ezetrol beviel mij goed. slec hts 1 tablet per dag. uiteindelijk ging toch mijn cholestorol omhoog en spierpijn was niet helemaal weg

11-11-2014 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Tegen te hoog cholesterol gekregen, nadat allerlei Statines teveel bijwerkingen gaven. In het begin geen klachten gehad, maar na paar jaar gestopt om te zien of ik me beter voel zónder Ezetrol en het middel nog steeds werkt. Inderdaad, voel me prettiger, minder stijf e.d. Maar cholesterolgehalte bleek hetzelfde te zijn na een half jaar niets ingenomen te hebben. Laat ov[lees meer...]er een half jaar weer meten om te zien of het hoger is geworden. Maar neem dus nog steeds geen medicijnen daarvoor in.