simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

29-12-2021 | Man | 68
Hoog cholesterol
Was te dik, de huisarts stuurde mij naar een diëtiste en liet mijn cholesterolwaarden en bloedsuikerspiegel controleren. Tevens het advies om te stoppen met vitamine B complex. Voelde een tinteling in mijn vingers en wilde stoppen met de simvastanine. De dokter rade mij aan niet te stoppen, toen kreeg ik ook last van een vreemd gevoel in mijn voeten. Het leek net of ik op [lees meer...]'n dik tapijt wandelde, ongeacht hoe hard de vloer was. Daarna raakte ik ook mijn kracht kwijt, kwam er te laat achter dat simvastanine de schuldige was. De dokter bleef volhouden dat het veroorzaakt was door de hoge bloedsuikerspiegel. Had nooit last gehad van epileptische aanvallen. Ben 3x wakker geworden op de IC, was dus onder behandeling van een neuroloog. De nadruk op 'was'. Ondanks de waarschuwingen van de huisarts en neuroloog ruim een halfjaar geleden gestopt met de anti-epileptica. Je vertrouwt de specialist, maar toen ik ook ataxie kreeg. Ging toch maar eens zoeken op het www, had ik dat maar eerder gedaan. Ik las op het www dat 'n tekort aan diverse vitamine B onder andere de volgende klachten veroorzaakt. Oorsuizen, zwakke nagels etc. helaas ook epileptische aanvallen. Misschien kan ik straks weer pianospelen, nu kan ik bijna niets meer met mijn vingers. Maar lopen gaat weer zonder rollator en tevens geen epilepsie of ataxie meer! U bent gewaarschuwd.

18-10-2021 | Man | 58
Hoog cholesterol
Bij eerste inname zware diarree en braken na 1,5u. Waarschijnlijk allergisch voor het product, direct gestopt

14-10-2021 | Man | 56

13-08-2021 | Vrouw | 69

09-08-2021 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Zeer ernstige spierkrampen in hele lijf. Ben uiteindelijk bij homeopaat terecht gekomen en door homeopatische korrels is zo goed als alles goed gekomen

08-08-2021 | Man | 60
Hoog cholesterol
Cholesterolverlaging was een beetje verhoogd en moest iets naar beneden 40 mg een per dag nu na paar weken cholesterol is prima maar nu kan ik niet meer lopen mijn benen dragen mijn lichaam niet meer knieen kunnen niet meer gestrekt of gebogen worden enkels bewegen gaat niet meer trapoplopen naar de slaapkamer gaat niet meer met twee krukken strompelen naar het toilet om m[lees meer...]aar te zwijgen om daar het gene te moeten doen wat je moet doen zonder pijn, tranen in mijn ogen van ernstige nee zeer ernstige Helse vlammende pijnen ook in mijn onderrug de dokter dacht aan jicht maar ik ben zelf gestopt met deze verschrikkelijke simvastatine pilletjes die enorme ellende aanrichten na het inlezen en opzoeken op internet ik ben zzper en zit al drie weken thuis kost veel geld en ben nu gestopt op eigen initiatief, dan maar hogere cholesterol ik moet de controle weer zien te vinden over mijn spieren en benen ik snap verdomme niet dat een dokter daar niet op wijst! dat er zeer ernstige bijwerkingen kunnen kleven aan het gebruik van dit WANSTALTIGE product ik zou de fabrikant aansprakelijk willen stellen voor de geleden pijnen en de financiele schade en dit middel per direct van de Nederlandse markt af te halen en volledig te verbieden de kwaal is minder erg dan de pijn die volgt op het gebruik van dit smerige middel ik raad een ieder aan bij de geringste pijn in je spieren dit gebruik en de pijn bij de dokter aan te kaarten ik zeg u je bent de PINEUT als je te lang wacht want dan kan het heel lang duren voordat de spieren weer op hun oude niveau terug zijn zodat u en ik weer normaal kunnen functioneren ik lees op internet dat er mensen zijn die al minimaal vier weken of zelfs langer erover deden om minder pijn te ervaren het is een VERSCHRIKKING en ik vindt dat de voorschrijver van dit gemene middel beter na moet denken omdat er ook andere middelen zijn die veel minder schade aanrichten in je lichaam!

05-08-2020 | Vrouw | 70
Cholesterol
geen

23-05-2020 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Ongelofelijk spierpijn in schouders en armen. Zelf gestopt want ik kon niet meer slapen van de pijn. Sprong op zeker moment rechtop want was niet mogelijk om te liggen. Nu al 1 week gestopt en nog pijn