Ervaringen met Prednison tabletten

Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Longkanker (1 mening)
Bronchitis (1 mening)
Netelroos (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)

Prednison

Bojan Nikolik (05-07-2015)

08-06-2015 | Vrouw | 19
Ziekte van Crohn
Ik heb het medicijn gehad omdat ik last heb van mijn darmen en die vol zitten met ontstekingen, het probleem is dat het de boel onderdrukt, dus nu wanneer ik zonder zit, krijg ik uitslag in mijn gezicht en heb ik weer buikpijn. hopelijk mag ik naar iets net als prednison wat helpt.

21-05-2015 | Vrouw | 54
Ziekte van Crohn
Ik ben altijd tegen pillen geweest. Mn euthyrox, lorazepam en hormonen (tegen opvliegers) daar kwam ik niet onderuit. 29 operaties, darm alvleesklierontstekingen enz enz enz . Dit jaar totale uitputting, sliep niet meer en wist niks meer, doordat ik niet meer sliep, geheugen nihil, leek op dementie! viel bijna om en de ontstekingen gingen van kwaad tot erger, mn 2e bur[lees meer...]nout door alle ellende en operaties, alle pijnlijke nachten met kolieken steeds na operaties kwam de darm pas na 3 weken op gang. Ik had t boek thuis, ns n keer besteld bij bol, opeens in mn handen; Bijnieruitputting van James Wilson. Alles viel op z'n plek. Als je geen cortisol meer aanmaakt na zeer langdurige stress en pijn, dan blijf je ziek en uitgeput. Ik had nog 'n paar lichte 5 mg prednison van een recept van vorig jaar, die ik niet had gebruikt. 's middags was de pijn al weg! Na 2 dagen kon ik slapen! Ik gebruik nu 2.5 en de opwaarste spiraal blijft doorgaan, pijn weg en ik slaap ! Ooit is geconstateerd dat mijn cortisol te laag was, daar heeft nooit iemand iets mee gedaan. Ik bewaar al mn bloeduitslagen. Cortisol is van levensbelang, bij deze lage dosering heb je totaal geen bijwerkingen.

25-03-2015 | Vrouw | 47
prednison (40mg)
Ziekte van Crohn
Helaas kan ik 'standaard'medicijnen tegen Crohn niet verdragen, dus is het Prednison of niets. Dit betekent slikken bij een opvlamming en afbouwen wanneer het kan. Gelukkig ben ik 16 jaar (!) zonder opvlammingen geweest. Helaas had ik eind februari een totale darmafsluiting en moest dus weer aan de Prednison. In de eerdere 10 jaar dat ik af en aan Prednison slikte, had ik [lees meer...]vooral last van blaren in mijn mond, haaruitval, bolle toet, vasthouden vocht, gewichtstoename en slapeloosheid. Bij deze kuur (nu een maand bezig) zijn er naast de gebruikelijke bekende bijwerkingen ook ineens hartkloppingen, behoorlijke kortademigheid, gevoelige ogen voor contactlenzen en overmatige gezichtsbeharing.

28-02-2015 | Vrouw | 46
Crohn
Prednison heb ik 9 jaar geslikt, ik werd er hyper van, dik, kreeg een appelgezicht, kreeg opvliegers en depressie. Som werd er extra prednison bijgespoten in het ziekenhuis en stond ik 3 dagen te springen van de energie. Ik ben blij dat ik er vanaf ben en nu genoeg heb alleen aan azathioprine.

15-02-2013 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Hallo, Ik zit regelmatig aan de prednison. En hoe goed het ook helpt slik ik het liever niet. Ten eerste kom ik altijd erg aan en krijg echt een plofkop, dat laatste verdwijnt gelukkig alweer binnen enkele weken nadat de prednison is gestopt. Dan komt daarbij dat ik vaak de eerste weken heel veel denk te moeten eten, gelukkig kan ik.dit onderdrukken of eet gezonde din[lees meer...]gen. Dan iets waar ik voor het eerst last van heb, hyperactief en slapeloosheid. En dat terwijl ik eigenlijk erg moe ben omdat de crohn mij vaak uitput. Kortom de combinatie geen.energie hebben maar de prednison waar je hyper van wordt en niet kunt slapen is zeer vervelend.

05-07-2012 | Vrouw | 20
Ziekte van Crohn
Eerst slikte ik Entocort maar helaas bleek dit niet voldoende. Ik heb weer een opvlamming gekregen en moest daardoor Prednison gaan slikken. Ik had veel bijwerkingen: last van mijn gewrichten, gewichtstoename, vochtopname, bolle buik, duizelig, misselijk en vooral erg moe. Dit schrijf ik echter niet allemaal toe aan de Prednison, het kon namelijk ook veroorzaakt worden d[lees meer...]oor de opvlamming. Ik ben blij dat ik het nu niet meer slik, maar toch elke keer weer als ik er niet goed aan toe ben helpt dit medicijn mij erbovenop.