Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (84 meningen)
Diabetes type 2 (6 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

07-11-2011 | Vrouw | 70
Cholesterol
alle tijd al helemaal goed.

07-11-2011 | Man | 63

31-10-2011 | Vrouw | 19
Familiar hyper cholesterolemia.
Met deze medicatie heb ik meer energie en ben ik minder vermoeid, ook ben ik minder duf en zo meer mezelf! De spierpijn is verminderd nog niet helemaal weg, maar dit probeer ik te verhelpen met sporten. Wel heb ik last van misselijkheid en geen zin in eten.

27-10-2011 | Vrouw | 61
Cholesterol.
gebruik het pas kort, maar tot nu toe bevalt het prima

26-10-2011 | Vrouw | 68
Preventief.
alles is goed.

02-10-2011 | Vrouw | 38
Te hoog cholesterol
Wat een goedkope troep zeg, obstipatie, misselijk heel de dag door, veel spierpijn wekenlang op bed gelegen

11-09-2011 | Vrouw | 59
Te hoog cholestorol
Heb eerst lipitor en simvastatine gehad maar daar kreeg ik erg veel hoofdpijn van. Nu pravastatine maar daar kreeg ik erg veel jeuk van op vooral mijn armen en kreeg een zonneallergie, waardoor ik niet eens meer in de zon kon zitten, dat branden heel erg. Niet leuk vooral niet s'zomers. Mocht 4 weken stoppen en de jeuk en allergie is helemaal weg. Ik denk dat ik ze niet[lees meer...] meer ga slikken. (REd; wij adviseren altijd om het stoppen met medicijnen in overleg te doen met uw behandelend arts en/ of apotheker)

11-09-2011 | Vrouw | 59
Te hoog cholestorol
Krijg van pravastatine erg veel jeuk op vooral armen maar ook een zonneallergie, kon niet eens meer in de zon zitten, het branden heel erg op mijn huid. Mocht nu 4 weken stoppen en de jeuk en allergie zijn helemaal weg, denk dan ik niet meer pravastatine ga slikken, zoek wel andere alternatieven.

06-09-2011 | Man | 21
Hoog cholesterol
Ik kijk er dagelijks naar uit om dit medicijn weer in te mogen nemen. Erg tevreden over dit product. Trouwens, de bijsluiter is wel een dikke pil.

07-08-2011 | Vrouw | 54
CHOLESTOROL
Na een ooginfarct in oktober 2009 door de medische molen gegaan en o.a. simvastatine voorgeschreven gekregen. Had veel last van spier en gewrichtspijnen, extreme vermoeidheid , concentratie problemen. Gestopt en na een tijdje waren deze klachten vrdwenen maar het choletorolgehalt was weer gestegen dus toen aan de pravastatine. Binnen de kortste keren weer de zelfde klachte[lees meer...]n als bij de somvastatine. Choletorol was keurig. Toch vanwege de ernst van de bijwerkingen (kan niet normaal functioneren)sinds plm 2 weken weer gestopt. Bijwerkingen zijn nog niet weg, ik hoop snel verbetering te voelen.

05-08-2011 | Man | 73
Cholesterol
Ik wandel graag en veel. Maar na het gebruik van dit product had ik steeds pijn in de kuiten. Dom van mij om het door te nemen, want aan de kuit zit de achillespees en die doet momenteel erg pijn. Wandelen kan voorlopig niet meer en nu afwachten of de pijn over gaat.

25-07-2011 | Vrouw | 43
Hoog cholesterol
Ik kreeg na het gebruik en bijwerkingen van symvastatine, pravastatine voor geschreven. Na gebruik van 14 dagen kreeg ik uitslag in mijn gezicht. Op aanraden van de cardioloog mag ik nu 2 maanden stoppen. Bij de volgende controle (2maanden) gaan we het evalueren.

04-05-2011 | Man | 64
Diabeet
heel erg veel pijn in benen en spieren

23-04-2011 | Vrouw | 58
Hoog cholosterol
gebruikte het al eerder en ebn toen gestopt omdat ik zoveel pijn in mijn benen heb.Eet heel gezond maar toch een iets te hoog cholosterol dus op advies van mijn diabetusverpleegkundige weer begonnen met pravastatine.Helaas na al een korte periode van inname weer gigantische pijn in mijn benen. Zwaar en gespannen...is er een ander middel dat wel werkt maar dat dit niet ver[lees meer...]oorzaakt.

11-03-2011 | Vrouw | 51

23-01-2011 | Man | 70
er zijn geen problemen

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum