simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (726 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

30-01-2019 | Man | 62
Cholesterol
De verpakking is heel vervelend: vaak scheurt er een stukje van het "zilverpapier" los en kan je met de pil inslikken

23-01-2019 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Mijn cholesterolgehalte was 2.9 mmol/l. prima dus. Toch heb dit medicijn 40 mg per dag gekregen om de wanden glad te maken of te houden ter voorkoming van het dichtslibben te voorkomen. Geen problemen bij het innemen en ook geen bijwerkingen.

21-12-2018 | Man | 72
Cholesterol
Onder contrôle van mijn orthomoleculaire arts ben ik helemaal gestopt met statines in augustus 2014 en mijn waarde is gestegen van rond de 190 tot 240 waar het gebleven is sindsdien. Ik voel mij beter. Mijn arts en ook wat ik gelezen heb in medische literatuur, beweren dat cholesterol niet gevaarlijk is voor de gezondheid, maar eerder een indicator is van een ongezonde l[lees meer...]evenstijl.

21-12-2018 | Man | 77
Hoog cholesterol
Ik ondervind een algemene stijfheid

07-12-2018 | Man | 60
Hoog cholesterol
Ik heb vele statines wisselend en in combinatie gebruikt. Uitermate vervelende bijwerkingen. In overleg met cardioloog gestart met begeleidingsproces naar overstap op Repatha injecties.

27-11-2018 | Man | 55

25-11-2018 | Man | 78
Hoog cholesterol
Tot medio 2018 was bijwerking niet aanwezig. Nu de pijn dagelijks is en zitten en gaan bemoeilijkt, wil ik gaarne een advies over hoe ik van die pijn in de linkerachterbil kan worden verlost. Sommigen beweren Rode Gist Rijst, maar je mag die Simvastatine niet zo maar niet vervangen door Rode Gist rijst. Dus zit ik met een probleem. Artsen en specialisten geven geen ant[lees meer...]woord. Voorlopig ben ik deze week begonnen met het innemen van Q10, daarvan wordt gezegd dat het de bijwerkingen van Simvastatine wegneemt! Is dat wel zo?

26-10-2018 | Man | 68
Cholesterol
Ratio 5,8 streefwaarde zou moeten zijn tussen 5-6. Toch al jaren aangedrongen op verlagers. Op 10 okt uiteindelijk gestart met Simvastatine Teva 40 mg. Na 2 dagen begon ellende. Uitputting nauwelijks nog tot iets in staat. Spierpijn in heupen, knieën, kuiten, armen en nek. Ben redelijk sportief maar ben op een paar dagen 10 jaar ouder geworden. Na 10 pillen zelf gestop[lees meer...]t. En nu 26 oktober heb ik nog steeds last van moeheid en spierpijnen voornamelijk knieën en heupen. Wat een vreselijke troep!

15-10-2018 | Man | 41
Hoog cholesterol
Of de medicijnen werken, weet ik nog niet. Over 2 maanden pas weer een bloedtest en dan zal het blijken. Verder lichte bijwerkingen, vooral spierpijn, maar niets ernstigs.

10-10-2018 | Man | 78

10-07-2022 | Vrouw | 64
Hoog cholesterol
Lees hier nu zoveel over bijwerkingen dat ik mij afvraag of ik wel door moet blijven gaan met slikken. Poos gestopt toen was het weer te hoog. Watiswijsheid. .

30-05-2022 | Vrouw | 56
simvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Ik gebruik praluent en simvastatine maar ben er mee gestopt.Heb erge rugklachten ,pijn in lijf ,altijd die zeurderige spier en gewrichtspijn door 1 pilletje

13-05-2022 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
SInds ik dit middel slikken moet (cholestorolgehalte te hoog) heb ik last van slapeloosheid. Elke dag om half 5 wakker worden en niet meer kunnen inslapen is funest voor mij, nu na 8 maanden elke dag! Ik ben mantelzorger voor mijn man en dit kost me mijn nachtrust dus. Het staat in de bijsluiter dat slapeloosheid voor kan komen; ik val dus in de prijzen. Wél is mijn chol[lees meer...]estorolgehalte omlaag gebracht, maar tegen welke prijs?? Ik overweeg dan ook maar te stoppen en op een andere manier mijn cholestorol naar beneden te gaan krijgen (vis, minder chips etc.)

21-03-2022 | Vrouw | 52
simvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Deze nu 1 maand aan het gebruiken . Cholesterol nog hoog . En veel last van bijwerkingen . Die met de dag erger worden . Spierpijn krachtverlies veel zweten snachts . Sport 3 x p week maar mijn kracht is nog maar de helft . Vandaag naar assistente huisarts geweest en advies te stoppen ermee . Voel me net iemand van 80 terwijl ik 52 ben .

01-03-2022 | Vrouw | 71
TIA

13-02-2022 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
Moest dit middel (na lang aandringen van de dokter- ik heb het niet zo op medicijngebruik) gaan slikken in 2021. DIt omdat mijn cholesterolgehalte te hoog was. Ik had eerst maanden geprobeerd dit zelf omlaag te brengen, echter zonder resultaat. Neem het tabletje in tijdens het avondeten, met wat water. Geen bijwerkingen tot nu toe (februari 2022) Makkelijk in het gebr[lees meer...]uik. Heeft goed effect op de cholesterol! Deze is drastisch omlaag gegaan bij laatste meting!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum