Adviezen farmacogenetisch testen

Ezetrol (153 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

03-09-2021 | Man | 70
Hoog cholesterol
Dit medicijn gebruik ik niet

22-09-2020 | Man | 67
Hoog cholesterol
Mijn cholesterol blijft mooi laag en binnen de gehanteerde grenzen. Begonnen met het merk Inegy (duur!!), maar onder druk van de zorgverzekeraar krijg ik van de apotheek steeds andere fabrikaten. Wel dezelfde samenstelling, maar in verschillende innamevormen en formaten: busje met losse tabletten, doordrukstrip.

05-07-2019 | Man | 86
Hoog cholesterol
na inname ernstige pijn in enkels en kuiten

02-02-2017 | Man | 46

30-04-2015 | Man | 73
Cholesterol nu prima

09-12-2014 | Man | 44
ezetimibe / simvastatine (10/80mg)
Hoog cholesterol
Ik ben zelf zeer tevreden over Inegy. Er zijn alleen onlangs diverse klachten opgetreden. Heb momenteel veel last van mijn onderrug, schouders, knieën en voeten, soms ook mijn handen. Dacht aan reuma en ben naar specialist geweest. Die vertelde over de mogelijke bijwerkingen van het medicijn. Nu ga ik na overleg tijdelijk stoppen met Inegy en dan hopen dat de klachten ver[lees meer...]minderen/verwijderen. Heb zo juist gelezen dat Q10 hier bij kan gaan helpen, dit is dus ook een vraag die ik ga stellen over een paar weken aan mijn huisarts. Nu maar hopen dat de klachten minder worden en dan wil ik hier nog wel eens op terug komen. Over het algemeen, uitermate tevreden, medicijn werkt perfect.

03-06-2013 | Man | 67
Hoog cholesterol
op eigen verzoek twee maanden gestopt met inegy, vanwege spierpijnen en kramp. Chol in die tijd gestegen van 3,8 naar 6,6. Jammer, ik voelde mij in die twee maanden veel beter, maar, toch maar weer gestart.

19-02-2013 | Man | 54
Cholesterol
vroeger Zocor gebruikt. Last van zware benen. Overgeschakeld nr Inegy sinds een jaar of 7. Ook zware, vermoeide benen. Ook gepaard met duizeligheid. Geen spierklachten in de andere ledematen. Erger in de winter, 's avonds soms beter. Ik neem het medicein voor het slapengaan in. Heeft iemand anders dezelfde symptomen. Maak me vooral zorgen dat er blijven spierschade zou zij[lees meer...]n?

31-01-2013 | Man | 54
Hoog cholesterol
Na zo'n 25 jaar simvastines geslikt te hebben bleven mijn cholesterol waarden te hoog (familiair). Ik gebruik Inegy nu al 10 jaar en (tot nog toe) zonder dat ik daarvan grote bijwerkingen heb ondervonden. Mijn cholestrol waarden zijn nu wel behoorlijk naar beneden.

12-09-2012 | Man | 50

10-08-2012 | Man | 70
Cholesterol
Ik gebruik Inegy nu 2 jaar,maar sinds een week of zes, heb ik ineens vervelende bijwerkingen zoals, hoesten,spierslapte,verhoogde psa waarde van het bloed,tinteling in linkerbeen en linker arm,dit al langere tijd,daardoor al verschillende malen opgenomen in het ziekenhuis, omdat ik al eerder een herseninfarct heb gehad. Nu weer een prostaatonderzoek vanwege verhoogde psa w[lees meer...]aarden.

02-08-2012 | Man | 64
Hoog cholesterol
Ben 64 en heb een te hoog cholestorol gehalte. Zit een beetje in de familie. Heb intussen een Tia gehad omdat mijn halsslagaders dicht zaten. Ben al aan mijn hals geopereerd en ook aan mijn rechter lies. Heb ook een aneurysma in mijn buikslagader. Heb dus geen keus, ik MOET wel cholestorol verlagende middelen slikken. ben begonnen met simvastatine, daarna crestor, lipitor [lees meer...]en nu dus inegy. Heb alle bijverschijnselen al wel gehad. Pijn in handen, benen gewrichten en nu dus in mijn knokkels. Niet te harden soms. Weet iemand soms nog een oplossing? ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee.

10-05-2012 | Man | 62
Hoog cholesterol
Gebruik meer dan veertig jaar cholesterol verlagende medicijnen, begonnen met questran daarna visolie totdat er eindelijk een pilletje kwam (zocor) ik heb allerlei ongemakken gehad zoals ontstoken achillespezen, spierpijn, lusteloosheid enz. Sinds medio 2006 gebruik ik inegy 80/10 cholesterolwaardes prima, maar ik ben bang wat de langere termijn gaat brengen. Sinds enige t[lees meer...]ijd heb ik vitamine B12 en calcium tekort ook heb ik keel en longproblemen (hoesten) en is spierpijn een chronisch probleem waar je mee leert te leven goed voelt het niet.

28-10-2019 | Vrouw | 68
Cholesterol
Erfelijke cholesterol. Slik nu deze. Inergy helpt voor mij het beste. Van de andere varianten krijg ik veel spierpijn. Alleen steeds van een andere fabrikant vanwege de kosten ziekenfds. Ik vindt dat erg vervelend. Momenteel heb ik regelmatig een soort galbultjes. Of dat van de nieuwe fabrikant komt wordt nu uitgezocht. Ook veel bewegen helpt. En matig vet eten. Een gezon[lees meer...]de levensstijl helpt. Ik drink per dag 1.5 liter water. Op het toilet staat een beker. Iedere x als ik toilet drink ik een beker leeg. Dan is het veel water drinken te doen.

15-05-2015 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
In mei 2011 werd bij mij Diabetes 2 en te hoog cholesterol geconstateerd. Ben dus buiten de Metformine ook Inegy voor het te hoog cholesterol moeten gaan slikken. Geen enkel probleem ermee, dus geen bijwerkingen.

02-03-2015 | Vrouw | 57
Cholesterol
Sinds het gebruik heb ik last van stijfheid in alle ledematen

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum