Ervaringen met Simvastatine

simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (744 meningen)
Diabetes type 2 (53 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

03-02-2020 | Man | 74
Te hoog verkeerd cholesterol

21-07-2019 | Man | 74
ADD

21-07-2019 | Man | 74
ADD
Na vele jaren crestor,over naar simvastine 40,jaren klachten kramp in benen. De Neuroloog en huisarts vertelde mij nooit ,de oorzaak zou simvastine kunnen zijn. Tot enkele dagen geleden,uw nierfuntie is slechts 39 zou u willen stoppen??? Wat een slechte informatie,geen vertrouwen meer ,in dokters ik neem niets meer en voel mij nu al veel beter.

05-06-2019 | Vrouw | 74
simvastatine (40mg)
Simvastatine is heel slecht voor je spieren. Gebruiken jullie Rode Gist Rijst tabletten met MONACOLINE K 10mg let wel MONACOLINE K 10mg moet erbij. Kruidvat verkoopt het.

11-05-2019 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Ik gebruik simvastine 40mgnu heb ik sinds een week of 6 veel pijn in boven benen zou dat daar door kúnnen komen

10-04-2023 | Man | 75

01-08-2019 | Man | 75
simvastatine (20mg)
Angina pectoris
Na een hart bypass operatie x statine gekregen, meerder soorten geen van allen werkten prettig, allerlei klachten. Nu Pradulent 14 dgs injectie 75 mg gaat het goed, chloresterol laag 1.6/1.8. ! ik twijfel of dat nou nodig is het gaat me verder goed na de 5 bypasses operatie.

15-12-2022 | Vrouw | 76
Cholesterol
last van spieren en gewrichten. Waren pijnlijk

02-04-2020 | Vrouw | 76
Hartfalen
Heb 8 jaar lang meerdere soorten statines gebruikt ondanks spierpijn en huidklachten. Ben vorige maand acuut gestopt vanwege spierscheuringen en een spierruptuur!. Volgens mijn huisarts moeten specialisten dit verplicht voorschrijven. Evenals maagzuurremmers bij het gebruik van bloedverdunners! Het ergste is, volgens mijn huisarts, dat er de laatste jaren heel erg w[lees meer...]ordt getwijfeld aan de werking van statines!

16-05-2019 | Man | 76
Hoog cholesterol
Jarenlag dit geslikt. Na langzame verlaging dosering blef de cholesterol op een acceptabel niveau. Spierafbraak schade heeft mij nog jaren geduurd om die verminderd te krijgen. Mijn mening: een arts moet al een top argumentatie hebben om deze levensgevaarlijke middelen te slikken. Vraag maar aan Bayer die honderden doden in de USA met statine heeft veroorzaakt. Samengev[lees meer...]at: ik nooit meer.

14-05-2021 | Man | 77
Diabetes type 2
Werkt goed

21-01-2023 | Man | 78
simvastatine (40mg)
Sinds ik het gebruikt altijd krampen in kuiten en handen krommen vingers van de krampen.

30-03-2024 | Man | 80
Hoog cholesterol
kreeg eerst 40 mg voorgeschreven, waar ik ronduit depressief van werd. daartna van 20 mg naar 10 mg, wat niet helemaal het gewenste effect had maar geen bijwerkingen meer.

05-04-2021 | Vrouw | 80
Veel klachten zins ik dit medicijn gebruik ongeveer ruim 1 jaar

01-06-2019 | Vrouw | 81
Cholesterol
Mijn huisarts vond cholesterolverlagers nodig, de praktijkbegeleider niet. Ik ben ‘81 jaar. Van de pillen kreeg ik veel last.Simvastatine 40mg. Het geheugen werd slecht. Kon zelfs de kopjes in mijn keuken niet vinden. Ook postcode,banknummers e.d. wist ik niet. Na 2 maanden gestopt. Nu ,na 5 weken zonder de pillen) , nog steeds wat duizelig en zwak geheugen.Ook heb ik nu [lees meer...]last van droge ogen.

31-03-2023 | Man | 82
simvastatine (10mg)
In 2010 kreeg ik een hartaanval en ben naar het ziekenhuis gebracht, alwaar een cardioloog mij simvastatine voorschreef. Uw cholesterol is weliswaar niet zo hoog, maar ga het toch maar gebruiken. Wat heb ik daar een spijt van gehad, ik kan nu haast niet meer normaal lopen en ben mijn balans, evenwicht kwijt, ik val vaak en kan niet verder dan 200 meter lopen want dan ben[lees meer...] ik gewoon "OP" terwijl ik eerder gewoon mee kon in het leven, dat is nu over. Na enige jaren dit medicijn geslikt te hebben, las ik in de bijsluiter dat er ook Polyneuropatie als bijwerking zou kunnen opreden. Toen ik met een van mijn benen begon te slepen en ik een klapvoet kreeg ben ik gestopt met de inname. Bedankt cardioloog.