Ervaringen met Prednison tabletten

prednison

drang om te huilen moeite met slapen depressief spierpijn misselijkheid opgezwollen gezicht abnormale huid

Spierreuma (21 meningen)
Astma (9 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
COPD (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

25-09-2019 | Vrouw | 56
prednison (5mg)
hallo .. ik ben begonnen bij de huisarts met pijn in mijn rug en heupen en schouder .. kon s nachts niet goed slapen van de pijn in mijn heup .. kon dr niet op liggen .. steeds weer draaien en verliggen en zo .. en overdag kon ik nog niet eens 500 meter polen zonder het heeel erg in mijn rug te krijgen .. een heeel moe en vervelend gevoel .. mijn arm kon ik maar weinig[lees meer...] bewegen .. enz enz .. toen heeft de huisarts mij verschillende middelen voor geschreven om de pijn minder te maken .. maar niets hielp .. echt waar niet .. tot dat ik pretnison kreeg van m .. 30 miligram was dat per dag .. dat was in begin februari dit jaar .. en na ongeveer een dag of 2 a 3 merkte ik al verschil .. en werkte erg goed … heeeeeel erg goed .. van al mijn klachten af .. echt waar .. niet te geloven .. toen moest ik afbouwen met de pretnison .. gewoon gedaan .. maar bij 15 miligram .. hielp het niet meer afdoende .. alles kwam weer terug .. weer terug naar de huisarts .. die zei dat ik maar weer op 25 miligram moest gaan zitten .. en dat hij een afspraak voor mij maakte bij de reumatoloog .. omdat ik zooo goed reageerde op de pretnison .. dacht hij dat ik iets met mijn spieren had en heb .. nu koop ik dus bij de reumatoloog .. en moet nu weer de pretnison minderen .. zit nu dus weer op 15 miligram per dag .. en merk dat dit weer niet afdoende is voor mijn pijn .. .. wel heb ik erg veel bij werkingen er van .. dik gezicht .. toename van mijn gewicht , minimaal 10 kilo .. opgezet gevoel .. dikke buik . this net of ik 7 maanden zwanger ben .. harde buik .. kortademingheid .. zere keel veel schrapen van mijn mijn keel en dat gaat maar niet echt weg .. klieren in mijn nek zijn opgezet aan de rechter kant .. heesheid .. soms dikke voeten .. mijn zien wordt toch echt wel minder weer .. heb een staar operatie gehad ongeveer anderhalf jaar geleden .. maar wordt nu weer steeds minder .. enz enz .. vindt dit allemaal nog al wat .. en erg veel .. ga morgen afspraak maken met de huisarts en weer met de reumatoloog .. want in een keer stoppen met de pretnison is niet aan te bevelen zeggen ze .. ik zou dan van de reumatoloog medicijnen krijgen tegen de pijn en die het zelde werken al de pretnison .. maar ja dat afbouwen .. pfffffffff .. wil dr van af .. van die rommel pretnison .. wat me toch weer heel er g goed heeft geholpen .. lekker tegenstrijdig allemaal ditte .. ben wel een beetje bang aan t worden hoor nu .. en doe ik t allemaal wel goed ?? .. zo veel bijwerkingen pffffffff .. graag hoor ik wat hier over .. vriendelijke groet

08-03-2018 | Man | 56
prednison (20)
Spierreuma
Sinds enkele weken terug is bij mij een vorm van spier reuma ontdekt. Waarschijnlijk Polymyalgia rheumatica. In het begin van de behandeling merkte ik nauwelijks iets ervan. Pas na een dag of 5 begon de prednison zijn werk te doen. De waarde in mijn bloed zijn weliswaar goed gezakt, echter het is een wisselwerking. De ene dag voel ik mij heel goed, en bv 2 dagen heb ik een[lees meer...] flinke terugval. Normaal merk ik dit goed aan de heupen en handen. Als ik al weet dat ik voor het naar bed ga in de heupen wat meer pijn is, dan is de volgende dag prijs. De reumatoloog had er geen verklaring voor. Is dit herkenbaar voor sommige?

23-06-2013 | Vrouw | 56
prednison
Ik heb sinds anderhalf jaar ernstige last van astma in combinatie met een langdurige neusbijholteontsteking waaraan ik geopereerd ben...... Bleef hoesten en op advies van de longarts gestart met een kuur ciprofloxacine en een prednisonkuur van 30 mg per dag. Wat heb ik me goed gevoeld!! geen verstopte bijholtes meer en geen gehoest. Na stoffen van de prednison veel bijwerk[lees meer...]ingen ondervonden: hartkloppingen, misselijkheid, rugpijn en zwakte in mijn spieren..... hopelijk hersteld dit snel!!!

06-04-2021 | Man | 57
prednison (25mg)
Gewrichtsontsteking
Ben na 3 gelijk gestopt met pretnisolon 25 mg Ná 5 dagen kreeg ik klachten scheel kijken duizelig Maagpijn van mijn keel na mijn maag slokdarm gevoelig buik deed zeer benauwdheid aanvallen Spierpijn was niet normaal ik na 1e hulp op zondag kon bijna niet meer staan slapen ook niet ivm benauwdheid aanvallen onderzocht longen goed Verder niiet appart gevonden hebbe[lees meer...]n nu 10 mg meegeven afbouwen had ik moeten doen dag later alleen nog beetje benauwd en goed geslapen wat een troep zeg

26-03-2018 | Vrouw | 57
Artrose
Kreeg deze tabletten tegen crohn, maar merkte dat ik er energie door kreeg, en mijn gewrichtspijn verdween ! Nu krijg ik ze dus v d huisarts tegen de artrose artritis. In lage dosering, 5 tot 10 mg , anders sla ik op hol, je kunt er helemaal hyper van worden bij hogere doseringen. Nooit langer dan 5 dagen, want dan gaat t wel weer. Lage dosering werkt bij mij prima.

02-05-2016 | Vrouw | 57
prednison (5mg)
Ogen zijn slechter geworden, veel ontstekingen eraan. Veel blauwe plekken, bij een hoge dosering wordt ik opgejaagd, druk en agressief. Heel vervelend wordt ik daarvan. Heel veel honger krijg je, dus je wordt er eerder dikker van!! Ik heb er een opgeblazen gezicht van gekregen. Mijn botten worden er minder sterk van al 2 keer gekneusde ribben ervan gekregen. Ook pijnlijke[lees meer...] gewrichten kan moeilijker op mijn knieën zitten. Jammer dat er geen andere middelen in de omgang zijn die minder bijwerkingen hebben. Ik zou het liever niet innemen, maar ik ben extra gevoelig voor infecties. In combinatie met andere medicijnen is het goed om op te letten. Ik werd er bijna psychotisch van toen ik 25 gram in moest nemen, samen met tagevil en hydroyx , ik heb daar van geleerd om voortaan nee te zeggen als ik een hogere dosering moet in nemen.

14-10-2014 | Man | 57
Spierreuma
Reeds 4 1/2 jaar Prednisolone wegens spierreuma, bij het afbouwen (onder 6 mg) telkens zware (pijnlijke) opstoten, nu weer verhoogd naar 9 mg hopelijk met snel resultaat.

12-02-2020 | Man | 58
Eczeem
Na 10 tallen prednisonkuren en ook lage periodes dagelijks 20 mg, ben ik blij dat ik van dat paardenmiddel af ben.

24-01-2012 | Vrouw | 58
prednison
Sinds 7 weken aan de prednison. Begonnen met 20mg. p.d. nu 17.5mg, maar nog steeds klachten. Verdeel het over de dag omdat ik met 1 name de dag niet door kom. Vervelende bijwerkingen: flushes, slecht slapen, temperatuurwisselingen. Heeft iemand advies voor mij?

14-08-2014 | Man | 59
prednison
ik ben 59, heb een huidaandoening, al meer dan 2 jaar, maar eigenlijk nooit behandeld, maar nu voor het eerst prednisolon gebruikt, 20mg, 1 x p/d, (kuur van 10 dagen) na vier dagen was er duidelijke verbetering opgetreden , en de verbetering gaat door, maar er is ( voor mij) een heel vervelende bijwerking. Ik ben 164 cm, weeg/woog (iets te zwaar, 70 kilo) maar dat zal inmi[lees meer...]ddels wel aanzienlijk meer dan die 70 zijn geworden, want er is een onbedwingbare eetlust , een niet te stillen eetlust onstaan die me dagelijks meer en meer laat eten. Neem me elke dag voor om het te reguleren, maar is t n t niet mogelijk. Een heel brood, met dik beleg, twee keer warm eten, wat snacks en nog meer wat eetbaar is gaat erdoor. liters melk, ook bier, thee, vruchtensappen, etc etc, ik heb best wel een sterk karakter, maar kan me op dit moment absoluut niet beheersen. Ik woon alleen dus er is weinig klankbord om het e e a te bespreken of een soort van controle te hebben. gaat niet goed zo. Ik hoop dat er geen vervolgkuur aan komt, zal mijn buik dikker maken en mijn wallet dunner.

24-06-2012 | Vrouw | 59
Reumatoïde artritis
hoi hoi, ik slik sinds maart WEER prednison, omdat mn SLE na 10 jaar ernstig opvlamde. ik ben begonnen met 30mg en zit nu op en de ongemakken komen terug ik heb t vooral erg benauwd t is net of er n steen op mn borst ligt en er n strakke band om zit als bv. de trap oploop snak ik naar adem? wie heeft dit nog? ik gegbruik ook pufjes en plaquenil en n maagbeschermer.ik heb v[lees meer...]oorheen van mn 17de tot mn 48ste prednison gebruikt toen ben ik behandelsd voor kanker met chemo en bestralingen toen ik daar van qwas bekomen heb ik 10jaar geen last gehad van mn SLE stom he? meer dergelijke ervaringen? oja ik heb ook erg last van stemmingen grt, Riet

12-12-2011 | Vrouw | 59
prednison
vreetbuien echt onder drukken, opgeblazen gezicht. eerst vijand nu vriend. want maakt mijn leven leefbaar.

21-06-2019 | Vrouw | 60
Spierreuma
Na een periode van helse pijn waarbij ik de hele dag op de bank lag omdat ik me een wrak voelde, nu met de prednison weer bijna de oude. Bijwerkingen vallen reuze mee. Ik gebruik 3 x daags 5 mg. Vermoeidheid en beetje dikker geworden wat niet opweegt tegen een tevreden resultaat. En om half 6 s'morgens klaar wakker. Maar dat vind ik niet erg want ik val s'avonds meteen in[lees meer...] slaap. Heb nauwelijks nog pijn

13-08-2017 | Man | 60
Astma
Op jeugdige leeftijd , 15 jaar lang 2x daags Predison geslikt, in combinatie met Papaverine, efidrine, fenergan, etc. Na 1977 deden de inhalers voor mij hun intrede. Mijn ouders waarschuwden de toenmalige longarts dat door de Prednison de groei van mijn benen en vingers vertraagden. Dat kon volgens de behandelend longarts natuurlijk niet!!! Rond mijn 25 jaar al merkte ik[lees meer...] achterstand in spierkrachtontwikkeling en gewrichtsproblemen. Met kracht- en conditietraining redelijk spierkracht hersteld. Gewrichten/ botstelsel blijvende ernstige schade.

22-12-2015 | Man | 60
prednison (20mg)
Spierreuma
Na toenemend krachtsverlies, vermoeidheid en onwillige spieren via de neuroloog bij de reumatoloog beland. Uit geen enkele uitgevoerde test, spier en bloedtesten, kwam hard bewijs van de aanwezigheid van spierreuma. Echter de symptomen wezen, volgens de reumatoloog wel heel sterk naar spierreuma. Na 2 weken proefbehandeling trad er een verbetering op van ca. 50%, met een v[lees meer...]erlenging van 3 weken tot gevolg. Er treedt nu amper verbetering op en mijn lichaam reageert maar heel langzaam op de Prednison. De 31e december terug naar de reumatoloog en verder kijken.

10-10-2014 | Vrouw | 60
Spierreuma
Sinds bijna 3 jaar aan de prednison. Volgens specialist moest ik me na 2 weken gebruik geweldig voelen maar helaas... vervelende bijwerkingen. Nog steeds aan de prednison vanwege regelmatige terugval spierreuma. Bijwerkingen lijken meer te worden, maar kan niet zonder. Afbouwen is elke keer moeilijk.