Ervaringen met Prednison tabletten

prednison

drang om te huilen moeite met slapen depressief spierpijn misselijkheid opgezwollen gezicht abnormale huid

Spierreuma (21 meningen)
Astma (9 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
COPD (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

02-11-2018 | Vrouw | 40
prednison (80mg)
Trombocytopenie
ITP lichaam maakt geen bloedplaatjes meer aan waarde was 2 ipv boven de 100. Meteen aan de prednisolon en antistolligs tabletten en maag tabletten en pijnstilling. Ik heb itp nu voor de 2e keer 18 jaar geleden dat ging gepaard met hevige bloedingen. Zat toen ook aan prednisolon 125 mg. En nu 80 mg een dit keer is toevallig ondekt omdat ik last van mijn buik had en na bloe[lees meer...]dprikken is er alarm geslagen in het ziekenhuis en ben ik per dirict opgenomen. Ik heb geen bloed transfusie gehad naar prednison. Prednison sloopt je lichaam maar je hebt geen keus als jent nodig hebt dan moet je wel met alle klachten erbij... ik kwam 20 kilo aan en dit keer geen idee heb overal pijn jeuk en acne is ook al aan het opspelen. Wie heeft ervaring...

17-07-2013 | Vrouw | 40
Ziekte van Addison
Ik slik al bijna 20 jaar afwisseld maar voornamelijk hydrocortsion, maar ook prednison, prednisolon enz. Maar ik reageer t beste op de hydrocortsion . Ik heb dit nl nodig omdat door de hypofyse-uitval mijn bijnieren niet meer functioneren en ik dus zelf geen corticosteroïden aan maak. Maar hoeveel ik ook slik, de vermoeidheid blijft altijd! Verder heb ik ook n dunne huid, [lees meer...]botontkalking en snel blauwe plekken. Gewichtstoename heb ik gelukkig geen last van.

29-05-2021 | Vrouw | 42
Longontsteking
Ik heb een auto immuunziekte genaamd, antisynthetase syndroom, waarbij spieren weefsels longen allen ontstoken zijn. Mijn cellen vallen de goede cellen aan, en het is cronisch

06-11-2018 | Vrouw | 43
prednison (2mg)
Syndroom van Sjögren
ik nu na meer dan twee jaar aan het afbouwen na doseringen van 100, 75, 50 en 20 als onderhoudsdoseringen van 5 en 10mg nu in vier weken eerste twee weken 2mg dan twee weken 1mg, heb ook vloeibaar gehad en dat vond ik vies Men wil nu aanzien hoe de klachten waarvoor de Prednisolon wordt gegeven zich gaan uiten en dat meteen afspraak met specialist maken

09-12-2017 | Man | 43
prednison (20mg)
Myasthenia gravis
Ik heb 60mg Prednisolon voorgeschrven gekregen omdat de standaard medicijnen niet voldoende werkten en de MG in een crisis fase kwam. Nadeel is dat je de eerste 10 dagen nog slechter hebt dan waarvoor je al in het zieknhuis ligt. Bijwerkingen vooral moodswings, Diabetis, huid uitslag en de kilo's. Maar het werkte voor mij. Ik doe veel Fysio en sport om de spieren en bott[lees meer...]en op peil te houden. Daardoor was ik binnen 3 maanden weer volledig hersteld voor werk. Nu zit ik op 30mg en moet nog een paar maanden afbouwen. Ook gestart met azathioprine. Weet niet eigen wat nu werkt maar ik voel me ok op moeie benen na.

17-04-2015 | Vrouw | 46
prednison (5mg)
Prednison werkt goed, maar hoe langer je het gebruikt, hoe meer bijwerkingen. Ik kreeg er een geagiteerde depressie van, slik nu ook antidepressiva. Helaas heb ik het nodig, omdat ik anders ontstekingen van vaten door het hele lijf krijg.

28-02-2015 | Vrouw | 46
Crohn
Prednison heb ik 9 jaar geslikt, ik werd er hyper van, dik, kreeg een appelgezicht, kreeg opvliegers en depressie. Som werd er extra prednison bijgespoten in het ziekenhuis en stond ik 3 dagen te springen van de energie. Ik ben blij dat ik er vanaf ben en nu genoeg heb alleen aan azathioprine.

25-03-2015 | Vrouw | 47
prednison (40mg)
Ziekte van Crohn
Helaas kan ik 'standaard'medicijnen tegen Crohn niet verdragen, dus is het Prednison of niets. Dit betekent slikken bij een opvlamming en afbouwen wanneer het kan. Gelukkig ben ik 16 jaar (!) zonder opvlammingen geweest. Helaas had ik eind februari een totale darmafsluiting en moest dus weer aan de Prednison. In de eerdere 10 jaar dat ik af en aan Prednison slikte, had ik [lees meer...]vooral last van blaren in mijn mond, haaruitval, bolle toet, vasthouden vocht, gewichtstoename en slapeloosheid. Bij deze kuur (nu een maand bezig) zijn er naast de gebruikelijke bekende bijwerkingen ook ineens hartkloppingen, behoorlijke kortademigheid, gevoelige ogen voor contactlenzen en overmatige gezichtsbeharing.

06-09-2012 | Man | 47
prednison
Sinds 3 weken slik ik Prednisolon wegens ernstige allergische reacties, waar de oorzaak nog niet van bekend is. Het middel helpt zeer goed tegen de reacties maar de bijwerkingen vind ik gruwelijk. Naast de 'bekende' bijwerkingen als dikker worden, hartritmestoornissen, misselijkheid, slapeloosheid enz. heb ik erge last van stemmingswisselingen. Ik kan om niets ongelooflijk[lees meer...]e en buitensporige driftbuiten krijgen. Ik vind het vreselijk. Ook het constante gevoel van 'stress' in mijn lichaam vind ik heel moeilijk om mee om te aan. Ik kan amper slapen van het voelen rondpompen van mijn bloed in mijn lichaam en moet constant bezig blijven, terwijl ik hondsmoe ben. Ik hoop binnenkort van dit medicijn af te kunnen want voor mij is het middel bijna erger dan de kwaal.

04-04-2020 | Vrouw | 48
prednison (20mg)
Spierreuma
Al drie jaar gebruok ik prednison van 60 tot 5 gekomen.Door doe ziekten dermamiositys mijn longen waren ook minder.Laste tijd na afbuiwing mtx ging niet goed daroom moet ik weer op 20 prednison. Alweer ben ik heel erg moe .Alles wat ik doe kost me zo veel energie.

26-04-2019 | Man | 48
Dermatomyositis
Dermatomyositis een rot ziekte, het begon met me huid, dan krijg je hormoonzalfjes, in Drachten konden ze niet bijzonders vinden, gelukkig kreeg ik een nieuwe Dermatologe die was net afgestudeerd aan het umcg die dacht aan lupus. Ik ben naar Groningen gestuurd, daar door 20 artsen bekeken, biopten genomen,huid, spier uit het been, toen werd de diagnose gesteld dermatomyo[lees meer...]sitis Ik slik dagelijks prednison, heb ook plaquenil geslikt maar daar ben ik mee gestopt ivm zwellingen in mijn been en voet. Prednison slik ik nu 9 jaar, voor onderhoud 15 Mg per dag, met een uitbraak 30 Mg per dag, en als het echt mis is dan heb ik pieken van 60 a 80 Mg per dag, Boven de 15 worden de bijwerkingen erger, boven de 30 Mg vreselijk sterker om over het humeur dan maar te zwijgen

17-12-2017 | Man | 50
prednison (60mg)
Sarcoïdose
Na de diagnose Sarco in 2014 en weinig verbetering in 2015 een lange kuur gekregen. Weet de doseringen niet exact meer maar na een dag al geen hoestbuien en geen jeuk meer aan vlekken op mijn benen. Maar toen: na drie dagen paste mijn bril niet meer omdat mijn hoofd opzwol. Daarna een pallet aan bijwerkingen. Spontaan kramp in handen en voeten. Slecht slapen. Moe. Wat heet[lees meer...]: uitgeput. Met als uiteindelijk resultaat sociale isolatie omdat men vond dat ik lui en daardoor dik was geworden. En ik was nog wel een echte sportman daarvoor. Na een jaar gestopt, afgevallen, sociaal leven gereconstrueerd. Sarco was niet weg maar mee te leven. Nu, een anderhalf jaar later en na weken verkoudheid spontaan opvlamming en spoedopname en tegen mijn voornemen in aan de prednison. Een stootkuur, maar na twee dagen nemen de bijwerkingen alweer de overhand. Voel me nu wel beter qua longfunctie maar ben misselijk en heb alweer blauwe plekken. Ik weiger om over te stappen op een lange kuur. Als de stootkuur niet werkt dan maar kijken wat het lot in petto heeft voor me. Maar de ellende van de eerste lange kuur ga ik niet nog een keer meemaken.

20-10-2013 | Vrouw | 50
COPD
ik gebruik sinds 20 jaar gemiddeld acht stootkuren per jaar, in het begin was het erg effectief, nu helpt het 1 dag en zijn alle klachten terug, zo gaat het tijdens de gehele periode maar met drie inhalatie middelen erbij blijft het draaglijk alleen worden de bijwerkingen steeds erger

07-07-2023 | Man | 51
Jicht
3 weken niet kunnen lopen vanwege zeer pijnlijke grote teen(alsof er met een hamer op geslagen was). Bewegen van teen niet mogelijk. Na 3 weken eindelijk afspraak bij huisarts kunnen maken, die vrijwel meteen de conclusie trok dat dit 99% zeker jicht zou zijn. Urinezuur meting bevestigde dit later ook. Prednison kuur van Max 10 dagen (30mg/dag) meegekregen. Pijn vrijwel[lees meer...] onmiddellijk gereduceerd tot een fractie van wat het was. Lopen nog steeds een beetje pijnlijk, maar te doen. Na 10 dagen gestopt en na 20 dagen alleen nog pijn bij indrukken zijkant grote teen. Helaas niet zonder recept te verkrijgen. Gezien de lange wachttijden bij het inplannen van een huisarts consult vrees ik de volgende keer weer lang met pijn te zitten voordat ik prednison kan krijgen.

17-01-2021 | Vrouw | 51
Astma
Mijn dochter van 13 en ik zijn nu 3 dagen met deze stootkuur bezig. Zijn heeft veel hoofdpijn en soort van botten pijn. Ik hetzelfe, maar bij mij zijn het ergste de onrust, hoge hartslagmeter in rust en het bijna manisch zijn heel de dag. Dit is de 3e keer dat ik zoveel bijwerkingen heb. Ik heb heel veel kuren in mijn leven gehad. Maar nu is het bijna niet te doen. Maar [lees meer...]stoppen is ook geen optie omdat we allebei erg benauwd zijn en meer dan 8 keer per dag ventolin moesten gebruiken wat niet echt meer hielp. Zijn er geen andere opties? Het ergste vind ik de het druk zijn waar ook mijn omgeving last van heeft. Ook stemmingswisselingen. Gisteren moest ik huilen omdat mijn dochter een sneeuwbal naar mij gooide🤔. Nog even volhouden. Maar als het erger wordt de huisarts maandag maar even bellen

24-10-2017 | Vrouw | 51
Spierreuma