Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (85 meningen)
Diabetes type 2 (6 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

25-01-2012 | Man | 65
Cholesterol
na gebruik van simvastatine gestopt.... reden... hele erge darmkrampen 1 jaar geprobeerd zelf mee gestopt daarna dokter gewaarschuwd.moest van de dokter een paar weken stoppen.darm krampen waren na een dag over. kreeg na een paar weken pravastatine na 2 dagen zelfde probleem.De onlasting word je lichaam uitgedrukt 2tot3 keer.... daarna hele erge krampen. probeer het nog o[lees meer...]m gelijk met eten in te nemen,als dit niet helpt stop ik hier ook mee.je kan niet eens normaal naar buiten bang dat je naar het toilet moet.... nee dank je wel zo wil ik geen medicijnen in nemen.

25-01-2012 | Man | 65
Cholesterol
na een paar dagen weer veel last van darmkrampen had ik met simvastatine 40 mg.ben er mee gestopt met simvastatine omdat ik een normaal leven wil leiden .Heb het een jaar geprobeerd was genoeg voor mij. Met pravastatine 20 mg zelfde klachten darm klachten.kijk het nog een paar dagen aan,verbeterd het niet stop ik hier ook mee.het is net of na een paar dagen je darmen hel[lees meer...]emaal leeggeperst worden,als ik geweest ben en sta op moet ik even daarna weer dat 3 tot 4 keer het word.....de ontlasting word er gewoon uitgeperst vreselijk.daarna heel erge krampen.

09-01-2012 | Man | 61
Hartinfarct
eerst andere cholesterol verlagers geprobeerd, deze gaven teveel bijwerkingen.

19-11-2011 | Man | 65
Cholestorol verlaging
de dokters hebben me 4 jaar aan het lijntje gehouden.Mijn klachten zijn vooral gevoelloosheid , in de zelfde maten, in beide onderbenen en voeten .Vanaf het begin van mijn behandelingen sprak men reeds over het product " statine" ,doch ik werd altijd in het ongewisse gelaten.Na bezoek aan een osteopaat , raadde deze me aan "visolie " en "coQ10" te gebruiken. Na drie weke[lees meer...]n is het resultaat enorm , de voet en beenklachten zijn vermindert en zelfs mijn cholesterolwaarden zijn ook vermindert.

17-11-2011 | Man | 59
pravastatine
Na enkele weken blackouts, erge spierstijfheid. Door neuroloog onderzocht, niets afwijkends gevonden. Na 5 maanden gebruik weer blackouts, geheugenverlies. Zeer veel stijfheid van spieren, van benen tot (vooral) in de nek. Na stoppen met gebruik wordt de spierstijfheid iedere dag minder. Ook simvastatine gaf veel bijwerkingen. Ga zelf streng dieet volgen, en kijken of dat [lees meer...]helpt, want pravastatine hielp toch niet genoeg tegen hoog cholesterol.

10-11-2011 | Man | 70
Cholesterol
's avonds innemen voor het slapen.

07-11-2011 | Man | 63

06-09-2011 | Man | 21
Hoog cholesterol
Ik kijk er dagelijks naar uit om dit medicijn weer in te mogen nemen. Erg tevreden over dit product. Trouwens, de bijsluiter is wel een dikke pil.

05-08-2011 | Man | 73
Cholesterol
Ik wandel graag en veel. Maar na het gebruik van dit product had ik steeds pijn in de kuiten. Dom van mij om het door te nemen, want aan de kuit zit de achillespees en die doet momenteel erg pijn. Wandelen kan voorlopig niet meer en nu afwachten of de pijn over gaat.

04-05-2011 | Man | 64
Diabeet
heel erg veel pijn in benen en spieren

05-10-2021 | Vrouw | 48
Hoog cholesterol
Jarenlang gewrichtspijn gehad met reuma medicatie om de pijn tegen te gaan. Na stoppen met simvastatine verdwenen de klachten in ca. half jaar tijd en bleek het medicijn de oorzaak te zijn geweest. Nu pravastatine, maar na aantal maanden gebruik komen dezelfde klachten terug. Ernstige spier- en gewrichtspijn, alsof ik zware griep heb. Niet te doen, ik lijk niet tegen stat[lees meer...]ines te kunnen en heb besloten een gewone cholesterolverlager te vragen, zonder statine.

23-06-2020 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
5 dagen deze medicatie geslikt. Niet meer kunnen functioneren, slapen overdag, 's nachts niet kunnen slapen van de krampen, heel erg vermoeid. Spierpijn in voeten, benen, liezen, linkerarm, vingers linkerhand, nek. Op eigen initiatief gestopt, want gevoel 'dan kun zit ik achter de geraniums' Week geleden pillen aten staan, maar nog weinig verbetering. Paar jaar terug oo[lees meer...]k statine voorgeschreven gekregen, ook daarbij vervelende bijwerkingen. Geen statines meer, voor mij lijf is het vergif.

09-11-2019 | Vrouw | 69
haaruitval

01-09-2019 | Vrouw | 63
pravastatine (40mg)
ik ben van een energiek iemand in een ander persoon geworden

20-08-2019 | Vrouw | 53
Angina pectoris
Ondanks een laag cholesterol gehalte in het bloed moest ik toch een statine slikken. ( Agina Pectoris) Ben begonnen met atorvastatine 40 mg, daarna simvastatine 40 mg en rosuvastatine 40 mg. Bij alle 3 behoorlijke bijwerkingen zoals hoofdpijn, maag/ darmklachten en erg duizelig. Nu aan de pravastatine, begonnen met 40 mg . Weer dezelfde bijwerkingen, de dosis is nu verlaag[lees meer...]d ( recent) naar 10 mg per dag. Bijwerkingen zijn minder, maar het is nog steeds geen favoriet middel . Wordt vervolgd...

01-04-2019 | Vrouw | 73
Hoog cholesterol
Na 1 jaar Simvastatine 20117 over op Pravastatine 2018 Al vrij snel kramp op de kuiten Na inname Q10 verbeterde dat. Na 2 maanden last van handen voornamelijk de vingers( stijfheid en triggervingers en duim, na 3/4 jaar bovenarm spierpijn, weer iets later schouder en behoorlijke nek klachten, tevens onderrug klachten. Dit gaat dus niet goed zo. Ik stop nu accuut en ga we[lees meer...]er overleggen met de huisarts. De dosering van 10 mg halveerde ik nog naar 5 mg. Desondanks deze klachten.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum