Ervaringen met Prednison tabletten

prednison

drang om te huilen moeite met slapen depressief spierpijn misselijkheid opgezwollen gezicht abnormale huid

Spierreuma (21 meningen)
Astma (9 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
COPD (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

16-02-2011 | Vrouw | 76
Ontsteking vd handen
Heel tevreden, snel resultaten

23-01-2011 | Vrouw | 70
Spierreuma en artrose
Begonnen met 30 mg. Sinds een week 15mg en het werkt goed. 'sMorgens ben ik af en toe wat bibberig

23-01-2011 | Vrouw | 55
Reuma

29-11-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Ik heb ontzettend veel last van de prednison met name dat ik in ene keer hyperactief wordt en dat ik alles wat op dat moment in mijn hoofd zit moet doen. Het is vooral tegenstrijdig omdat ik rust moet houden en dat gaat niet.. Ook heb ik het idee alsof m'n lichaam voor me leeft en ik mezelf niet onder controle heb..

17-11-2010 | Vrouw
Preventief tegen longontsteking
Gedurende puberteit 8 keer dubbele longontsteking gehad. Ter bescherming permanent aan de bactrimel (antibiotica) plus prednison dagelijks 1 tabletje. Ik weet niet meer of ik andere bijwerkingen had, maar wat prednison veroorzaakt heeft zijn ernorme zwangerschapsstriemen op mijn buik, rug en borsten. Nu 20 jaar later heb ik nog steeds zo nu en dan last van kwetsbare plekje[lees meer...]s in deze striemen waar dus niets aan gedaan kan worden. Ik had zo'n hekel aan die striemen dat ik altijd stopte met prednison, totdat ik weer longonsteking kreeg en weer aan de prednison moest. Gelukkig over die longontsekingen heen gegroeid, maar mijn huid zal dus nooit mooi worden.

07-11-2010 | Vrouw
Luchtweginfectie
De prednisolon hielp goed na 3 dagen. Een posiieve bijwerking was de enorme energie die ik kreeg. Ik heb tijdens de kuur 2x meer werk kunnen verzetten dan normaal. En ik kon met de helft aan slaap toe. Wel regelmatig een vieze smaak in de mond. Verder weinig bijwerkingen. Gr, J.B.

22-09-2010 | Vrouw
Sarcoidose

15-09-2010 | Vrouw
prednison
Ernstige vorm van Atopisch Exceem.
Ik heb ook last van de bijwerkingen, veel zweten 's nachts, hartkloppingen, opgezet lichaam vooral in gezicht en benen. Straes bij romp. Maagbeschermers slikken en nierfuncties in gaten houden. Continue vreetbuien en vooral vermoeidheid. Maar; zolang ik slik heb ik een gave en gezonde huid. Bouw ik af of slik ik niet meer is het meteen weer mis en zit ik weer onder het exc[lees meer...]eem. Opzoek naar de balans. Geen pijn, maar minder rommel in je lichaam.

06-09-2010 | Vrouw
prednison
Spierontsteking in spierbaan van been
slaapverwekkend,maar hielp goed tegen pijn

18-10-2023 | Man | 54
prednison (20)
COPD
Heb COPD en veel slijm op het moment. Omdat de puffertjes niet goed in de longen komen krijg ik af en toe een stootkuur. Werkt geweldig. Wel wat bijwerkingen maar beter dat dan constant hoesten om slijm op te hoesten.

17-07-2023 | Man | 18
prednison (30mg)
Astma
Prednison voorgeschreven gekregen vanwege ernstige benauwdheid en veel slijm. Na een week lang 30mg per dag geslikt te hebben, is er geen enkele verbetering. Nog steeds benauwd en veel slijm ophoesten. Het enige wat ik van het medicijn gemerkt heb zijn de bijwerkingen, behoorlijke spierpijn en weinig slaap.

07-07-2023 | Man | 51
prednison (30mg)
Jicht
3 weken niet kunnen lopen vanwege zeer pijnlijke grote teen(alsof er met een hamer op geslagen was). Bewegen van teen niet mogelijk. Na 3 weken eindelijk afspraak bij huisarts kunnen maken, die vrijwel meteen de conclusie trok dat dit 99% zeker jicht zou zijn. Urinezuur meting bevestigde dit later ook. Prednison kuur van Max 10 dagen (30mg/dag) meegekregen. Pijn vrijwel[lees meer...] onmiddellijk gereduceerd tot een fractie van wat het was. Lopen nog steeds een beetje pijnlijk, maar te doen. Na 10 dagen gestopt en na 20 dagen alleen nog pijn bij indrukken zijkant grote teen. Helaas niet zonder recept te verkrijgen. Gezien de lange wachttijden bij het inplannen van een huisarts consult vrees ik de volgende keer weer lang met pijn te zitten voordat ik prednison kan krijgen.

16-11-2022 | Man | 76
prednison (5mg)
Spierreuma
spier reuma gekregen het begon met pijn en kromme vingers bij slapen in rechterhand twee maanden erna pijn in beide bovenbenen kon ze niet meer optillen een week erna veel pijn in beide schouders en nek kon deze niet meer draaien slapen was een ramp begonnen met prednison 15 mg de tweede dag was ik van de pijn af en kon mij redelijk weer goed bewegen nu gaat het weer pri[lees meer...]ma met mij het is nu afwachten voorlopig 3maanden prednison en dan zien we verder bijwerkingen nog geen last van. altijd gezond geleefd en nooit gerookt heb een goede conditie dus daar lag het niet aan we wachten af.

11-08-2022 | Man | 22
prednison (20mg)
Colitis ulcerosa
Hallo allemaal, Er is helaas bij mij Colitis Ulcerosa geconstateerd (6e week nu). Jammer genoeg heb ik het gevoel dat de artsen van het Dijklander ziekenhuis in Hoorn het niet echt serieus nemen. Toen ik was opgenomen was mijn onstekingswaarde 900. Afgelopen vrijdag was deze 3x verdubbeld naar 2712. Waarop de arts heel luchtig reageerde en pas een afspraak op 23 aug[lees meer...]ustus heeft gemaakt voor mij. Ik zit aan wat medicijnen maar dat wilt niet echt werken vind ik zelf. Graag kom ik in contact met iemand die deze ziekte ook heb om ervaring en tips uit te wisselen. Ik hoor graag van jullie!

31-01-2022 | Man | 66
prednison (15)
Reumatoïde artritis
Prednison gaf onvoldoende effect

15-05-2021 | Man | 64
prednison (5mg)
Ik zou een auto immuun ziekte hebben, middel hiertegen een infuus met een lange stootkussen prednison. Het infuus met de prednison deed niets. Het gaat beroerder nog. En de bijwerkingen zijn compleet een ramp. Buiten dat is mijn Parkinson medicatie niet meer op orde te krijgen. Kortom, Parkinson, let goed op met het gebruik van prednison in combinatie met privigen.!11