Ervaringen met Simvastatine

simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Bij  HartinfarctX

Hoog cholesterol (744 meningen)
Diabetes type 2 (53 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

01-06-2015 | Man | 65
Hartinfarct
Na een hartstilstand slik ik sinds februari 2014 Simvastatine, omdat ook mijn cholesterol erg hoog was( 6.6). Binnen een aantal weken daalde het cholestorol inderdaad tot aanvaardbare waarden van 2.1, al wil de cardioloog het nog lager naar 1.8. Maar nu verdenk ik deze pil van een aantal bijwerkingen en ik word hierin gesteund na het lezen van ervaringen van mede medicijn[lees meer...]gebruikers. Wat mij al een aantal keren na het innemen van de pillen overkomt, is dat een uur na inname mijn bovenlip doof wordt en daarna begint te zwellen, ben voor onderzoek naar het ziekenhuis geweest en daar geeft men aan een allergie, maar niet van de medicijnen, want het moet dan onmiddellijk optreden en hier zit even tijd tussen, echter gisteravond overkwam het me weer, een uurtje na het innemen van het medicijn weer een dikke lip. Ik gebruik dan een anti allergie pil en dan slinkt het weer ( duurt wel een uur of 8). Dus ik deel de mening van de deskundigen niet helaas. De laatste tijd kan ik bijna niet meer overeind komen en lopen, ik ben wel rugpatiënt, maar zo hevig als nu heb ik het nog nooit meegemaakt, nu ik reacties lees over erge spierpijn door het gebruik van dit medicijn twijfel ik echt en zou het liefst direct stoppen, ik maak direct een afspraak met mijn huisarts om e.e.a. te bespreken. Het is niet zo dat ik geen vertrouwen heb in de specialisten, maar praktijkgevallen geven vaak meer zekerheid dan de wijsheid uit het boekje. Ik ben benieuwd of er meer gebruikers zijn met deze klacht, ik lees uw ervaring graag.

26-11-2017 | Man | 66
simvastatine (20)
Hartinfarct
In 1999 een hartinfarct gehad. Dat hartinfarct heeft ook mijn nieren en stembanden aangetast. Ik had ook hartfalen diverse pillen voorgeschreven gekregen waaronder Simvastatine. De Simvastatine. brak sinds het begin mijn spieren af. Andere pillen voorgeschreven gekregen, ook weer een aantal Simvastatine onder een andere naam ik gebruik nu al jaren Ezetrol en geen probleme[lees meer...]n meer

12-10-2015 | Man | 66
Hartinfarct
Na mijn hartstilstand in februari 2014 heb ik vanwege het te hoge cholestorol gehalte naast de vele andere medicijnen, Simvastatine voorgeschreven gekregen . Langzaam aan kreeg ik steeds meer spierpijn, zo erg dat ik bijna niet meer zelfstandig op kon staan. Bij het opkomen van de bank ,uit de auto of toilet moest ik me overal aan optrekken, als ik op mijn knieen ging zi[lees meer...]tten en weer overeind wilde voelde ik me hulpeloos. Ik ben weliswaar rug patient maar zo erg kende ik niet en zag mezelf al in de rolstoel zitten. Na het lezen o.a. op dit forum van vergelijkbare klachten die verdwenen waren na het stoppen met Simvastatine besloot ik in overleg te gaan met de Cardiologe. Ze stemde in om een maand lang de Simvastatine te laten staan, ik ben nu in de 2e week en het is niet te geloven. Ik merk elke dag dat het opstaan beter gaat en ik weer bijna met losse handen op kan staan. Wat er ook gaat gebeuren Simvastatine komt er bij mij niet meer in, nu is geen enkel medicijn bijwerkingen vrij, maar dit vind ik echt troep.

21-12-2015 | Man | 67
simvastatine (10mg)
Hartinfarct
kan een apotheek de simvastatine 10 mg veranderen als de cardioloog die op medisch noodzakelijk voorschrijft? Kan dit ze zeggen dan wel we hebben de simvastatine 20mg wel die anderen worden niet meer gemaakt. Wie kan mij daar een antwoord op geven? Dank je in voorbaat, verblijf ik met vriendelijke groeten.

12-04-2017 | Man | 71
simvastatine (20mg)
Hartinfarct
Ik krijg erg veel krampaanvallen van dit medicijn en daar ben ik pas door een ander op gewezen en nou ben ik gestopt met dit medicijn en de kramp aan vallen zijn minder geworden.

06-02-2019 | Man | 72
Hartinfarct
Voor hartinfarct 20mg geslikt, daarna 40mg. Na verhoging moeilijk ademhalen en last van spieren.

30-07-2015 | Man | 73
simvastatine (20mg)
Hartinfarct
Na omschreven incident op voorschrift van specialist simvastatine gaan gebruiken. Na een week of twee gebruikt te hebben ontstonden er diverse ongemakken zoals pijn in de wervelkolom, de schouders en voeten. Algehele malaise en zweten. De klachten kwamen overeen met reumatische klachten en algehele verstijving van spieren. Toen ik het verband legde tussen het simvastatine[lees meer...] gebruik en de klachten ben ik gestopt met het gebruik en namen de klachten en verschijnselen langzaam af. Ik voel me als herboren!

23-04-2016 | Man | 74
Hartinfarct
Cholesterol is altijd prima geweest, halfjaarlijkse controle bij specialist. In febr. 2015 leek ik een infarct te hebben gehad. mijns inzien was dit zuurbranden. De cardioloog zei dat e.e.a. in een grijs gebied zat, maar dat hij het toch benoemde als een hartinfarct. Nooit medicijnen en in een keer 7 medicijnen w.o. dit. Geen uitleg verder. Voor mij onbegrijpelijk. Ga nu n[lees meer...]aar een academisch ziekenhuis (na 1,5 jaar) om daar onderzocht te worden. Verder nooit iets gemerkt, sport 2,3 per week, wandel veel. Ben benieuwd.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (624) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum