Prednison tabletten

prednison

Spierreuma (18 meningen)
Reuma (11 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
Astma (7 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
COPD (5 meningen)
Longontsteking (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Longkanker (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bronchitis (0 meningen)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

23-04-2010

Spierreuma en blaarziektede dpierreuma

de spierreuma veroorzaakte helse pijn, bij mij voornamelijk in de nekstreek. De prednison heeft de pijn totaal verdreven

Prednison tabletten (prednison)
Sarcoidose aan de longen.

Is een paarde middel wat voor mij een goed resultaat heeft gehad, maar de gevolgen zijn pas op latere leeftijd te zeggen. Nier of lever aandoeningen. Een verveelde bij werking is dat je er minder goed van kan gaan zien.

Sarcoidose

Na een jaar enorm veel moeite om af te bouwen. Je lichaam wordt sterk afhankelijk van het medicijn. Een zo laag mogelijke dosering heeft minder bijwerkingen.
22-03-2010

Colitis ulcerosa

iets gezwollen gezicht, last van zweten vooral in bed, rode wangen, opvliegers, vaker plassen en veel trek in eten. Het lijken veel bijwerkingen maar ik vond het nog wel meevallen. Heb het medicijn 12 weken gebruikt.
22-03-2010

Leukemie (ALL)

Deze ontstekingsremmer wordt bij Leukemie gebruikt om eenmaal per maand een stootkuur te geven als ondersteunent middel. De bijwerkingen zijn dat je er erg hyper van wordt, je gaat er veel van eten en als je stopt met dit middel, dan krijg je ontwenningsverschijnselen, dus je moet de dosis niet in 1x stoppen maar afbouwen. De dosis die meestal gegeven wordt, is 1 mg per kg[lees meer...] lichaamsgewicht voor leukemie patiënten.
18-03-2010

I.T.P.

17-03-2010

Nefrotisch syndroom

Als kind heb ik een hele hoge doses gehad (75 mg / dag). Laat een kind genoeg eten maar wel gezond het moet nog groeien dus wat gewicht betreft komt het wel goed. Nu was het gelukkig maar 20 mg/ dag voor 3 maanden. Ik ben 5 kilo aan vocht aangekomen voornamelijk in mijn gezicht en rond mijn romp. De eerste paar weken heb ik een enorm honger gevoel gehad. Door normaal t[lees meer...]e eten en gezonde tussendoortjes zoals appel, wortel enz. ben ik niet nog extra aangekomen. Voor het slapen gaan nam ik nog 2 rijstewafels met kaas. Dan kan je tenminste zonder hongergevoel gaan slapen. Voor de rest was het voor mijn een enorm pepmiddel. Het afbouwen van mijn doses ging heel langzaam. ieder 3 maanden 5 mg er af tot ik op 5 mg zat. Hierna om de dag 5 mg en de andere dag 2,5 mg. Hierna iedere dag 2,5. daarna om de dag 2,5mg. In totaal ben ik bijna 2 jaar aan het afbouwen geweest voor 3 maanden 20mg.
14-03-2010

REUMA

DE STOOTKUUR VAN 50 MG HEBBEN VEEL KLACHTEN WEGGENOMEN,NU NA EEN JAAR AFGEBOUWD TOT 05 MG KOMEN DE KLACHTEN TERUG NIET MEER ZO HEFTIG,IK VINDT DIT JAMMER,WIL NOG ZO VEEL MAAR DE REUMA HOUDT HET TEGEN.
16-12-2009

Darm klachten

15-12-2009

Longontsteking

Netelroos gekregen door medicijn en heel ziek geweest
26-02-2015

Taaislijmziekte

Dit medicijn is zeer effectief voor waar je het voor nodig hebt maar jammer genoeg heb je vele bijwerkingen die dit medicijn niet zo fijn maken. Maar het werkt gelukkig wel! Ik zelf heb dit medicijn meerdere keren gebruikt. -A
06-01-2020

Allergische reactie

Hi, Ik ben een meisje van 16 jaar en heb de afgelopen dagen ook te maken gehad met prednison. Ik had een heftige allergische reactie. Verschillende medicijnen gehad maar niks hielp. 3 keer in 2 dagen bij de dokter geweest om hulp te zoeken. Toen heeft de dokter me toch maar prednison gegeven omdat er geen andere opties meer waren. Ik had een kuur van 3 dagen en daarna was[lees meer...] alles bijna helemaal weg. Ik heb verder ook geen bijwerkingen gehad. 2 dagen na de kuur werd ik wakker en was mijn allergie terug en nog veel heftiger. Bij de eerste allergie was mijn gezicht helemaal dik en mijn ogen zwollen op. Ook had ik rare bultjes en heel erge jeuk. Hoe het komt zijn we nog niet uit (ik heb al ooit laten testen waar ik allemaal allergisch voor ben maar dat gaan we waarschijnlijk opnieuw doen). De 2e allergie leek toch anders. Ik kreeg dit keer ook een dik gezicht en mijn ogen zaten weer helemaal dicht. Dit keer zat ook mijn keel dicht en kreeg ik rare vlekken en blaasjes. We zijn weer snel naar de dokter gegaan en die gaf me een nieuwe kuur maar dit keer voor 10 dagen. Ik moest nog 2 dagen en alles leek goed te gaan, maar de jeuk kwam terug en er ontstonden weer vlekken, bultjes en blaasjes. Ik werd er gewoon niet meer goed van omdat het leek of het steeds opnieuw terug zou komen. Nu een afspraak bij het ziekenhuis gemaakt en verder kijken hoe het nu afloopt. Ik ben zelf erg positief over de prednison omdat het echt snel verbetering bracht in mijn gezicht. En ik heb ook geen last van bijwerkingen gehad, maar ik heb veel gelezen dat anderen dat wel hebben dus het scheelt denk ik per persoon. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en ik vind het fijn om mijn ervaring te kunnen delen. :)
07-07-2015

Allergie

Ik heb al enige maanden last van een heftige allergische aanval. De oorzaak is tot dusverre onbekend. Na Prednison kuren van 3, 5 en 7 dagen zijn de klachten nog steeds niet verdwenen. Na het slikken van de prednison ( één maal daags 20 mg) verdwenen de klachten (Netelroos over het gehele lichaam + gezicht) binnen enkele uren. Twee dagen na de kuur afgelopen was begonnen d[lees meer...]e klachten echter weer. De kuur van Prednison zorgde voor rust. Een bijwerking was prikkelbaarheid. Over het algemeen ben ik erg tevreden over Prednison. Het is dan ook een paardenmiddel maar je klachten blijven uit.
20-10-2014

Colitis ulcerosa

Ik heb dit middel gebruikt toen ik 11 was, toen ben ik dikker geworden. Nu is mijn ziekte weer zeer actief en moet ik het weer slikken. Ik heel erg tegen de bijwerkingen op..
07-04-2017

Colitis ulcerosa

Prednison stootkuur hielp om mijn ontsteking onder controle te krijgen maar na een langere tijd een lagere dosis te slikken kreeg ik vervelende bijwerkingen zoals brandend maagzuur, en vocht vasthouden. Tijdens het afbouwen en het stoppen kreeg ik erge stemmingswisselingen. Het ene moment was ik dolgelukkig en had ik het gevoel alles aan te kunnen en dat alles mee zat, en [lees meer...]het andere moment lag ik depressief op bed of had een een woede aanval. Als ik het middel zou moeten gebruiken zou ik het weer doen, maar liever niet.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum