Ervaringen met Simvastatine

simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (742 meningen)
Diabetes type 2 (53 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

09-10-2019 | Vrouw | 63

01-09-2019 | Vrouw | 61
simvastatine (40mg)
Al de hele periode had ik last van mijn kuiten. Toen ik informatie las over statines, heb ik contact opgenomen met de huisarts. Kreeg andere statines atorvastine enrosuvastine. klachten werden heftiger

28-08-2019 | Vrouw | 57
Cholesterol
Pas na maanden kreeg ik zichtbare klachten maar had niet meteen door dat deze pillen de reden waren. Alles wat op bijsluiter staat heb ik zo goed als , zwakte vermoeidheid netelroos haaruitval spierpijn hoestbuien hoofdpijn jeuk overal etc... gewoon het gevoel alsof je doodgaat of bijna er bent ....

23-08-2019 | Vrouw | 38

29-07-2019 | Vrouw | 72
Aangeboren hartafwijking
Rode plekken overal

28-07-2019 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ik heb Simvastatin Sandoz 20 Mg gedurende 15 maanden gebruikt. De eerste 2 maanden had ik nergens last van. Nadien is het begonnen met hartritmestoornissen, dan pijnlijke voet, nadien rugklachten, nog wat later pijnlijke spieren bovenbenen, onderbenen, kuiten, heupen, bekken. Na 1 jaar ben ik door ondraaglijke pijnen opgenomen in het ziekenhuis. Bij ontslag uit het ziekenh[lees meer...]uis wist ik nog steeds niet waar de pijnen vandaan kwamen. Tot ik “Dr. Google” consulteerde en alle forums en websites bekeek. Daar had ik het antwoord... géén enkele dokter die daar aan gedacht heeft! Nu, eindelijk gestopt met de statines sinds 5 weken en heb nog steeds véél pijn maar geleidelijk aan gaat het beter. In de meeste gevallen verdwijnen de bijwerkingen binnen de 2 maanden, héél af en toe duurt het 6 maanden.

25-07-2019 | Vrouw | 63
Cholesterol
Bij Dagelijks gebruik, en de beenkrampen zijn snachts tot ondraagelijk, tot 10 keer minstens. Wanneer ik af en toe 1 tabletje neem, valt het op dat de beenkrampen sterk verminderen, en wanneer ik een week geen neem, vallen de krampen volledig weg. Dus duidelijk van dit product. Mijn man had dit probleem ook, en heeft het jaren genomen en problemen met krampen gehad, is [lees meer...]nu overgeschakeld op een ander product en weg krampen.

19-06-2019 | Vrouw | 53
Herseninfarct
Voelde me steeds slechter, geen energie, algehele malaise, soort van kater gevoel. Na stoppen snel weer goed gevoel. Met simvastane gaf ik mijn leven een hele dikke onvoldoende. Nu gestopt en voel me als herboren.

15-06-2019 | Vrouw | 58
simvastatine (80mg)
Ik kreeg Simvastatine voorgeschreven omdat ik diabetes type2 heb. Mijn cholesterol was niet te hoog maar het was uit voorzorg zei de huisarts. Ik heb het een aantal jaren gebruikt. De bijwerkingen zijn echter zo erg dat ik er sinds twee maanden mee ben gestopt. Ik had het er al wel eens met mijn huisarts over gehad maar die zei, je moet het gebruiken. Ik had ook niet [lees meer...]het vermoeden dat de klachten bijwerkingen waren van de Simvastatine totdat ik de verhalen hoorden van andere mensen die ook de Simvastatine gebruiken en gestopt zijn. De bijwerkingen waren, maagkrampen vooral na het innemen dus 's avonds in bed met enorme maagkrampen en spierpijn in de benen. Probeer dan maar eens om in slaap te vallen. En ik had overdag ook erg veel last van spierpijn en gewrichtspijn en dat overal in mijn lichaam. Ik kon op een bepaald moment de duim van mijn linkerhand niet meer gebruiken omdat dat gewricht erg pijnlijk en dik was geworden. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat ik de muis van mijn laptop hanteer met mijn linkerhand. Sinds ik ben gestopt met Simvastatine is mijn duim een stuk verbeterd en nu is het zelfs weer helemaal genezen. Ik had ook erg veel last van vermoeidheid en vergeetachtigheid en concentratieproblemen. Nu ik gestopt ben, heb ik het gevoel dat ik tien jaar jonger ben. Ik sport al mijn hele leven lang en de laatste tijd koste mij dat erg veel moeite vanwege spier en gewrichtspijn. Nu kan ik weer lekker meedoen met sporten zonder pijn.

05-06-2019 | Vrouw | 74
simvastatine (40mg)
Simvastatine is heel slecht voor je spieren. Gebruiken jullie Rode Gist Rijst tabletten met MONACOLINE K 10mg let wel MONACOLINE K 10mg moet erbij. Kruidvat verkoopt het.

01-06-2019 | Vrouw | 81
Cholesterol
Mijn huisarts vond cholesterolverlagers nodig, de praktijkbegeleider niet. Ik ben ‘81 jaar. Van de pillen kreeg ik veel last.Simvastatine 40mg. Het geheugen werd slecht. Kon zelfs de kopjes in mijn keuken niet vinden. Ook postcode,banknummers e.d. wist ik niet. Na 2 maanden gestopt. Nu ,na 5 weken zonder de pillen) , nog steeds wat duizelig en zwak geheugen.Ook heb ik nu [lees meer...]last van droge ogen.

12-05-2019 | Vrouw | 72
simvastatine (10mg)
Cholesterol
Eerst slikte in Crestor omdat de huisarts ze niet meer voor mocht schrijven kreeg ik simvastatine na 2 maanden kon ik niet meer lopen van kramp in mijn bovenbenen,Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk dus even zitten kijken op internet en er waren zelfs mensen die in een rolstoel terecht waren gekomen. Terug bij de huisarts en ge[lees meer...]vraagd of ik weer Crestor kon krijgen, dit kon hij weer voorschrijven, omdat mijn cholesterol verhoogd was. Nu slik alweer een hele tijd mijn oude medicijn en nergens meer last van. Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk

11-05-2019 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Ik gebruik simvastine 40mgnu heb ik sinds een week of 6 veel pijn in boven benen zou dat daar door kúnnen komen

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, nu nieuw medicijn, atorvastatine en de bijwerkingen zijn er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......

03-05-2019 | Vrouw | 52
Cholesterol
2 jaar simvastanie teva gebruikt zonder enige bijwerkingen. Moest nu van de zorgverzekering overstappen naar sandoz. Heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet wilde omdat ik al eerder bijwerkingen had bij andere medecijnen ( niet simvastatine) Maar hun beleid is nu zo dat ik eerst sandoz moet innemen en als deze niet gaat, dan zou ik eerst nog 2 andere merken moeten probere[lees meer...]n. Pas daarna kan ik weer teva krijgen. Geld is belangrijker dan gezondheid bij de verzekeraar. Maar ik zit nu met de klachten. Slik nu niets meer. En nu maar afwachten hoelang dit nog duurt

18-04-2019 | Vrouw | 78
Afslanken - overgewicht
ik ben gestopt er mee daar ik bloed verlies had en maagbloeding en spierpijn ben nu zins 1 jaar gestopt en voel mij nu heel goed led op mijn eten en mijn colostol is nu ok