Ervaringen met Ezetrol

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (113 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

07-04-2012 | Vrouw | 65
Cholesterol
Net als bij de statines helaas zeer duizelig, al na het innemen van 1 tablet. Aangezien ik vorig jaar 2 maanden last heb gehad van duizeligheid en beroerd voelen door medicijnen (betablokkers), ben ik hier niet langer mee doorgegaan dan 2 dagen. Voel me onderhand een soort proefkonijn.

28-06-2018 | Man | 64
Cholesterol
Omdat ik erg veel last had met statines, veel bijwerkingen op allerlei g bieden. Ben ik hiermee gestopt i.o.m. huisarts. ik was met 24 ur van alle problemen af. Maar de internist vond toch dat er iets aan mijn cholesterol gedaan moest worden, met het middel Ezetrol van de fa. MSD. Het zou anders werken dan statines, dat zal ook wel. Maar binnen 2 weken begonnen dezelfde kl[lees meer...]achten als met de statines, na een maand ben ik gestopt met dit middel en heb de internist een brief geschreven met de klachten. Weer een afspraak gemaakt met de man. Hij zei dat hij nog nooit iemand had meegemaakt die er zo last van had en hij bleef maar hameren op het feit dat de mortaliteit zo'n 40% lager zou zijn met een zo laag mogelijk cholesterol gehalte! Maar dat je je zelf dan niet meer goed kunt bewegen en alles zeer doet en verkrampt wordt overheen gestapt. Helaas heb ik denk ik het middel te lang gebruikt want na 2.5 mnd zijn de klachten nog steeds niet vermindert helaas. Dit in tegenstelling tot de bijwerkingen van de statines die waren na 24u verdwenen. Volgens de internist zouden de klachte verdwijnen als het cholesterol weer op het oude niveau zou zijn maar helaas niet. Dus maar weer naar de huisarts om een afspraak bj de internist te krijgen.

17-04-2018 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
10 Jaar ernstige last van spieren en gewrichten door fibromyalgie (vastgesteld door de reumatoloog). Meegedaan aan een trial voor Lyrica en dat hielp. Waarom deze inleiding, welnu, toen ik statines (alle varianten inmiddels) voorgeschreven kreeg, verergerde de klachten onacceptabel. Sinds januari 2017 is men overgestapt op Ezetrol en ik heb daar nog de minste bijwerkingen[lees meer...] van (als de bijwerkingen uberhaupt te wijten zijn aan de Ezetrol (fibromyalgie en CIAP patient). Het brengt mijn cholesterol iets omlaag en ik probeer rekening te houden met mijn voeding. Het is geen wonderpilletje dat je inneemt en in één klap de cholesterolwaarden op ideaal zet; er moet ernaast ook een dieet of op zijn minst aandacht voor wat men eet gevolgd worden. Ik ben er vooralsnog tevreden over; beter dan de statines.

25-03-2017 | Man | 64
Hartklachten
Spierpijn. Eerder gebruikt en gestopt wegens spierpijn en verkrampen spieren. Weer deze week geprobeerd weer dezelfde klachten en gestopt. Alle statines hebben deze bijwerkingen wanneer er gevoelig voor bent

25-08-2015 | Man | 64
Hartinfarct
Eerst Simvastine gebruikt daarna pravasitine en toen een jaar niets gebruikt, daarna van de vasculair arts ezotrol gekregen. Alle medicijnen gaven bij bij zeer veel spierpijn en instabiliteit. Nu ik gestopt ben met alles is de medicijn erger dan de kwaal. Nu zes weken later nog heel veel spierpijn en instabiliteit. Door neuroloog onderzocht en de oorzaak van mijn klachte[lees meer...]n is te wijten aan de cholesrtol verlagers. De tijd moet het leren hoe het herstel zal gaan.

12-09-2014 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
Sinds 2010 maandelijks naar de fysiotherapeut met nek en rugklachten. Geen resultaten. Doorgegaan naar manuele therapeut, weer geen resultaten. Totdat ik op deze site de verhalen hoor over ezetrol, dat was precies hoe ik me voelde, altijd nek-en rugklachten, knieklachten, slapeloosheid, overal pijn. Ben gestopt met ezetrol maar cholesterol werd te hoog. Na een maand weer [lees meer...]opnieuw ezetrol ingenomen en weer dezelfde pijnen. Nu is het definitief, ik ga zoeken voor een natuurlijke oplossing maar in mijn lichaam niet meer dit vergif.

