ezetimibe

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (110 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

25-03-2017 | Man | 64
Hartklachten
Spierpijn. Eerder gebruikt en gestopt wegens spierpijn en verkrampen spieren. Weer deze week geprobeerd weer dezelfde klachten en gestopt. Alle statines hebben deze bijwerkingen wanneer er gevoelig voor bent

19-02-2017 | Man | 72
Hoog cholesterol
2 jaar naar gezocht, eerst lipitor (doodziek), maar met ezetrol nergens last van. Is waarschijnlijk persoonlijk!

16-02-2017 | Man | 71
Hartinfarct
Na het gebruik van de bekende rits statines (simvastatine, atorvastatine, crestor), met als gevolg gewrichts- en spierklachten en in mijn geval heftige jichtaanvallen! (voeten, handen) ben ik overgegaan op de Ezetrol. Mijn cholesterol schommelt om de 5. Hoewel mijn huisarts het gezien mijn vaatproblemen een lager cholesterolgehalte prefereert, ben ik wegens de ernstige bij[lees meer...]werkingen van de statines gestopt met deze middelen. Daar voel ik me toch wel een stuk beter bij. Wat mij opviel, na ongeveer 2 weken inname van de statines beginnen de klachten. Na gestopt te zijn duurt het bij mij gemiddeld een week voordat de klachten verminderen. Hoewel ik ook Ezetrol van wat bijwerkingen verdenk (heb zo af en toe wat gewrichtspijnen - niet in verhouding tot de pijn bij gebruik van statines) verdraag ik dit middel dus veel beter.

08-02-2017 | Vrouw | 66
Aangeboren hartafwijking
Ben 10 jaar geleden meebegonnen vanwege mijn hart het is al 10 jaar ellende veel spierpijn geen begrip van specialist en huisarts ben er zelf mee gestopt kramp in de armen gewichten ben moe en futloos benen doen zeer

06-10-2016 | Vrouw | 52
Cholesterol
Ik heb net Ezetrol 10 mg voorgeschreven gekregen. Omdat je hier minder klachten van zou hebben. Maar als ik de verhalen zo lees dan weet ik het nog niet. Allerlei andere soorten geprobeerd(simvastatine rousuvastatine) en overal klachten van. Ik heb gehoord als je er Q10 bij slikt dat de klachten dan mu der zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

24-07-2016 | Man | 74

06-07-2016 | Man | 48
Cholesterol
Ik heb atorvastatine ,simvastatine, rouvastatine gelijk na een paar dagen pijn op de borst, schouderbladen spieren beroerd gewoon. NU dit middel gekregen totale cholesterol 5,8, LDL 4,4,Ben benieuwd, vraag me af of het wel cholesterol is daar wordt zo op gehamerd maar al die statines tasten ook je spieren aan. Bijwerkingen op je lever, etc. .Ben gewoon brak, voelt als pijn[lees meer...]lijke wond overal.Is een hart ook geen spier?Pfff Ben echt ten einde raad en met cardioloog praten? Niet mogelijk hij is de dokter en ik domme patiënt. Ben alle boeken aan het lezen over hartfalen en denk in een gekkenhuis te zitten met al die statinegekte. Statine is afkomstig van rode rijst een gifstofje wat rijst beschermt tegen schadelijke insecten. Schijnt dat als je rode rijst consumeert dat het zelfde doet als statine maar dan zonder vervelende bijwerkingen. Is te krijgen bij chinese en indische toko's dacht ik. Is stress niet eerder de oorzaak van verhoogde cholesterol?Uit onderzoek blijkt dat stress cholesterolniveau flink doet stijgen en vervetting van lever veroorzaakt ergo ook erg slecht is voor je bloedvaten omdat het je imuunsysteem aantast en je vatbaarder bent voor ontstekingen en ontstekingen in je lijf kunnen gaan zwerven in je lijf.Kort: wie had veel stress voor die hartproblemen kreeg?

22-06-2016 | Man | 65
Hoog cholesterol
Mijn cholesterol ging omhoog i.p.v. omlaag vooral de slechte Chor. tot twee x gemeten. Ben zelf gestopt en heb de tabletten teruggebracht naar Apotheek. Gebruik nu atorvastatine 40mg en Hennep olie met komijn olie en noot olie. Ben benieuwd. De olieen gebruik ik vanaf mei 2016.

