Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (110 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

10-08-2017 | Man | 59
Hoog cholesterol
Ik kreeg dit pilletje als 'aanvulling' naast de Hoofd Cholesterol onderdrukker Zocor, dat later is omgezet naar Crestor. (zie mijn ervaringen aldaar). Werkt ongemerkt. Geen waarneembare bijwerkingen. Prima pilletje.

28-10-2012 | Man | 59
Cholesterol
Veel spierpijn en vermoeidheid, met name borstspier en knieen. Met sporten veel te hoge hartslag tot > 200 normaal met sporten ca 120-130. In rust normaal ca 50 nu met Ezetrol rond 130. Na 3 pillen gestopt en binnen 36 uur alles, behalve spierpijn weer redelijk normaal. Kortom een waardeloos product met e veel te veel bijwerkingen, tot zelfs hartritmestoornissen[lees meer...], op zich achteraf logisch als spieren beinvloed worden.

29-04-2012 | Vrouw | 59
Cholesterol
Na 7 a 8 dagen ernstige spierkrampen 's nachts en rode vlekken in gezicht, die na het stoppen nu verdwenen zijn.

24-02-2012 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
ik had van crestor zoveel pijn en last.Nu na een week ezetrol ben ik zo blij heb goed kunnen slapen en voel me geweldig.Na zo'n korte tijd het is een wonder dat zoiets kan.

07-10-2019 | Man | 58
Hoog cholesterol
Ik heb alle statines uitgeprobeerd ik had er zoveel bijwerkingen van dat gekozen werd voor de injecties van het merk Praluent. Van de injecties kreeg ik een enorme jeuk over heel mijn lichaam dat ik niet in staat was om te werken van de jeuk. Na overleg met de internist afgesproken met Ezetrol te gaan starten. Al vrij snel kreeg ik bijwerkingen zoals kortademig, moe zij[lees meer...]n, en andere klachten die Ik daarvoor niet had ik ben toen terug gegaan naar een opbouw van 1/4 , 1/2 en 3/4. Maar vanaf vandaag is mijn ontlasting slijmerig en mijn urine donkerder. Wie heeft hier ook ervaring mee. Mijn LDL-Chol waarde was zonder medicatie 3,9

09-10-2017 | Vrouw | 58
Angina pectoris
Ik gebruik sinds jaren het medicijn ezetrol. Bij controle kreeg ik pravastatine voorgeschreven ter vervanging, maar kon het niet verdragen, werd er ziek van. bv veel hoofdpijn, zeer slap op de benen en extreem moe. De reden zou zijn dat de ezetrol niets zou toevoegen, naar mijn idee was het een centenkwestie, maar goed, bij mijn laatste bezoek aangegeven dat ik dit echt ni[lees meer...]et meer ga slikken, ik vroeg dus weer om de ezetrol, maar kreeg hem niet meer voorgeschreven. Ik vraag me nu echt wel af of dit verstandig is, hij is toch niet voor niks voorgeschreven. Wat nu? Moet ik een second opinion doen?

31-01-2015 | Man | 58
Diabetes type 1
Ezetrol beviel mij goed. slec hts 1 tablet per dag. uiteindelijk ging toch mijn cholestorol omhoog en spierpijn was niet helemaal weg

01-09-2013 | Vrouw | 58
ezetimibe
alle statestine al gehad nu weer ezetrol ben ten einde raad zoveel spierpijn in de benen en onder in de rug kan haast de trap niet meer opkomen ik heb familiaire cholesterol dus kan niet zonder medicatie

16-02-2012 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
na 20 jaar simvastatine gebruik met veel bijwerkingen op aanraden van arts gestopt en begonnen met ezetrol helaas na 4 weken was mijn cholesterol van 5.9 naar 9.4 dus ben weer gestopt ik moest maar kijken wat ik wil zei huisarts. Nu overweeg ik over 2 maanden weer te gaan prikken en dan maar weer simvastatine proberen ik weet het niet meer.

14-08-2021 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
Nog erger als rosuvastine en de rest. Veel meer pijn en hoge bloeddruk.

20-07-2017 | Man | 57
Hoog cholesterol
Eindelijk een link gelegd met ervaring van andere mensen op deze website. Heb de laatste tijd veel klachten aan de gewrichten in mijn handen en sinds kort last gewricht in mijn schouders, ook veel last van knakken van mijn enkels als ik opsta van de stoel of s'morgens van bed. Krachtverlies in mijn handen. Mijn Fysio kon geen link leggen ivm pijn in mijn schouders, echo [lees meer...]gemaakt en een beetje kalkafzetting gezien: geen aanleiding van mijn pijn in schouder. Toen mijn zwager op bezoek, hij had dezelfde klachten ivm cholesterol medicijnen, toen kwam ik op deze website terecht. Ik weet nu wel 100% zeker dat het aan Ezetrol ligt, ik ga er nu per direct mee stoppen om te kijken of ze minder worden die klachten, ga wel door met Crestor 20 Mg die ik ook erbij moet nemen ......ben benieuwd. Heb hiervoor andere cholesterol medicijnen gehad en daarbij ging het nog veel slechter .

28-04-2017 | Man | 57
Hoog cholesterol
Na ongeveer 3 weken te hebben ingenomen, enorme last van spier en gewrichtspijnen. De laatste nachten bijna niet geslapen van de pijn.Ik ben nu gestopt met deze te nemen, ik hoop dat de pijnen nu snel verdwijnen.

14-12-2015 | Vrouw | 57
Aderverkalking
Ik slik dit middel sinds vandaag. Omdat mijn cholesterol 7.5 is. Heb eerder statines geslikt. Maar mee opgehouden, omdat ik daar vreselijke spierpijnen van kreeg. Ik heb al M.S. en kan dat er niet bij gebruiken. Mijn cardioloog zei dat in dit medicijn geen statines zitten. En weinig bijwerkingen heeft. Maar zoals ik hier lees, geeft dit middel dus ook behoorlijk veel bijwe[lees meer...]rkingen. Bah! Word zo ontmoedigd door al die medicijnen. Ik denk dat ik deze ook maar laat staan.

11-03-2013 | Man | 57
Hart
Had gelijk pijn achter in mijn rug, dus Google. Blijkt de nieren te zijn,en even later bloed plassen.

29-12-2019 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Begin november gestart met de medicatie en al na een paar weken moest ik continu hoesten en was ik enorm kortademig. Eerst dacht ik asn verkoudheid etc. Maar dit was zo heftig. En daarnaast kreeg ik steeds meer spierpijn. Overal in mijn lijf, maar in mijn benen en knieën het ergst. Het was zo erg dat ik amper meer kon opstaan zonder tranen. Na 6 weken op advies gestopt. B[lees meer...]innen n paar dagen waren de hoest en kortademigheid weg. Na een week was de pijn weer bijna weg. Bijna, want mijn linkerbeen is nog steeds niet volledig in orde. Ik baal er enorm van, wilde geen statines ivm de spieren, maar dit medicijn is net zo'n ellende op het gebied van bijwerkingen. In ieder geval, dat is mijn ervaring.

12-09-2012 | Man | 56