11-08-2013 | Man | 64
Hoog cholesterol
ik heb onderzoeken gehad in het ziekenhuis omdat ik steeds zo,n pijn had aan mijn linkerkant van mijn heup maar er werd niets gevonden toen kreeg ik te horen van de arts dat ik vitamine d moest gebruiken nu doe ik s,avonds 2x bio-vitamine D3 en sinds ik dit combineer met ezetrol heb ik nergens last meer van

27-05-2013 | Vrouw | 64
Cholesterol
Het medicijn Ezetrol gebruik ik nu een aantal maanden voor mijn Cholesterol, alle andere middelen geprobeerd met veel klachten .Nu dus dit als laatste redmiddel ,veel buikklachten ,tandvleesontstekingen ,oorpijn ,spierpijn en gewrichtsklachten en .........haaruitval ,wat ik heel erg vind ,dat dat doet je denken aan gif !!!!!! mijn man gebruikt dit middel ook sinds enige ti[lees meer...]jd,en ook bij hem veel haaruitval. Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben ?????

11-10-2012 | Vrouw | 64
Cholesterol
ben sinds 2 weken aan ezetrol voel mij er goed bij heb alle andere cholestorol verlagende middelen gebruikt maar kon er niet tegen

10-11-2020 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Na een hartinfarct in 2018 bleek ik al snel intolerant voor statines te zijn, ze hadden ernstige bijwerkingen waar ik niet mee kon leven.. omdat ik familiair belast ben met hart en vaatziekten wilde mijn cardioloog me aan de praluent injecties hebben, maar daarvoor moet ik ezetimibe gebruiken anders worden deze dure injecties niet vergoedt door de zorgverzekering. Ik geb[lees meer...]ruik nu een maand de injecties, maar de ezetimibe gebruik ik inmiddels vier maanden. Voor het verlagen van mijn cholesterol hebben ze bewezen geen enkel effect te hebben. Wel hebben ze veel bijwerkingen , zoals spierpijn, extreme vermoeidheid en hoofdpijn. Ik kan er dus niet mee stoppen omdat ik anders de praluent injecties niet vergoed krijg. Dus ik ben ze voor de nacht gaan slikken ipv in de ochtend en dat helpt goed tegen de vermoeidheid en de hoofdpijn. De spierpijn is er niet minder door, maar er valt nu een stuk beter mee te leven. Wie weet stop ik wel, en doe ik alleen nog alsof ik hem slik, door wel regelmatig het recept te vernieuwen. Dan blijft mijn injectie tenminste vergoed.

09-01-2020 | Vrouw | 63
ezetimibe (10mg)
Geen effect . Vooral maag of gal pijn 's nacht en ' s morgens. Kramp in de pols, lendenpijn, beenkrampen.

28-06-2019 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Ik moet het ook gebruiken om voor andere medicatie in aanmerking te komen. Pure verspilling van de kosten. Ik ga het niet gebruiken als ik zo de bijwerkingen lees.

21-12-2017 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Al vanaf de eerste dag griepachtige verschijnselen en spierpijn. Dit medicijn zou dat niet geven, nadat Simvastatine ook problemen gaf.

27-11-2017 | Man | 63
Hoog cholesterol
Ik gebruik dit medicijn al een geruime tijd sinds dat ik met statines was gestopt ook vanwege ernstige bijwerkingen voor wat betreft spierpijn. Alleen sinds nu ruim 3 maanden geleden ernstige spier- en gewrichtspijn gekregen waarvoor een bloedonderzoek is gestart en daar was een verhoogd ck gehalte waargenomen dit heeft te maken met de spieren. In overleg met de huisar[lees meer...]ts gestopt met dit medicijn, en eigenlijk maar 2 weken, maar omdat het ldl cholesterol weer was gestegen en het ck gehalte onveranderd was toch weer gestart met de ezetrol omdat er vanuit werd gegaan dat de klachten hier niets mee te maken zouden kunnen hebben. Nu vandaag toch maar bij de internist geweest en alles weer doorgesproken, en die vertelde mij dat ik veel langer moest stoppen met de ezetrol, en nu dus vanaf vandaag 2 maanden is haar advies om er zeker van te zijn dat dit medicijn voor deze klachten kunnen zorgen

13-10-2014 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
ik begon in februari met simvastatine 40 mg hevig pijn in bil heup lies knieën kon de trap bijna niet op. toen kreeg ik fluvastine 20 mg een maand ook weer hevig pijn in spieren, daarna in juni kreeg ik ezetrol 10 mg even leek het beter omdat ik niet veel deed. de huisarts denk aan overbelasting, maar ik voel wel dat de spieren en gewrichten pijn doen van die statines,[lees meer...] ben zelf gaan beginnen met glucodamine chondraotine msm voor mijn spier en gewrichten, vanaf een maand geleden, ik denk dat het de helft minder is met pijn, maar dat is met elke dag verschillend, zo probeer je van alles, gezond eten, een magneetkoperhartje in lies voor spierpijn, baad het niet dan schaad het niet, ik zoek nog naar een oplossing???

05-06-2013 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
ALLE andere middelen geprobeerd om de cholesterol te verlagen, maar steeds bijwerkingen. Slik sinds augustus 2012 Ezetrol. Ernstige buikklachten, misselijkheid. Spierkrampen en spierzwakte. Rugpijn. Vanaf dit weekend gestopt, NERGENS meer last van!!!! Wat nu? Cholesterol moet toch op de een of andere manier omlaag.