simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (722 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

23-09-2020 | Vrouw | 74
Cholesterol
Iets te hoog cholesterolgehalte toen dit medicijn voorgeschreven gekregen. Achteraf gezien , langzamerhand steeds meer last van hevige verkramping in voeten en benen. Ik ga nu stoppen met simvastatine en wil even ervaren hoe het dan met de kramp gaat.

03-02-2020 | Man | 74
Te hoog verkeerd cholesterol

21-07-2019 | Man | 74
ADD

21-07-2019 | Man | 74
ADD
Na vele jaren crestor,over naar simvastine 40,jaren klachten kramp in benen. De Neuroloog en huisarts vertelde mij nooit ,de oorzaak zou simvastine kunnen zijn. Tot enkele dagen geleden,uw nierfuntie is slechts 39 zou u willen stoppen??? Wat een slechte informatie,geen vertrouwen meer ,in dokters ik neem niets meer en voel mij nu al veel beter.

05-06-2019 | Vrouw | 74
simvastatine (40mg)
Simvastatine is heel slecht voor je spieren. Gebruiken jullie Rode Gist Rijst tabletten met MONACOLINE K 10mg let wel MONACOLINE K 10mg moet erbij. Kruidvat verkoopt het.

11-05-2019 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Ik gebruik simvastine 40mgnu heb ik sinds een week of 6 veel pijn in boven benen zou dat daar door kúnnen komen

01-08-2019 | Man | 75
simvastatine (20mg)
Angina pectoris
Na een hart bypass operatie x statine gekregen, meerder soorten geen van allen werkten prettig, allerlei klachten. Nu Pradulent 14 dgs injectie 75 mg gaat het goed, chloresterol laag 1.6/1.8. ! ik twijfel of dat nou nodig is het gaat me verder goed na de 5 bypasses operatie.

02-04-2020 | Vrouw | 76
Hartfalen
Heb 8 jaar lang meerdere soorten statines gebruikt ondanks spierpijn en huidklachten. Ben vorige maand acuut gestopt vanwege spierscheuringen en een spierruptuur!. Volgens mijn huisarts moeten specialisten dit verplicht voorschrijven. Evenals maagzuurremmers bij het gebruik van bloedverdunners! Het ergste is, volgens mijn huisarts, dat er de laatste jaren heel erg w[lees meer...]ordt getwijfeld aan de werking van statines!

16-05-2019 | Man | 76
Hoog cholesterol
Jarenlag dit geslikt. Na langzame verlaging dosering blef de cholesterol op een acceptabel niveau. Spierafbraak schade heeft mij nog jaren geduurd om die verminderd te krijgen. Mijn mening: een arts moet al een top argumentatie hebben om deze levensgevaarlijke middelen te slikken. Vraag maar aan Bayer die honderden doden in de USA met statine heeft veroorzaakt. Samengev[lees meer...]at: ik nooit meer.

14-05-2021 | Man | 77
Diabetes type 2
Werkt goed

21-12-2018 | Man | 77
simvastatine (20mg)
Hoog cholesterol
Ik ondervind een algemene stijfheid

18-04-2019 | Vrouw | 78
Afslanken - overgewicht
ik ben gestopt er mee daar ik bloed verlies had en maagbloeding en spierpijn ben nu zins 1 jaar gestopt en voel mij nu heel goed led op mijn eten en mijn colostol is nu ok

25-11-2018 | Man | 78
Hoog cholesterol
Tot medio 2018 was bijwerking niet aanwezig. Nu de pijn dagelijks is en zitten en gaan bemoeilijkt, wil ik gaarne een advies over hoe ik van die pijn in de linkerachterbil kan worden verlost. Sommigen beweren Rode Gist Rijst, maar je mag die Simvastatine niet zo maar niet vervangen door Rode Gist rijst. Dus zit ik met een probleem. Artsen en specialisten geven geen ant[lees meer...]woord. Voorlopig ben ik deze week begonnen met het innemen van Q10, daarvan wordt gezegd dat het de bijwerkingen van Simvastatine wegneemt! Is dat wel zo?

10-10-2018 | Man | 78

05-04-2021 | Vrouw | 80
Veel klachten zins ik dit medicijn gebruik ongeveer ruim 1 jaar

01-06-2019 | Vrouw | 81
Cholesterol
Mijn huisarts vond cholesterolverlagers nodig, de praktijkbegeleider niet. Ik ben ‘81 jaar. Van de pillen kreeg ik veel last.Simvastatine 40mg. Het geheugen werd slecht. Kon zelfs de kopjes in mijn keuken niet vinden. Ook postcode,banknummers e.d. wist ik niet. Na 2 maanden gestopt. Nu ,na 5 weken zonder de pillen) , nog steeds wat duizelig en zwak geheugen.Ook heb ik nu [lees meer...]last van droge ogen.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum