rosuvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (67 meningen)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

17-08-2020 | Vrouw | 56
Hartfalen
Slik verschillende medi Rosuvastatine 20 mg Atenol 25 mg Grepid 75 mg Amlodipine 5 mg Perindopril 8mg Pantoprazol 40 mg Acetylsalicylzuur 80 mg En allemaal bijwerkingen waar je niet blij van word

21-06-2020 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Voel me steeds slechter, zwakker fysiek en geestelijk. Ik ben mezelf beetje kwijt. Duizelig en Angstig. Tot mijn man vandaag zei dat het misschien door het medicijn komt. Ik stop per direct en hoop dat ik mezelf weer word. Ik ben een nuchtere relaxte krachtige vrouw. Die wil ik weer terug.

29-05-2020 | Vrouw | 72
Cholesterol
Mijn rechter knie pijnlijk stijf en opgezet Last in mijn onderlig

23-04-2020 | Man | 75
Spierpijn,algemene malaise,stijfheid

19-04-2020 | Vrouw | 81
rosuvastatine (5mg)
sinds een maand gebruik ik rosuvastatines 5mg.slaap slecht veel spierpijn en tot overmaat heb ik een halve knie protege die ook steeds dikker word

25-03-2020 | Man | 51
Hoog cholesterol
Mijn Cardioloog doet weer een poging mij aan statine te krijgen, ik weiger met goede reden. Teveel risico op krijgen van secondaire ziektes zoals Alzheimer, Suikerziekte en jawel, verdere verzwakking van het hart. Daarnaast heb je nog de diverse andere bijwerkingen, tast het je denk vermogen aan, verzwakt je spieren, en maakt je snel moe. Als laatste reden is dat de weten[lees meer...]schap steeds meer resultaten laat zien dat hoog cholesterol juist hartfalen vermindert!

16-03-2020 | Man | 73
Cholesterol
Rosuvastatine Aurobindo heb ik vandaag gehad maar niet gestart. Er is geen keuzemogelijkheid om aan te geven dat ik niet ben gestart. Ik durf niet. Ik gebruik nog 10 soorten na harttransplantatie. De Salicylaten die in het middel zitten maken mij onzeker.

26-02-2020 | Man | 67
rosuvastatine (20mg)
03-09-2019 Vrouw, 67 (gekopieerd van een eerdere reactie op deze 'site') Kunt U, vrouw van 67 jaar oud (net als ik), persoonlijk contact met mij opnemen via deze site. Ook ik heb m.i.v. vandaag rosuvastatine voorgeschreven gekregen vanwege de nieuwe grenswaarde 1,8 van het LDL. Deze waarde lag na recent bloedonderzoek iets boven de 2,5 (streefwaarde oude richtlijn) [lees meer...]Hiervoorafgaand atorvastatine gebruikt met redelijk draagbare pijnklachten en doofheid in rechterbeen. >> Zal ik nu wel of zal ik niet slikken of toch eerst maar om de dag om daarmee de 'pijngolven' beter waar te nemen? Als je bij de praktijkverpleegkundige of apotheker begint over de 'verdienmodellen' van 'BigPharma' verschiet men van kleur of reageren de aangesproken personen nogal bozig. (Meamedica.fr : de privé gegevens zijn verwijderd - zie onze voorwaarden- reageren mogelijk via deze platform. )

07-01-2020 | Man | 78
rosuvastatine (20mg)
Ben nog bezig om het uit te zoeken ( al twee jaar) , is een moeilijke opgaven want niemand weet het..! tot nu toe / Ik vermoed van de Atorvastatine of Amlodipine of Rosuvastatine…! Ben er mee gestopt maar de pijne blijven.....daarvoor had ik niet alles was oké. Kan moeilijker ;lopen-slapen-en bewegen...voel mij onzeker soms als de pijn er is/ Overdag gaat het een beetje[lees meer...]....maar de pijn is soms erg pijnlijk

23-12-2019 | Man | 72
Hoog cholesterol
Veel spierpijnen en stijfheid in mijn benen. Ook 's nachts. Moeite met lopen maar niet met fietsen. Zeer ontevreden want ik doe iedere dag mee met Nederland in Beweging en fiets ook iedere dag dus daar kan het niet aan liggen. Ga die pillen nu om de dag innemen . Cholesterol wel behoorlijk gezakt maar ik vind die bijwerkingen onaanvaardbaar.

17-10-2019 | Vrouw | 47
Aderverkalking
Ik merk dat Atorvastatine en de Rosuvastatine allebei ernstige pijnklachten geven aan mijn benen. Na lang gebruik zo erg dat ik bijna niet meer kan lopen.

04-10-2019 | Man | 87
Aderverkalking
gebruik dit medicijn als Crestor al heel lang om het cholesterolnivo laag te houden, dat ligt nog steeds onder het kritische nivo. Nooit problemen gehad. Ter vermindering van het nogal ruime overig medicijngebruik is overgestapt naar 5 mg per 2 dagen. Ondanks dat er op het recept van de cardioloog tussen haakjes "Crestor" vermeld staat is door de apotheek "Teva" verstrekt[lees meer...]. Dit middel heeft onaanvaardbare bijwerkingen (duizeligheid, slopende vermoeidheid in de benen) en moest om voor verstrekking in aanmerking te komen (nog) meer expliciet op het recept vermeld worden. Dat is inmiddels gebeurd.

18-09-2019 | Man | 60
Aortaklep aandoening
Nadat de apotheker weer die goedkope rotzooi leverde kreeg ik kriebelhoest die niet over ging. Ik heb 16 jaar Crestor geslikt en eigenlijk weinig last van bijwerkingen gehad tot de apotheker begon met rovustatine auro bindo zeer veel bijwerkingen nadat ik zelf had uitgezocht waarom blijkt volgens het farmacotherapeutisch kompas da de combinatie met Clopidogrel niet zo gelu[lees meer...]kkig is. Rosuvastatine blijft veel langer werkzaam dan zou moeten. Ben nu gestopt in overleg met de huisarts.

09-09-2019 | Vrouw | 63
rosuvastatine (40mg)
Cholesterol
Ik heb ze gekregen omdat ik een hoog cholesterol had, maar wil her liefste stoppen, omdat het soms niet te houden is van de kramp!

03-09-2019 | Vrouw | 67
rosuvastatine (40mg)
Allergische reactie
Of ik mijn eigen verhaal lees. Nu al 9 weken vreselijke pijnen. Medicijnen helpen niet de pijn te verlichten. De apotheker was niet op de hoogte dat je dit medicijn niet moet voorschrijven aan mensen boven 65jaar. Heel vreemd ik had binnen korte tijd googelen dit gevonden, maar is een geld kwestie ze krijgen een flinke korting van de pharmacie als ze dit medicijn voorschri[lees meer...]jven. Wat het doet met de patiënten is niet van belang. Ook ik kreeg in het ziekenhuis te horen dat dit troep is voor ouderen. Dus accepteer dit middel niet is mijn advies

03-09-2019 | Vrouw | 54
Angina pectoris
Heel lang met deze klachten gelopen. Apotheek geeft steeds van verschillende firma's.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum