Ervaringen met Prednison tabletten

prednison

drang om te huilen moeite met slapen depressief spierpijn misselijkheid opgezwollen gezicht abnormale huid

Spierreuma (21 meningen)
Astma (9 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
COPD (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

18-10-2017 | Vrouw | 51
prednison (10mg)
Spierreuma
De prednison helpt goed tegen de pijn van spierreuma. Maar... de prijs die ik betaal is hoog. bijna 8 kilo aangekomen in 2 maanden tijd. Dik gezicht. Buik alsof ik 7 maanden zwanger ben... Niet leuk. Maarja, de voordelen wegen nog steeds op tegen de nadelen. Alhoewel het lastig is gezien de tijd die je deze medicatie moet slikken voor spierreuma, wrsch jaren lang...

06-08-2016 | Vrouw | 51
Longontsteking
Steriele ontsteking long. Na een aantal antibiotica kuren die niet aansloegen schreef longarts prednison voor. De koorts was met 1 dag verdwenen. Het hoesten nam ook snel af. Met een dag of 5 nauwelijks meer hoesten. Gestart met 40 mg, daarna 30 mg en nu 15 mg. Dit wordt afgebouwd in 3 maand. De bijwerkingen vind ik fors. heftige opvliegers en nachtzweten, hartkloppingen[lees meer...], nervositeit, minder goed slapen, bol gezicht, af en toe misselijk. Ook meer blauwe plekken.

05-11-2019 | Vrouw | 52
Colitis ulcerosa
Ik gebruik dit medicijn vanwege ontsteking aan de darm ,ik heb steeds ook bloed en slijm bij pntlasting maar kuur werkt niet, wel last van bij werkingen. Hoge bloeddruk moeheid,glucose is hoog.ik ben ook diabeet.

22-03-2014 | Vrouw | 52
Huidkanker
Ik slik voor de tweede keer gedurende langere tijd Prednison. Van 2005 tot en met 2011 slikte ik 20 mg per dag ivm Myelodisplastisch Syndroom. De bijwerkingen die ik toen onderging waren een moonface, slaapproblemen, opvliegers, nachtzweten, honger, haaruitval en hyperaktiviteit. Ik on de bijwerkingen een stuk terugdringen door geen suiker en geen zout meer te gebruiken en[lees meer...] door een speciale shampoo te gebruiken die speciaal voor mensen is ontwikkeld die medicijnen gebruiken, Nioxin. Mijn MDS is genezen door een stamceltransplantatie en de Prednison werd afgebouwd. In 2013 werd opnieuw kanker geconstateerd en ik krijg nu 10 mg Prednison per dag om de bijwerkingen van de medicijnen te onderdrukken. De bijwerkingen van de Prednison zijn nu minder dan in de vorige slikperiode. Honger, haaruitval en hyperaktiviteit heb ik aardig onder controle door weer geen suiker en zout te gebruiken en een andere shampoo, omdat ik geen Nioxin meer bij mijn kapper kon krijgen. Ik gebruik nu Bioclenz en dat helpt ook goed. Ik houd een blog bij over het leven met Prednison. Ik moet echter tot mijn schaamte bekennen, dat er de laatste tijd weinig over Prednison in staat. Maar ik ga dat weer veranderen. Ik de oudere blogs staan wel wat herkenbare situaties voor Prednison-gebruikers.

24-05-2013 | Vrouw | 52
Astma
heel af en toe krijg ik dit medicijn om de paar jaar dan spelen mijn longen weer op dus nu geen lucht meer te krijgen dus prednison en anoxilline tabletten en ik ga weer als een speer coor uit ik denk niet dat ik veel ga aan komen in mijn gewicht want heb maar voor 7 dagen dus komt goed merk dat mijn hele lijf er goed baat bij heeft ook mijn darmen die werken[lees meer...] weer normaal dat is vaak anders nu gaat het goed voel me veel beter heerlijk gevoel hoor mochten ze me wel elk jaar een keer voor schrijven groetjes carin

08-03-2012 | Man | 52
prednison
Ik heb een ulcerende colitis en mijn internist heeft mij 60mg prednison voorgeschreven voor de eerste week, 50mg voor de tweede, 40 mg voor de 3e, en zo elke week 10mg minder tot 0. Resultaat: mijn immuunsysteem lag plat en ik kreeg gordelroos wat mijn huid en mijn zenuwstelsel beschadigde. Ik had chronische ondraagbare pijn in mijn longen en ondanks de behandelingen die i[lees meer...]k een jaar lang gehad heb, is het volgens mijn neuroloog gespecialiseerd in ondraagbare pijn, een zenuwpijn post gordelroos en moeilijk te controleren dankzij de prednison die ik beschouw als een gevaarlijk gif welke absoluut vermeden moet worden door 50plussers. Mijn gezondheid is compleet verwoest....

18-10-2023 | Man | 54
prednison (20)
COPD
Heb COPD en veel slijm op het moment. Omdat de puffertjes niet goed in de longen komen krijg ik af en toe een stootkuur. Werkt geweldig. Wel wat bijwerkingen maar beter dat dan constant hoesten om slijm op te hoesten.

17-11-2021 | Vrouw | 54
prednison (10mg)
Vasculitis
start prednisolon 70mg. veel energie en moeilijk te voelen wanneer je eigenlijk erg vermoeid bent. de eerste week kon ik nog slapen daarna was dat erg moeilijk. ik had wel het gevoel dat ik iets moest doen en kon niet gaan liggen rusten. ik had dikke voeten en enkels en ging steunkousen dragen. na afbouw bij +/- 40/30/25/20/10 mg veranderde dat. Ik werd rustiger kon weer [lees meer...]slapen en rusten. Veel plassen bleef aanhouden. Glaucoom ontwikkeld. Ik sta steeds zwakker op mijn benen en ben een soort van duizelig in mijn hoofd waardoor ik me slecht kan concentreren en veel rust. Plat liggen helpt, zitten niet. Dit neemt toe in frequentie naarmate ik lager in de dosis zit. beste moment van de dag is 's morgens de eerste 2 uur na het opstaan.

21-05-2015 | Vrouw | 54
Ziekte van Crohn
Ik ben altijd tegen pillen geweest. Mn euthyrox, lorazepam en hormonen (tegen opvliegers) daar kwam ik niet onderuit. 29 operaties, darm alvleesklierontstekingen enz enz enz . Dit jaar totale uitputting, sliep niet meer en wist niks meer, doordat ik niet meer sliep, geheugen nihil, leek op dementie! viel bijna om en de ontstekingen gingen van kwaad tot erger, mn 2e bur[lees meer...]nout door alle ellende en operaties, alle pijnlijke nachten met kolieken steeds na operaties kwam de darm pas na 3 weken op gang. Ik had t boek thuis, ns n keer besteld bij bol, opeens in mn handen; Bijnieruitputting van James Wilson. Alles viel op z'n plek. Als je geen cortisol meer aanmaakt na zeer langdurige stress en pijn, dan blijf je ziek en uitgeput. Ik had nog 'n paar lichte 5 mg prednison van een recept van vorig jaar, die ik niet had gebruikt. 's middags was de pijn al weg! Na 2 dagen kon ik slapen! Ik gebruik nu 2.5 en de opwaarste spiraal blijft doorgaan, pijn weg en ik slaap ! Ooit is geconstateerd dat mijn cortisol te laag was, daar heeft nooit iemand iets mee gedaan. Ik bewaar al mn bloeduitslagen. Cortisol is van levensbelang, bij deze lage dosering heb je totaal geen bijwerkingen.

12-04-2015 | Vrouw | 54
prednison (5mg)
Vanwege toxoplasmose in beide ogen krijg ik dit medicijn bij een ontsteking. Veel last van bijwerkingen, zoals spierzwakte, geen weerstand, nierwaardes niet goed, rugklachten. Versneld afgebouwd vanwege de bijwerkingen nu nog steeds last van mijn rug, erg veel pijn en zijn de nierwaardes niet goed. Ik heb erg veel in moeten inleveren en ben hier niet blij mee, mede doordat[lees meer...] er door de internist erg laconiek met de klachten omgegaan wordt en nu alles op afkickverschijnselen wordt gegooid.

03-10-2023 | Vrouw | 55
prednison (30)
Allergische reactie
paar dagen geslikt ivm heftige reactie op insectensteek. De pijn en zwelling namen snel af, maar ik kreeg er duizeligheid en slapeloosheid van en na de 2e dag werd ik opvliegend en katterig. Een paar dagen later huilerig en labiel. ik was toen al 3 dagen gestopt! Wel ben ik in de overgang en voel ik me wel vaker niet zo goed, maar dit was wel heel heftig en plotseling.

08-09-2018 | Man | 55
Spierreuma
heb sinds kort spierreuma en ben begonnen met 15 mg prednisolon. Pillen werken voor een gedeelte 60% minder pijn. Voel me sinds ik deze pillen slik niet echt op me gemak en val heel slecht in slaap. Had jaren bijna geen last van aangezichtspijn maar toen ik begon met prednisol kwam dat weer terug. Dus ben zelf naar 10mg gegaan waardoor de aangezichtspijn minder is geworden[lees meer...] alleen nu meer klachten PMR. Wordt zo een lange weg met spierreuma.

30-04-2018 | Vrouw | 55
prednison (40mg)
Trombocytopenie
Ik kreeg ITP, een ziekte die mijn bloedplaatjes afstoot. Behandeld meteen transfusie trombocyten en meteen begonnen met 60 Mg prednison voor 4 weken, maar na twee weken vanwege het resultaat nu 40 Mg voor tenminste 4 weken. Dan hoop ik op weer minder, zal een lange tijd gaan duren. Wie heeft hier ervaring mee. Ben momenteel een schim van mezelf

08-06-2017 | Man | 55
Artrose
Al jaren last van Atrose (slijtage van gewrichten) met veel last en stijfheid en gewrichtspijnen. Meerdere keren al prednison gebruikt en ook vaak gestopt. Na het stoppen kwam alles in aller hevigheid weer terug. Nu weer al een hele tijd op prednison en dat werkt voor de pijn zeer goed. Maar de bijwerkingen vindt ik zeer vervelend. Regelmatig last van druk op mijn hoofd en[lees meer...] erge duizeligheid en soms daarbij misselijkheid. Soms het gevoel dat ik onderuit ga door de duizeligheid. Of dit echt door de prednison komt weet ik niet zeker. Ik hoop het dan weet ik de oorzaak.

19-03-2012 | Vrouw | 55
Auto-immuunziekte
Het is een paardenmiddel maar wel effectief. Mijn huid lag helemaal open ik had veel jeuk en door allerlei smeermiddelen ging mijn lichaam tegen zich werken en bouwde ik een auto-immuunziekte op. (Blaarziekte) Na het gebruik van de Prednison werd mijn huid langzaam weer beter. Door de hoge dosis en waarschijnlijk omdat ik hier vatbaar voor was heeft de Prednison wel mi[lees meer...]jn heup doen afsterven. Inmiddels heb ik een heupoperatie gehad, maar ik weet niet wat het nog meer in mijn lichaam heeft aangetast. Ik slik nog steeds Prednison, maar dan 5 mg per dag.

23-01-2011 | Vrouw | 55
Reuma