01-04-2016 | Vrouw | 62
Angina pectoris
Sinds ik ezetrol gebruik, heb ik altijd last van mijn spieren en gewrichten, ben 20 kg aangekomen en ben een wrak.

28-03-2016 | Vrouw | 73
Hoog cholesterol
Ik ben na 10 dagen gestopt met dit medicijn vanwege de vervelende bijwerkingen.

06-03-2016 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Eerst atorvastatine geslikt. Daarna een andere statine. Verschrikkelijk...Spierkrampen,huilbuien,slapeloze nachten... Na alle ellende van de statines overgestapt op Ezetrol. Na 2 jaar dit middel slikken nog geen bijwerkingen..

23-12-2015 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Groot verschil met vorige cholestorol verlagers. Bij dit medicijn geen bijwerkingen!

14-12-2015 | Vrouw | 57
Aderverkalking
Ik slik dit middel sinds vandaag. Omdat mijn cholesterol 7.5 is. Heb eerder statines geslikt. Maar mee opgehouden, omdat ik daar vreselijke spierpijnen van kreeg. Ik heb al M.S. en kan dat er niet bij gebruiken. Mijn cardioloog zei dat in dit medicijn geen statines zitten. En weinig bijwerkingen heeft. Maar zoals ik hier lees, geeft dit middel dus ook behoorlijk veel bijwe[lees meer...]rkingen. Bah! Word zo ontmoedigd door al die medicijnen. Ik denk dat ik deze ook maar laat staan.

14-10-2015 | Man | 72
Hoog cholesterol
Gebruik het nu ca 10 jaar. Heb praktisch geen bijwerkingen. Als ik het niet gebruik gaat de cholesterol waarde behoorlijk om hoog. Anderzijds, bij gebruik blijft de waarde wel boven de norm. Ik kijk eigenlijk toch naar een ander middel, dat de waarde echt goed omlaag krijgt, maar ben bang voor alle bijwerkingen van statines.

04-10-2015 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Heb 4 dagen ezetrol gebruikt ivm cholesterolwaarden van 10. Reeds eerder allerlei statines gebruikt, maar gestopt ivm spierpijnen e.d. 2 jaar geleden ook ezetrol gebruikt, toen spierpijnen en stijging van cholesterol en dus gestopt. Vorige week kreeg ik te horen dat de waarden nu 10 was en dat ik toch echt wat moet gebruiken. De andere dag al heel erg moe en geen spierbe[lees meer...]heersing over mijn blaas met alle gevolgen vandien. De andere dag extreme vermoeidheid, buikpijnen, spierpijnen. Weer n dag later daarbij ernstige benauwdheid, opgezette tong, opgezette handen en voeten, kon bijna niet meer lopen, veel pijnen in nek, armen, benen en vooral rug. Had het zo benauwd dat ik nog geen 500 meter meer kon lopen!! Ben nu gestopt. wat n troep. Dan maar n verhoogd cholesterol. vlg mij is mijn kwaliteit van leven veel belangrijker en bovendien: ik ga dan misschien niet dood aan een hartinfarct, maar ben vlg mij al eerder dood door hartfalen en bijwerkingen van die rotzooi. Dus na al jaren van alles geprobeerd te hebben definitief alle medicijnen voor cholesterol afgezworen. Ben benieuwd wanneer alles weer uit mijn lijf is.

30-09-2015 | Man | 65
Angina pectoris
December 2014 vanwege dichtgeslibde kransaderen met spoed 5 bypasses gehad. Was al jaren daarvoor gestopt met statines vanwege problemen hiermee. Na bypasses en wederom klachten met statines overgezet op ezetrol. gemid. cholesterol van 5.5 terug naar 4.2 , maar hondsziek en beroerd bloeddruk ook weer omhoog nu 2 weken zonder ezetrol , voel we weer top! bloeddruk w[lees meer...]eer ok en sport weer volop, en werk weer 65 uur (willeswaar zittend werk) dus let wel extreem op eten maar nooit meer een cholesterol medicijn. Cardioloog gaf aan dat er een nieuw medicijn getest wordt, kan in testgroep, maar gaf ook aan dat 50% kans ik in placebo groep kom dus niet zo zinvol ben 65+, dan maar 5 jaar korter leven ,maar wel kwaliteit