Ervaringen met Forlax

macrogol

Darmproblemen - verstopping (15 meningen)
Buikpijn (2 meningen)
Colitis ulcerosa (1 mening)

Moviprep (165 meningen)
Movicolon (94 meningen)
Macrogol en elektrolyten (84 meningen)
Bisacodyl (78 meningen)
Dulcolax (62 meningen)

19-04-2013 | Vrouw | 14
macrogol
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik dit nu al 2 maanden maar zonder resultaat, ik blijf verstopt. Ze begonnen bij mij met 2 zakjes, werkte niet. Ze bleven het maar vermeerderen, tot 6 zakjes. Maar nog steeds zonder resultaat en nu hebben ze het weer teruggebracht naar 2 zakjes en ik heb er nu ook metamucil bij gekregen en nu maar hopen dat het werkrt! Heb trouwens geen probleem met het innemen, fo[lees meer...]rlax met limonade is nog best lekker! Eerst nam ik het altijd met water maar toen zei iemand dat het met limonade ook kom en dan is het goed te drinken!

02-05-2016 | Vrouw | 21
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik Forlax nu ongeveer al 7 jaar lang. Neem per dag 4 tot 6 sachets in van 10 gram en ben erg tevreden over dit laxeer middel! Alleen nu kan ik niet meer zonder de Forlax. Als ik het niet neem, raak ik weer verstopt en pas als ik het weer neem dan kan ik weer naar de wc. Zo heb ik weleens gehad dat ik weken de forlax vergat te slikken en dan kon ik gewoon weken lang[lees meer...] niet naar de wc (ontlasting). Totdat ik 3/4 zakjes tegelijkertijd neem. In lage doseringen zoals maximaal 2 zakjes per dag is het niet echt effectief (maar dat is mijn mening). Voor de rest als ik het goed consequent inneem, nergens last van. Wel veel bijwerkingen, maar die bijwerkingen zijn beter te doorstaan dan de pijn en krampen en alles die ik krijg als ik verstopt zit. Dus Forlax is een echte aanrader! het zij dan wel meer als 2 zakjes per dag.

26-05-2015 | Vrouw | 20
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik kreeg op mijn 16e te horen dat ik PDS had, wat ook wel enige psychische klachten met zich mee bracht. Ik had vaak buikpijn en ook regelmatig aanvallen van krampen. Dit heb ik nog af en toe, de laatste tijd is het weer verergerd. In december 2012 heeft mijn huisarts movicolon voorgeschreven, omdat ik een aantal keren achter elkaar verstoppingen had gehad en enorme opgebl[lees meer...]azen buiken had. Dit medicijn heb ik een jaar gebruikt waarna ik er echt alleen nog maar van kon braken. Dit kwam vooral door de smaak, extra smaakjes aan het medicijn toevoegen hielp niet. Hierna kreeg ik lactulose. Hier werd ik heel ziek van, omdat ik er veel lucht van in mijn buik kreeg. hiermee moest ik na twee weken stoppen en toen kreeg ik forlax voorgeschreven. Dit medicijn is voor mij een betere hoeveelheid en ik kan het nog steeds innemen zonder te braken, al moet het wel door vruchtendrank gedaan worden. Zodra ik een aanval heb van een aantal dagen met buikkrampen moet ik wel naar de huisarts, omdat ik dan dit medicijn niet mag gebruiken. Ik ben erg tevreden over het medicijn en het laxeert ook wat minder naar mijn idee dan het ''gewone'' movicolon. Ook heb ik lang niet meer zoveel last van opgeblazen buiken.

26-10-2016 | Vrouw | 32
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb nu jaren PDS. Heel vervelend. Ik had altijd last van diarree. En zulke erge krampen. Toen ik het onderzoek had gehad endoscopie kwam dus PDS eruit. Toen heb ik Forlax gekregen om mijn ontlasting op juiste dikte te houden. Wat ben ik hier blij mee. Dit helpt mij zo goed, mijn darmen gaan heel goed. Top medicijn.