Ervaringen met Sulfasalazine

sulfasalazine

Bij  ArtritisX

Artritis psoriatica (9 meningen)
Colitis ulcerosa (3 meningen)
Ziekte van Crohn (2 meningen)
Juveniele artritis (1 mening)

Humira (276 meningen)
Entocort (84 meningen)
Pentasa (66 meningen)
Salofalk (61 meningen)
Mesalazine (42 meningen)

06-10-2020 | Vrouw | 72
Artritis
Ivm teruggekeerde RA na ca. 3 jaar, opnieuw klachten gekregen in voeten, ik zit nu in 3e week met 3 st. opbouwend naar 4 st. Per dag en daarnaast ook nog afbouwende prednisolon nog 2 weken. Morgen belt de reumatoloog mij met advies.. Voel me echt beroerd, normaal aktief mens. Ik heb ook ernstige vorm van astma, daarvoor geen prednison meer sinds februari, maar Me[lees meer...]tuzalab injecties. Artritis krachten zijn wel verdwenen, maar dit is ook niet leuk. De tabletten zijn ook erg groot en lastig door te slikken.

05-04-2018 | Vrouw | 34
Artritis
Volgens schema opgebouwd van 2 naar 4 stuks per dag. Ik werd steeds vermoeider, slapper en duizeliger. Stekende hoofdpijn die na 2 weken gebruik dag en nacht aanhield. Compleet van de wereld en suïcidaal. Direct gestopt. Daarna bijna aan een stuk door 48 uur geslapen en toen kwam ik weer bij. Nu een week gestopt en nergens last meer van. Dit medicijn wil ik nooit meer.

09-04-2014 | Vrouw | 26
sulfasalazine
Ben ook diabeet type 1 en samen me reuma artritis werkt totaal niet samen

09-04-2014 | Vrouw | 26
Gewrichtsontsteking
Eind 2013 gestart met sulfasalazine, alleen merk ik er niks van voor de ontstekingen in mijn gewrichten! Ik moest stap voor stap beginnen mjah bijwerkingen was erg veel hoofdpijn, wat bleek er moest 12u tussen zitten, dus opnieuw geprobeerd na maanden later. "begin april begin ik heel erg veel jeuk te krijgen, dus krab me mateloos heel me lichaam kapot" heb de arts vandaa[lees meer...]g ingelicht, ik heb ook rare kleur urine, maar dat is kennelijk heel normaal sinds ik het gebruik. Ik vind het absurd! Ik zie ook geen resultaat van het medicijn voor me gewrichten!! Heb daarvoor biologicals gebruikt zoals mtx "kreeg ik ongelooflijk veel haar uitval van" en injecties er ook van geprobeerd! Ik heb ook waarvan je twee x per jaar mag spuiten gehad om me ontstekingen tegen te gaan maar hoe die heette weet ik niet meer. Enbrel heb ik geprobeerd, kreeg van die hele grote plekken "groter dan Senseo pad en jeuk!!" Bleek dat ik allergie heb voor die medicijn dus ben na 4 weken al gekapt.