Ervaringen met Prednison tabletten

Bij  AstmaX

Spierreuma (21 meningen)
Ziekte van Crohn (9 meningen)
COPD (7 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Sarcoïdose (6 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

17-07-2023 | Man | 18
Astma
Prednison voorgeschreven gekregen vanwege ernstige benauwdheid en veel slijm. Na een week lang 30mg per dag geslikt te hebben, is er geen enkele verbetering. Nog steeds benauwd en veel slijm ophoesten. Het enige wat ik van het medicijn gemerkt heb zijn de bijwerkingen, behoorlijke spierpijn en weinig slaap.

21-02-2017 | Man | 36
Astma
Ik ben kotsmisselijk, ik vind het rotzooi, gelukkig maar voor 7 dagen stootkuur tegen astma, paardenmiddel. Ik heb wel een hevige astma aanval gehad. Misschien is het toch wel nodig geweest.

01-07-2014 | Vrouw | 36
Astma
Al van kinds af aan krijg ik regelmatig een stootkuur prednison om mijn astma te onderdrukken. Ik ben nu met 50 mg aan het infuus begonnen en ben nu weer aan het afbouwen. Ik heb altijd erg veel last van de bijwerkingen. Mijn longen zijn nu weer rustig maar de bijwerkingen van de prednison zijn nog steeds heftig. Ik heb last van hartkloppingen, voel constant mijn hart in [lees meer...]mijn keel en dat is een super onrustig gevoel. Zonder slaapmedicatie slaap ik helemaal niet. Ik voel me constant heel gejaagd, onrustig en heb een kort lontje. Voor de mensen om mij heen is dit vaak heel onplezierig. Nu ik alle ervaringen van anderen lees besef ik dat ik zeker niet de enige ben. Ook heb ik steeds honger en een opgeblazen hoofd. Mijn bloedsuiker en bloeddruk zijn ook verhoogd. Het is fijn dat het er is maar ik vind de bijwerkingen altijd heel heftig.

21-05-2020 | Vrouw | 40

17-01-2021 | Vrouw | 51
Astma
Mijn dochter van 13 en ik zijn nu 3 dagen met deze stootkuur bezig. Zijn heeft veel hoofdpijn en soort van botten pijn. Ik hetzelfe, maar bij mij zijn het ergste de onrust, hoge hartslagmeter in rust en het bijna manisch zijn heel de dag. Dit is de 3e keer dat ik zoveel bijwerkingen heb. Ik heb heel veel kuren in mijn leven gehad. Maar nu is het bijna niet te doen. Maar [lees meer...]stoppen is ook geen optie omdat we allebei erg benauwd zijn en meer dan 8 keer per dag ventolin moesten gebruiken wat niet echt meer hielp. Zijn er geen andere opties? Het ergste vind ik de het druk zijn waar ook mijn omgeving last van heeft. Ook stemmingswisselingen. Gisteren moest ik huilen omdat mijn dochter een sneeuwbal naar mij gooide🤔. Nog even volhouden. Maar als het erger wordt de huisarts maandag maar even bellen

24-05-2013 | Vrouw | 52
Astma
heel af en toe krijg ik dit medicijn om de paar jaar dan spelen mijn longen weer op dus nu geen lucht meer te krijgen dus prednison en anoxilline tabletten en ik ga weer als een speer coor uit ik denk niet dat ik veel ga aan komen in mijn gewicht want heb maar voor 7 dagen dus komt goed merk dat mijn hele lijf er goed baat bij heeft ook mijn darmen die werken[lees meer...] weer normaal dat is vaak anders nu gaat het goed voel me veel beter heerlijk gevoel hoor mochten ze me wel elk jaar een keer voor schrijven groetjes carin

13-08-2017 | Man | 60
Astma
Op jeugdige leeftijd , 15 jaar lang 2x daags Predison geslikt, in combinatie met Papaverine, efidrine, fenergan, etc. Na 1977 deden de inhalers voor mij hun intrede. Mijn ouders waarschuwden de toenmalige longarts dat door de Prednison de groei van mijn benen en vingers vertraagden. Dat kon volgens de behandelend longarts natuurlijk niet!!! Rond mijn 25 jaar al merkte ik[lees meer...] achterstand in spierkrachtontwikkeling en gewrichtsproblemen. Met kracht- en conditietraining redelijk spierkracht hersteld. Gewrichten/ botstelsel blijvende ernstige schade.

25-03-2015 | Man | 64
Astma
prednisolon als middel om ontstekingen te remmen. eerst een hoge dosis nu geleidelijk afgebouwd. geeft vocht ophoping en bij stoten snel blauwe plekken. veroorzaakt waarschijnlijk bot ontkalking. heeft grauwe staar op beide ogen opgeleverd.